Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

16 gieters geleegd

en dat op 3 bedden met aardbeien, het was weer kurkdroog.......

(dit is toch het klaag-topic )

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Heel veel onkruid weg gehaald. Spierpijn gekweekt. Gras ingegraven. En hopen dat het nou een beetje wegblijft. Dat is eigenlijk al wat ik heb gedaan. Heel de dag mee bezig geweest en ben nou op 1/5 als het niet minder is dus vandaag weer verder met het onkruid en gras.

Geplaatst:
saffraan geoogst

O ja, heb ik ook nog gedaan, eergisteren al. Ze zijn goed gebleven na hun noodgedwongen verhuizing naar de kas.

Geplaatst:

Samen met Bazin begonnen met afdakje te maken voor de buitentomaten. Die ga ik laten verzorgen door Pietekootje.

Er staan twee noir de crimée bij.

2017052111115934111495364575.jpg

2017052112350431861495364592.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ziet er keurig uit zo Willy.

Geplaatst:

Toen ik bij een paar planten wat grond van de zijkant naar het midden wou verplaatsen zag ik allemaal kleine worteltjes vlak onder het oppervlak. In de volle grond is het zo niet. Ik hoop dat het mee valt in die grow-bags.

Geplaatst:

Extra gaas geplaats om de droogbonen langs te laten groeien, en tonkinstokken voor de klimbonen. Verder een wigwam geplaats om de butternut langs te laten klimmen en die er vervolgens uitgepland en opgebonden.

Geplaatst:

Water gegeven, gras gezaaid op het stuk gazon dat manlief heeft vernaggelt, wat latherus geplukt, mijn rozen bewonderd en toch nog 3 tomaten in de tuin gezet. Wat een hoop tomaten ga ik dit jaar hebben Insallah

Vlierbloesem geplukt en te week gelegd voor de vlierbloesemsiroop. Veel zwart luis en 2 soorten rupsen... altijd fijn. Vanavond nog op slakkentour en dan is het welletjes geweest voor vandaag.

IMG775265371495395225.JPG

IMG775494971495395226.JPG

Geplaatst:

Toch nog de plastic folie over de buitentomaten geplaatst samen met mijn Bazin. 2017052121013989931495395360.jpg

Geplaatst:

Maisplanten , allerlei slasoorten en ananaskers plantjes uit geplant. Verder gegaan met het vermengen van de 5m3 wietpotgrond die ik heb gekregen met potgrond. Ja ik doe mijn naam weer eer aan..:D

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Zitten zeker veel sporen in die grond?

Vandaag heb ik naast het gewone tuinieren (o.a. broccoli uitgeplant en net over gespannen tegen vogelvraat) de regenton gerepareerd. De stop onderin lekte afgelopen week en toen ik die aan wilde draaien begon het harder te stromen, zodat ik noodgedwongen aan het gieten over tuin en kas was gegaan. Helaas totaal overbodige verspilling was dat, want het had pas daarvoor nog geregend. Nu heb ik er toch maar een kraantje in gezet. Ook al zit het kraantje laag (het vat kan niet meer hoger geplaatst worden), ik kan met een slang aan 't kraantje een naast staande gieter vullen. Nu maar weer wachten op regen.

Geplaatst:

Veel heel veel rupsen platgenepen!

De bloemkolen zaten er mee vol en sommige broccoli ook.

Nochtans was er een gaas over gespannen.

Ook een bloemkool verwijderd die door de koolvlieg geveld was, de tweede al.

Helpt het gaas dan toch niet goed genoeg?

Geplaatst:

Onkruid gewied (alweer). Bleek en knolselderij uit geplant. Zonnebloemen en goudsbloem uit geplant.

En natuurlijk water gegeven.

Geplaatst:
Extra gaas geplaats om de droogbonen langs te laten groeien, en tonkinstokken voor de klimbonen. Verder een wigwam geplaats om de butternut langs te laten klimmen en die er vervolgens uitgepland en opgebonden.

Heb je misschien een foto van je wigwam? Ik wil ook een constructie bouwen voor de pompoenen. Ben alleen nog niet helemaal uit wat.

Dit weekend hebben we heel veel onkruid weg gehaald en veel opgeruimd aan spullen die overal lagen. We moesten nodig een 2 weken achterstand bijwerken. Het was echt ontploft aan onkruid en gras.

Ik heb ook een stuk gras afgestoken geul gegraven gras erin karton eroverheen en dan weer grond erboven. Duimen dat dat de gras een beetje in toom houdt.

Zaterdagochtend

2017-05-220649371495426565.14

Zaterdagavond toen we weggingen:2017-05-220630841495426676.15

En gisteravond:2017-05-220638431495426673.15

Moet nog heeeel veel gebeuren maar zijn dit weekend toch flink opgeschoten. En heb spierpijn in elk spiertje, dus weer gratis gesport

Geplaatst:

Mijn kas is eindelijk klaar[emoji5] gister de de komkommer en paar cherry tomaten erin gezet. Bij gebrek aan witkrijt schaduwdoek het witte folie nog maar even laten zitten.cb2f8c6fafaa1201271097de248ef098.jpg92b7937b1fa9a617af42568bd2d7ff71.jpg

Geplaatst:
Zitten zeker veel sporen in die grond?

Hehehehe, nou ik weet dat het uit een opgerolde plantage komt en de planten waren nog niet volgroeit ( wist het ontruimende bedrijf mij te vertellen) Mooie luchtige waarschijnlijk biologische grond vermengt met vermiculiet.

Lang leve marktplaats waar dit soort zaken aangeboden worden gratis en voor niets! Je hebt er wat werk mee, maar dan heb je ook wat

Zojuist in het bovengenoemde mengsel een 8 tal buitenkomkommers uitgeplant in 18 l potten uit de partij van Goldfish

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Wietpotten, wietgrond. straks komkommers met een identiteitscrisis.

Die potten zijn wel ideaal. In het noorden amper 2e hands te krijgen laat staan de grond. Klinkt wel goed.

Geplaatst:

Hihi ik krijg er een spontane lachkick van, ook al is dat alles ver verleden tijd voor mij.

Ik houd niet van vogels in een kooi, van vissen in een kom, van dieren in een dierentuin, van planten in een pot. Vandaar dat alles bij mij zoveel mogelijk de vollegrond in gaat. Met alle voor- en nadelen van dien.

Vandaag een drukke dag gehad in de NME moestuinen. Vijf & 20 schooltuinkinderen hebben gewied, afrikaantjes zaailingen uitgeplant, radijsjes geoogst en geproefd - én gezaaid. Spinazie was niet opgekomen, dood/oud zaad? Over de hele maand verschillende zaaisels geen één zaadje opgekomen, dus nemen we aan dat het zaad overjarig was o.i.d. Weer opnieuw gezaaid dus. Vogelmuur naar de kippen gebracht, en na het tuinieren even spelen in de speeltuin en ranja gedronken. Dat laatste vonden ze het allerleukst... Groep 3/4 leeftijd 6/7 jr.

Geplaatst:

De fruitkooi is sinds vandaag vogeldicht!

2017052217211568481495478173.jpg

2017052217202057691495478186.jpg

De toegangen zijn een beetje houtje touwtje, maar wel functioneel.

De rode bes, aardbei, wat later de blauwe bes: ze mogen vanaf nu gaan kleuren. Leuke vogels die merels (en later de spreeuwen), maar een ramp voor rood en blauw kleinfruit.

Geplaatst:

2 paprika en nog een komkommer geplant.

Geplaatst:

Wat van de honingbessen gesnoept en de aardbeien aangewezen die woensdag of vrijdag de eer ontvangen als eerste exemplaren dit jaar geslacht te worden.

Geplaatst:

De gisteravond geplantte kooltjes afgeschermd. Betwijfel echt of het goed gaat werken want ik zag al vliegjes rond de plantjes, welke weet ik niet.

2017052221461363811495526966.jpg

2017052307464931521495526990.jpg

Nu struikboontjes uitplanten.

Deze namiddag naar de school van Pietekootje de kinderen leren wieden en vooral hen de kleine plantjes leren herkennen.

Geplaatst:

Heb je misschien een foto van je wigwam? Ik wil ook een constructie bouwen voor de pompoenen. Ben alleen nog niet helemaal uit wat.

Nee nog niet, maar het zijn gewoon drie stokken in de grond gestoken en bovenaan vastgebonden, zoals ook voor bonen gebeurt.

Geplaatst:

Vorige week al stroo gelegd onder de aardbeien

IMG-20170521-WA000211141495551986.jpg

IMG-20170521-WA000175441495552017.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.