Cheela1982 Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Lol Huub! Dat zeiltje komt er voorlopig nog niet, dus lekken deed het zeker haha https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
pippi Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Ik vond in een grote pot die ergens nog in een hoekje stond met een miniem laagje aarde erin, een hele familie veldsla. Ik heb ze heeeeel voorzichtig verpot, ben benieuwd of ze dat overleven en zo ja , dan mogen ze straks onder de perenboom gaan bloeien en dan ga ik zaadjes oogsten. Ik vond ook nog een piepklein maar frisgroen aardbeiplantje op de composthoop, dat staat nu ook in een potje met verse aarde. Ik kan dat wel waarderen, al die overlevingsdrang. Dat zijn goeie plantjes.
balkontuinder Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Hee dat is leuk! Ik heb vandaag wat eerste dingen gezaaid. Paaltjes gezet. Mijn gereedschapskist eindelijk eens van binnen bekeken (sinds september de tuin, nu pas de sleutel ontvangen...). De kapotgewaaide deksels voor de koude bak opgeruimd en vastgezet. Compost bij de knoflook en aardbeien gegooid. En geluisterd naar het gezeur van nog een buurman over de bladeren die ik als mulch gebruik.
SuusP Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Compost geoogst; de boel omgeschept en gezeefd. Er kwam toch nog een boel uit, twee speciekuipen vol. Koude kas (i.e. glazen salontafel + folie) opgetuigd. tweede sessie erwtjes gezaaid. Verder weer een bedje of twee op orde gemaakt op de volkstuin en een boel gewied. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Veldsla geoogst. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tuinLB Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Extra stroomdraadje voor de schapen gezet. Ze vonden het gras bij de buren iets te lekker
RobO Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 vóórgezaaid, binnen in de kas, capu, tuinboon, peul, sugarsnaps
Jizkaha Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Gisterochtend de ramen van de koude bak eraf gehaald en ze er 's middags weer opgelegd. Hoefde ik lekker niet te gieteren in de bak en had ik gelijk m'n dagelijks wandeling weer in de pocket.Win-win En de Tigerella tomaten uit de deno in een potje gepeuterd Zelluf doen
aalterse-willy Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Aardbeien buiten geplant, 88 stuks van vier soorten, ze hebben nu de kans om te groeien, willen ze niet tot daar aan toe.Ik zal nog een paar honderd plantjes mogen op de composthoop gooien denk ik. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Niika Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 2 bakken viooltjes opgehangen. Kant en klaar gekocht, had behoefte aan wat kleur in de tuin. Verder niets want had cursus overdag, en sochtends was het weer te slecht.
Nedlets Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 De laatste aardbei stekken geplant voor op de stelling. Ik heb maar 6 bakken, ik moest er nog 2 vullen. Met Evie2 en Elianny. En ik kon mezelf niet inhouden en 3x Malwina gekocht. Deze zitten apart in een hangpot. Waarschijnlijk gaan ze ondersteuning nodig hebben maar dat is voor later.
appelvrouw Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 De beek schoongemaakt met een hark..aan t einde van de middag was de regen eindelijk weg ( meer dan 30 mm vandaag) en begonnen de vogeltjes wel erg lenteachtig te fluiten. Dan is er niets heerlijk om met grote laarzen aan de beek van boven naar beneden schoon te maken..het hard stromende water -dor de regen extra krachtig- nam al het oude blad mee.Meteen een paar plekken wat dieper gemaakt zodat ik er weer gieters kan vullen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
pippi Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Het eerste rekje voor de peulen neergezet, wat radijsjes gezaaid, muizenvoetstapjes ontdekt in de platte bak (misschien komen daarom de peulen niet op die daar in een tray zijn voorgezaaid. ) Thuis de eerste tomaten voorgezaaid, en een tomatenzaailing ontdekt buiten naast de compostbak, waar vorig jaar tomaten stonden. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem uit zal graven en binnen ga zetten, of misschien in de kas, of dat ik er iets van bescherming overheen zal zetten of dat ik nog even niks doe.
Bit Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 9 maart een spontane tomatenzaailing buiten ??? Dat vraagt om een foto.
Lexiej_88 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Vandaag geen tijd voor de tuin er moet wijn over geheveld worden en andere moeten worden gebotteld. Oa wijn vanBessen mixDruivenappelJapanse wijnbesKruisbessenPruim
Cheela1982 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Wow, da's nog eens bijzonder van die tomaten zaailing Pippi! https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
pippi Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 9 maart een spontane tomatenzaailing buiten ??? Dat vraagt om een foto. Ik sta natuurlijk wel voor paal als het geen tomaat is , maar ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn op die plek. (Dat ding ernaast is denk ik springbalsemien.)
mkleinman Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Vanmiddag drie vakken geschoffeld en onkruid verwijderd, de herfstframbozen gesnoeid, aardbeienplanten in onze eigen voortuin vervangen en op de volkstuin, een heleboel voorgezaaid. Ook weer begonnen met schilderen op de tuin, de hortensia's gesnoeid en een tuincollega geholpen met het uitgraven van zijn koepel/foliekas. Morgen weer verder. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Bit Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Nee, is geen tomaat nee. Geeft niks, je staat niet zo gauw voor paal hier hoor. Hier ook best vaak zo maar wat tomatenzaailingen, maar echt, voor buiten is dat nú nog echt te vroeg ( gewoon te koud )
Bit Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 papaver achtig ( is een gokje hoor ) Niet de gewone klaproos denk ik. Bleke klaproos ? of misschien eerder Stinkende gouwe ( Chelidonium majus ) Maar goed. Is een identificatie topic voor he ? .
ADOPEG Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Mm onze phacelia zag er ook ongeveer zo uit in een jong stadium, en die gaat rond deze tijd weer verder (is niet doodgevroren). ~ Vita rosa est ~
marijke Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 In de moestuin raapsteeltjes met radijs (tegen de aardvlooien) gezaaid.In de boomgaard het snoeihout deels opgeruimd. Stekken gemaakt van rode bessen snoeisel.Bloementuin onkruidvrij gemaakt.Figuurlijk een 'boom opgezet' met de eigenares van een landelijke kwekerij in Molenaarsgraaf.Ik word daar heel hebberig van alle mooie planten, struiken en bomen (maar ik heb mij ingehouden ) Maar bovenal genoten van het heerlijke weer
Cheela1982 Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Hallo, Heerlijk genoten van 't mooie weer vandaag, wel 15° c ! 'T tomaten afdak verder afgemaakt en radijs en uien gezaaid. https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Nedlets Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Een afdak gemaakt voor de aardbeien op stelling die open kan. En palen gezet voor frambozen de leiden. blog/Nedlets/index_b-6490.html
Aanbevolen berichten