Nedlets Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Hier vandaag een legio aan plantmateriaal gepoot: - Kers Regina- Druif wit Solaris- Druif rood Lidi- Druif blauw Muscat Blue- Framboos Autumn Bliss- Framboos Valentina- Framboos Himbotop Als ik het lijstje zo typ toch nog een behoorlijk lijstje. Alleen de druif Solaris heeft toch niet zo'n ideale locatie. Er zit toch nog wel wat puin wat dieper vast in de grond dus ik hoop dat de wortels zijn weg vinden erlangs.
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Oh zo heerlijk weer! Dus we hebben eindelijk ons hekje rond de tuin afgemaakt. Er kon nog steeds een Beagle onderdoor namelijk Ook lekker wat opgeruimd (eikenblad, snottig groen spul tussen de planten, etc.) en op de composthoop gegooid. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Was die beagle een probleem dan De meeste mensen plaatsen gaas voor konijnen Ik heb wat plantjes verplaatst er moeten er nog meer maar ik kwam tijd tekort.Hopelijk morgen ook mooi weer?
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Ja die Beagle is het grootste probleem, daarna de konijnen en daarna de eenden Ze sjokt door alle vakken, vreet een gaastunnel kapot als ze IN die tunnel wil kijken, en zo nog veel meer zaken. Als ze wil springt ze hier overheen hoor. Maar dan is de moeite al wat te groot en laat ze het er maar bij. We hebben ook een paar hogere stukken hek geplaatst, voor klimspul langs de randen. Ik heb doperwten die een kleine 2 meter hoog kunnen worden dus die komen daar Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DhrGGerardu Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Vandaag is een prachtige dag voorspeld met zon en 16 graden. Ik denk dat als ik vanmiddag de kans heb ik toch maar even verder ga met spitten, want er moet toch nog een 40m2 schoon gemaakt worden. Als de zon zo lekker schijnt als vandaag heb ik meteen zin om te gaan zaaien en planten, maar we zullen toch nog even moeten wachten helaas Iedereen veel plezier gewenst! Groetjes,Gilbert Groetjes,Gilbert
Erny Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Gisteren de eerste "werk"dag op de tuin. Heerlijk zonnetje erbij...Maar de grond is nog bevroren dus werd het wat mest scheppen en bessenstruiken snoeien.
Nedlets Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Erny, de grond bevroren? Wow! Hier toch al heel lang niet meer. Gister dus wat plantmateriaal gepoot maar niks van vorst tegen gekomen. Toch behoorlijke verschillen tussen het Noorden en het Zuiden dus! Vandaag weer een mooie dag, nog andere werkzaamheden die verplicht zijn maar ook zeker tijd om ook vandaag nog lekker van het weer te genieten in de tuin. Dit geeft zo'n goede zin!
Erny Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Ja dat is echt wel te merken Nedlets, hier hebben we afgelopen tijd nog behoorlijke nachtvorst gehad. Er ligt nog ijs op sloten en vijvers, wc bij huisje nog onbruikbaar want bevroren... etc... De ene deur van mn schuurtje kan niet open vanwege naar boven opgevroren grond...Meestal lopen we hier in het Noorden een paar weken achter op het Zuiden van het land.In het fenologisch overzicht is dat ook echt duidelijk gebleken.
annaelizabeth Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Ja hoor, hier in Sloten/Amsterdam is de tuin ook nog bevroren.
pippi Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Nog wat compost gereden, anderhalf paadje met houtsnippers gelegd, en voor het allereerst dingen gezaaid in mijn kas. Wortels, pluksla, lente-ui en meiraapjes. Ik ben stikbenieuwd of dat allemaal gaat lukken met die kas, ik vind het nog wat onwennig en spannend.
mkleinman Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Mijn grond is ook nog deels bevroren, met name de delen die overdag iets minder zon krijgen. In de schaduw van mijn huisje is alles nog stijf bevroren, daar ligt zelfs nog sneeuw. Gisteren wel nog wat kunnen doen. De compost verspreid, 32 onderstammen in de grond gezet ( 30 te gaan ). Kas opgeruimd en de knoflook eindelijk in de grond gezet. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Cheela1982 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Ik heb hier vooral gesnoeid, de knotswilgen en andere boompjes. Nu ben ik ook plaats aan 't maken voor de tomatenteelt strakjes. Wat een werk, maar omdat 't weer nu meevalt.... 't geeft wel voldoening https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Lexiej_88 Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Champost gehaald en op de tuin in hoopjes gelegd morgen verdelen
tuinLB Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Snoeien/puin geruimd. Gisterenavond en vanavond in het laatste licht wat achterstallig onderhoud bijgewerkt.
Goldfish Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Gisteren 6x Aronia (appelbes) geplant en 6x Aronia verplant. Vandaag 4x honingbes planten en waarschijnlijk kruisbessen snoeien.
balkontuinder Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 7 kruiwagens compost gereden. Morgen nog 4.
SuusP Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Mest gekruid (woord ziet er raar uit zo) en houtsnippers ter bodembedekking rondom de frambozen geschept. En weer een stuk moestuin ontdaan van kweek, zevenblad en heermoes. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
annaelizabeth Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Rode esdoorn getemd, wisteria nog verder teruggesnoeid ,frambozen geknipt en aardperenstaken verwijderd. Vuurtje hiervan gestookt.Aatdperen gerooid en ter uitdeling in zakken klaar gezet.Morgen kleine aardperen terug zetten, aardbeien vrij maken en as van vandaag geven...
Lexiej_88 Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 De Champost verdeeld , het asperge bed ruim van compost voorzien, wat slap ouwehoeren met de collega's van de volkstuin die je de gedurende de winter niet hebt gesproken .. dag begon om 7.00 bij de kids van voetbal waar ik trainer van ben en klokslag 6 uur weer thuis ..
Goldfish Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Te stevig handen geschud met een kruisbes (tijdens het snoeien) die vervolgens zo onaardig was door mijn handschoen heen te prikken.
Liekie Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Ai, klinkt pijnlijk Goldfish... Wel aardig dat hij een handje gaf Vandaag heb ik de courgette 'geslacht' die er al vanaf augustus lag. Het was een... bijzondere ervaring moet ik zeggen. De geur was best te doen eigenlijk, wellicht omdat de schil een mooie luchtdichte korst was geworden. Toen ik hem oppakte en er een barst in maakte hoorde ik het gewoon sissen!Het resultaat: een giga berg aan long green trailing zaden die ik waarschijnlijk nooit op ga krijgen, laat staan de courgettes die DAAR dan weer af gaan komen! Wat is tuinieren toch mooi
Lexiej_88 Geplaatst: 19 februari 2017 Geplaatst: 19 februari 2017 De laatste schorseneren geoogst en toen ook maar gelijk de laatste pastinaken uit de klei getrokken..
Jeanne heijmans Geplaatst: 19 februari 2017 Geplaatst: 19 februari 2017 Er liggen veel stenen in mijn moestuin.er uit gehaald zover mogelijk.prei en uien gezaaid.tis hier in Frankrijk toch wat warmer.mijn eerste jaar hier moet het gewoon proberen. De grond zal met de jaren beter worden. Maar zaai veel voor. Morgen naar het tuincentrum ben benieuwd wat ze hier hebben. Zoek vooral aardappelen. Maar wat is hier vroeg en wat ik zoek vastkokend. Help.ha ha
Nadi Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 8 bedden en de deel waar een tunnelkas van de nieuwe tuin indeling gespit sommige delen waren al luchtig daar heb ik heel ondiep gespit met een spitvork en sommige delen waren vastgetrapt en daar heb ik toch wat dieper moeten spitten. Schoot wel lekker op. Heb nu ontzettend spierpijn Before: After:
Aanbevolen berichten