Geplaatst: 1 mei 20223 j Dit is echt een serieuze klaag.Ik zit helemaal in dubio. Mijn vrouw is die varenrouwmugjes helemaal zat. Zij wilt dus dat ik alles naar een kas verhuis.Zit net de nieuwe prijslijst van Dave Storm te bekijken, en te vergelijken met de offerte van net voor corona (dus 2 jaar terug).Prijs van de kas van 3,40*4,00m is gestegen van 1690 naar 2390, oftewel 41,4% erbij! Hoezo inflatie 11%? Tijdens corona kon ik de financiering helaas niet regelen, en mijn inkomen is denk ik niet met 41% gestegen in 2 jaar tijd?Die van Stappaerts kan sowieso niet, want het lage model is al hoger dan de max 2,5m hoogte wat volgens de gemeente mag.. of extra diep ingraven op mijn net verhoogde grond... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 mei 20223 j De prijs van de kas bestaat helaas niet alleen uit inflatie. Grondstofprijzen zijn de afgelopen twee jaar explosief gestegen. Metaalprijzen zijn meer dan verdubbeld. Het is nog een paar weken dan kan bijna alles naar buiten toch? Dan zou ik vooral richten op de plannen voor volgend jaar. Voorkomen is beter dan genezen dus zorgen dat je planten in iets plaatst zonder rouwmugjes.
Geplaatst: 2 mei 20223 j ai, dat is balen @acpronk nog steeds zo veel last van die stomme vlieg? Voor nu is het gelukkig bijna over, alles mag bijna naar buiten
Geplaatst: 2 mei 20223 j Ik begrijp de frustratie van je vrouw, wij worden af en toe ook helemaal gestoord van die beestjes. Momenteel valt het wel mee kwa aantallen, maar als je er dan weer eens eentje door je neus inademt, of ze tijdens het eten in je gezicht vliegen... grrr! De gele vangplaten doen het hier erg goed. En het is aftellen tot alles permanent naar buiten mag. Hoewel ze dan nog wel in de kamerplanten wonen, dus ik vrees dat ik ze nooit helemaal weg zal krijgen. Vorig jaar heb ik de plantenflat een tijdje buiten gezet, tegen het huis aan. 's Nachts het plastic dicht, overdag open. Werkte best ok als tussenoplossing om niet in een kas te hoeven investeren. Alleen jammer dat ie omwaaide, maar met beter vastzetten zou dat te doen moeten zijn. 2 mei 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 2 mei 20223 j Gele plakstrips heb ik ook, die werken heel goed, alleen het zijn er meer dan de strips aan kunnen [emoji33]Gelukkig kunnen de planten er wel tegen.Maar het is meer voor volgend jaar. Hoe dit te voorkomen. Mierenpoeder heb ik gehoord. Even de ervaringen afwachten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 mei 20223 j Ik had voor veertig euro bloembollen besteld en die zijn voor mijn deur weggejat, om mij te pesten. Het is weer diezelfde buur die eerder bij het langslopen een kras in mijn auto heeft gezet, de hond in mijn tuin laat kakken enz Ik had akkoord gegeven om het pakje voor mijn deur te zetten, want ik was een paar uur later toch thuis. Er komt vrijwel niemand door de straat, dat is normaal veilig. Behalve nu, want zij loopt soms langs met haar hond. Dat heb ik dan wel geleerd, om dat niet meer te riskeren. Wat me stoort, is dat het pesten nooit ophoudt. En het is zo zinloos, het waren leuke bollen en die worden nu weggegooid. Maar niet alleen dat. Ik hoor nu van buren dat zij mijn tuin inloopt als ik er niet ben en daar alles bekijkt. Als de buren er iets van zeggen, krijgen ze een grote mond. Ik denk dat ik een heterdaadje moet uitlokken en dan aangifte doen. Liever zou ik over het hek stappen en alles in hun tuin kapot meppen. Maar nog véél liever zou ik mijn tijd niet verspillen aan deze onderkruipsels. Gelukkig zijn de meeste andere buren inmiddels wel bijgedraaid, en praten niet meer met haar mee. Maar toch...bah, sommige mensen.
Geplaatst: 2 mei 20223 j @fre3ke dat lijkt toch geen normale situatie meer, met de tip van marcelru kan je dit vastleggen en eventueel aanklagen, in je eigen tuin geldt geen privacywetgeving en mag je alles filmen. Maar ja zinloos gewoon, wat heeft ze eraan ?
Geplaatst: 2 mei 20223 j Klote dit soort dingen, om het maar eens cru te zeggen. Om even op het idee van filmen door te gaan, het beste bewijs zijn inderdaad bewegende beelden. Camerabewaking dus. En dan moet je niet aan Verisure denken want die is duur en na installatie zit je met een verplicht abonnement van enkele tientjes per maand, want anders werkt het zaakje niet (meer). Ik gebruik enkele camera's om mijn huis tuin en carport in de gaten te houden. Voornamelijk aangeschaft om te weten wat er gebeurt (en me ook op afstand te waarschuwen) als ik met de camper een paar dagen op pad ga. Ze maken opnames bij beweging waarbij je kunt instellen of ze moeten reageren bij elke beweging of bij de beweging van mens en dier of alleen mens. Bewegende beelden worden binnenshuis op een zgn home unit opgeslagen, niet in de cloud, dus na aanschaf van het systeem zijn er geen extra kosten meer aan verbonden. Ik heb na uitvoerig reviews te hebben gelezen camera's van Eufy aangeschaft en heb er geen moment spijt van gehad. Redelijke prijs, door een leek zeer makkelijk (ook draadloos) te installeren, maar vooral uitstekende dag en nacht beelden en een betrouwbaar systeem zonder meerkosten achteraf. Er valt veel meer over te vertellen of uit te leggen maar dat voert nu te ver. Lijkt je dit een mogelijke oplossing en heb je vragen dan kun je me gerust een pb sturen. Vragen in dit topic stellen kan natuurlijk ook. 2 mei 20223 j aangepast door Frans -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 2 mei 20223 j Het is inderdaad te zot voor woorden. Omdat ik geen vast internet heb (alleen mobiel zonder datalimiet) worden camera's ingewikkeld. Anders hadden ze hier allang gehangen. Ik zal moeten doen of ik niet thuis ben, en dus een heterdaadje creëren. Maar dat kost me zeeën van tijd. Ik ga morgen maar eens de politie bellen, want er zijn getuigenverklaringen natuurlijk. Misschien kunnen ze daar genoeg mee. En dan krijgt ze vervolgens een blauw oog van haar man. Zulk soort mensen zijn het. Edit: ik zal eens naar jullie cameratips kijken, misschien kan er toch iets offline neergezet worden. 2 mei 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 3 mei 20223 j 6 uren geleden, fre3ke zei: Omdat ik geen vast internet heb (alleen mobiel zonder datalimiet) worden camera's ingewikkeld. Een (goedkope) wildcamera neemt beelden op op zijn eigen geheugenkaartje. Ik denk te lezen dat je met WiFi die beelden kunt overzetten naar je smartphone, zonder dat je een modem/router nodig hebt. Nadeel (lees ik): vreet batterijen (8x AA). Zoiets: https://www.lidl.nl/p/outdoor-wildlife-camera/p100321971 @Erny heeft (had?) er eentje. Misschien heeft zij tips. O ja: na plaatsing -met zicht op de voordeur- een zakje bloembollen voor de deur zetten. Als aas. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 mei 20223 j Wildcamera dan wel extra verdekt opstellen of binnen achter glas want anders is die ook weg inclusief het bewijsmateriaal. Als dat van pakketjes jatten vaker voor komt misschien een afsluitbare pakketbox overwegen? Bevalt mij heel goed. Bezorgers zijn er ook blij mee want ze weten dat ze een pakketje hier altijd kwijt kunnen. 3 mei 20223 j aangepast door loes
Geplaatst: 3 mei 20223 j Dank voor alle reacties, ik heb hier veel aan. Ik word heen en weer geslingerd tussen een wildcamera en de Eufy van @Frans. Alle paden lopen langs het huis, dus ik kan beter iets met netstroom plaatsen denk ik. Het moet alleen niet opvallen. Misschien nog een wildcamera langs de schutting. Ik denk nu dan ook aan twee stuks Eufy. Één bij de voordeur en één bij het zijpad. Het moet alleen niet opvallen. Er gaat zeker een camera konen, en ik ga vandaag nog bestellen. Over lokaas had ik ook al gedacht, de luiken voor de ramen een beetje open laten zal voldoende zijn.
Geplaatst: 3 mei 20223 j Wat naar @fr3ke… dit is echt te zot voor woorden. Een camera lijkt mij ook wel heel slim. Heb je en bewijs en afschrikmiddel wanneer ze het erna te horen krijgt. Bah, wat een lelijk gedrag zeg.
Geplaatst: 3 mei 20223 j 1 uur geleden, fre3ke zei: , dus ik kan beter iets met netstroom plaatsen denk ik Er gaat zeker een camera konen, en ik ga vandaag nog bestellen. Niet overhaast bestellen fre3ke en netvoeding is niet perse nodig. Ik heb verschillende types camera van Eufy in gebruik waaronder het type 2c dat de handigste is omdat hij draadloos werkt en geen netvoeding nodig heeft. Hij werkt via li-ion accu's met een levensduur van ongeveer 6 maanden voor ze weer opgeladen moeten worden (klopt in de praktijk). Is omdat je hem overal kunt ophangen/neerzetten de meest handige. Liefst onbereikbaar natuurlijk maar als hij toch gejat wordt kun je in ieder geval nog de dader op je home unit terug zien . Verder heb ik nog camera's Eufy type Outdoor IP-camera Pro ,die wel netvoeding nodig heeft, maar die weer andere voordelen heeft boven het type 2C. Een nog hogere resolutie bijvoorbeeld en hij kan met een micro sd kaart van 128 gb, indien gewenst, ook gedurende een behoorlijk aantal dagen rondom de klok continue opnemen. Homebase niet nodig. Prijzen varieren voortdurend. Voor je gaat bestellen is het de moeite waard verschillende verkopers te vergelijken. Een indicatie: 2 camera's plus home unit type 2c kosten bijvoorbeeld bij Bol momenteel 219 euro (zakken regelmatig tijdelijk naar 189 euro). De bedrade Eufy Outdoor IP-camera Pro kost momenteel bij Bol 99 euro per stuk en werkt dus zelfstandig zonder home unit. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 3 mei 20223 j Nieuwe, héél positieve ontwikkeling: de post heeft het pakje verkeerd neergezet, en ik heb het teruggekregen! Het stond in een andere straat, bij een ander nummer. Het is mijn grote mazzel dat ik die mevrouw vorig jaar twee pompoenen heb gegeven, dus zij kent mij. En vindt mij aardig dus ze kwam het pakje meteen brengen. Ik had de bollen gisteren opnieuw besteld, ik kon die bestelling dus nog annuleren. Bovendien, zonder het zoekgeraakte pakket zou ik niet gehoord hebben dat die verschrikkelijke buurvrouw in mijn tuin rondloopt. Ik spreek de buren die dat vertelden normaal niet. Dus eigenlijk is het allemaal heel goed geweest. Bovendien heb ik nu ook een pakket aan tips van dit forum voor camera's. Dank @Frans. Ik ga nu leliebollen planten, en vanavond rustig ernaar kijken. N.b. ik heb echt geluk gehad, want drie huizen verderop in die verkeerde straat wonen de haat-buren. Als het daar zou zijn neergezet..... 3 mei 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 3 mei 20223 j @fre3ke Fijn dat de bollen toch niet gejat zijn, wel naar dat mensen je tuin in lopen. Is dat je voortuin, of lopen ze door een achterpoort ofzo de tuin in? Wordt tijd voor een lok pakketje glitter/poep val:
Geplaatst: 3 mei 20223 j @rorror, ik had al heel wat plannen voor vallen gemaakt, maar ik denk niet dat de glitterbom daar bij komt. Te lief. 😉 Mijn tuin heeft achter rondom een schutting, vanwege deze buren (ze hebben een trapje erachter gezet om over de schutting in mijn tuin te kunnen kijken). Aan de voorkant loopt een pad langs het huis (twee-onder-een-kap) naar de achtertuin. Daar moet dus een hek komen, en dat heb ik ook al halfklaar. Maar nu voel ik wel de urgentie. Wel ga ik eerst bewijs verzamelen, want anders blijven ze toch naar andere wegen zoeken om me te bespioneren. 3 mei 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 3 mei 20223 j Kattenverjager plaatsen misschien die op infrarood werkt en een flinke straal water richting indringer (dit geval schuttinggluurder) spuit ? -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 3 mei 20223 j glitterbom is een te lieve naam voor dat dingetje 😄 , is een gast die bij Nasa werkte en het beu was dat zijn pakjes voor de deur gestolen werden en maakte dus een decoy. De glitter zorgt voor veel kuiswerk, er zit ook nog een fart spray in (bestaat een filmpje over toen ze de sterkst/misselijkmakende geur aan het zoeken waren) verder nog wat fake politie geluiden, tracking, 360 camera en een countdown, tegen dan hebben de meeste het al vloekend uit huis of auto gegooid.
Geplaatst: 21 mei 20223 j Ik baal als een stekker Mijn ene kipje is dood en de andere, die laatst zo mooi begon te kukelen, heeft zich bedacht en is woensdag broeds geworden. Dat komt mooi uit: donderdag broedeitjes besteld. Maar tante Pos heeft ze niet bezorgd! 👿 Maandag worden er nieuwe verstuurd, dus die krijg ik op z'n vroegst dinsdag pas. Dan is ze dus al een week broeds. Kan wel, maar is niet leuk. En het worden zo ook wel dure kuikentjes... Na 2x €16 betaald te hebben, heb ik dan nog steeds maar 6 eitjes. Maar ja, hobby hè 😁 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 mei 20223 j @speets, balen zeg. Ook dat overleden kipje, wat sneu. De post is absoluut onbetrouwbaar. Eigenlijk hoef jij de 16 EUR niet opnieuw te betalen, het is het verzendrisico van de verzender. Maar ik weet hoe het gaat, de postbode liegt gewoon dat het bezorgd is, heb dat ook al een paar keer meegemaakt. En verbaas je niet als het drie dagen kost, de bezorging. Dat heb ik vorige week meegemaakt met een stuk dat nota bene naar een postbus moest in mijn eigen stad. Duimen dus, dat het nog goed komt.
Geplaatst: 21 mei 20223 j Auteur Op 16-5-2022 om 20:26, angela zei: Heel veel courgette gezaaid 0 opkomst 😕 Normaal is dat spul net onkruid. Ja, hier ook maar 2 van de 6 opgekomen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.