Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen twee dagen flink aan de slag gegaan met het onkruid, en ik heb nu iets meer dan 1/10e deel van de tuin 'schoon'. Al het bloeiende straatgras uitgetrokken en op het gras bij de sloot gegooid, Met al het niet-bloeiende onkruid chop&drop gedaan, dus er ligt nu een lekker dikke mulchlaag van heermoes en paardenbloem en klaver en van alles om de rabarbers, en tussen de tegels op het 'terras' is het weer onkruidvrij. Karton gelegd op een bed waar pas volgend voorjaar iets in komt, compost en mulch komt daar ook nog, maar geen haast. En helemaal tegen al mijn principes in anti-worteldoek gelegd op het stukje tussen mijn schuur en de kas van de buren. Dat is een paadje dat nooit wordt gebruikt. De vorige huurders hadden er een braam neergezet, geen heel gek idee, maar er zaten drie bramen aan en verder was het een verhoute zielige zooi met heel veel stekels, en allemaal heermoes eronder. Dus dat is nu allemaal weg en/of bedekt met worteldoek. Heel goed dat ik een ouwe trui en een kapotte spijkerbroek aan had, want bij elke beweging had ik ergens een gat.

Misschien dat ik gewoon een zooi houtsnippers op dat worteldoek gooi, dan ziet het er netjes uit en hoef ik er niet meer naar om te kijken.

Geplaatst:

Veel snijbonen geplukt. Lekker! En zowaar een verdwaalde noire de crimee 1 door de vogels gepikt en tussen de rozen laten vallen (of een ander beest wat van tomaten houdt en het kan plukken en meenemen...!) en 2 uit de kas. De komkommer een handje geholpen onhoog te klimmen. Zo veel kleine komkommertjes die nooit meer gaan rijpen.... of ben ik erg somber gestemd over het weer en de moesson die is losgebarsten?

Anyways we hebben het even droog gehad en toen heb ik als een malle staan plukken en eten van aardbeien en frambozen. Een schaaltje bewaard voor de kinderen. Mogen die vanavond ervan smullen!

Geplaatst:
Geoogst: okra, kousenband, mais, een joekel van een courgette, 2 verschillende meloenen (wow, wat ruiken die lekker en sterk!), sikkimkomkommer en gewone komkommer. Wat gesnoeid in het oerwoud in de kas en een schaduwdoek over de tajerblad in de kas gelegd.

Fijn om te horen dat je nog meloenen kon oogsten! Waren ze ook lekker?

Zeker, vooral een van beiden. Heel zoet en smaakvol. Ik had niet gedacht dat er nog nieuwe meloenen zouden groeien, maar dus toch

Geplaatst:

slootkant geschoond, tante Rijnland komt binnenkort schouwen

heul grote onbekende bollen geplant, ben benieuwd

pompoen meegenomen en rode kool,

snijbonen geplukt en te drogen gelegd en planten geruimd

heermoes idem

compostbak 5 afgedekt, die mag rustig gaan liggen verteren

waterdruppelaars tomaten afgesloten, die dronken zich te barsten

Geplaatst:

Schade opgenomen van verwoestingen door een stelletje vandalen

Insectengaas aan flarden gesneden en de kolen die daaronder zaten met een mes/messen bewerkt, deel van de komkommers in plakjes achtergelaten, stukken uit een nog aan de plant hangende tomaat gesneden, oliepompoen van de plant gerukt, verplaatst en van messteken voorzien, courgettes in stukjes ver mijn tuin verspreid, pepers gemolesteerd, voetafdrukken achtergelaten in mijn zaaibed (lijkt op maat 38..)

Gelukkig hebben ze de glazen kassen op ons compex heel gelaten.

Geplaatst:

O Anna, wat verschrikkelijk! Echt... kansloos zulke mensen. Sterkte en succes met opruimen.

Geplaatst:

Jeetje Anna. Wat ontzettend naar. Daar werk je dan zo hard en met liefde voor. Wat zou zulk soort mensen toch bezielen? Is het alleen bij jou of ook bij anderen op het complex?

Knap dat je het pluspunt van de kassen nog ziet. Sterkte met opruimen. Hoop dat je kolen en pompoen bijv toch nog kunt oogsten.

(Je zou toch graag 220 volt op omheining zetten hè. Helaas mag dát dan weer niet)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Oh wat naar Anna3! Het klinkt als vernielen puur om het vernielen en lol hebben in kwaad aanrichten. Zoiets kan ik niet begrijpen. Maar het gebeurt. Ook bij jou dus

Geplaatst:

He zeg wat zijn dat toch voor types die er lol in hebben andermans werk en oogst te vernielen? Erg naar voor je Anna. Het is dus bij meerderen op jullie complex gebeurd?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Knoflook en winter uitjes in de grond gestopt. Voor de rest wat rijpe tomaten geoogst, een komkommer en een corgette en onkruid verwijderd

Geplaatst:

Nou ja zeg, wat een absurde toestand Anna. Wat een moeite ze erin gestoken hebben om de boel te vernielen. Waren duidelijk aan zware verveling onderhevig. Wat een TUIG !!

Geplaatst:

jee, naar! wij hadden er vorig jaar last van en toen hebben we:

- aangifte gedaan (politie loopt nu wat vaker langs)

- alarm met struikeldraad aangebracht (de jochies die er waren hebben na de 1e schrik het ding weggegooid maar kwamen toch niet meer terug (fingerscrossed))

- wildcamera overwogen maar die was duur en we hadden er zeker een paar nodig

Geplaatst:

Op diverse tuinen zijn er dingen vernield, niet alleen bij mij. Tja wat zulke mensen bezield is mij ook een raadsel Er is inderdaad aangifte gedaan en de politie zou vaker het toegangspad oprijden. Dat alarm met struikeldraad klinkt ook wel goed, hoe werkt dat RobO? (via pb mag ook)

On topic: compost gezeefd en maar weer eens wat komkommers en courgettes geoogst.

Geplaatst:

Gisteren tussen 3 hevige hoosbuien door de framboos gesnoeid, de hedera een kop kleiner gemaakt, de stekelbraam kort geknipt en vervolgens verplaatst, frambozen en laatste aardbeien geplukt. Wat waterspinazie geknipt en een bloemkool. Vervolgens buiten vergeten Incl snoeischaar. Vond ik vandaag terug. Lekker roestige schaar en verdronken spinazie en bloemkool... handig hoor.

O en de 2 overlevende ndc wedstrijdtomaten in de minikas water gegeven. De rest komt eerder om in wateroverschot, dan gebrek.

Geplaatst:
Vervolgens buiten vergeten Incl snoeischaar.

Ahem. Ernstig herkenbaar vrees ik. Je legt iets 'zolang even hier' neer en dan ga je iets anders doen, en weer iets anders en dan... vergeet het glad.

Wél stoer dat je al eigen bloemkolen hebt. Die van mij zijn nog ernstig onderontwikkeld (maar wel in ontwikkeling!)

Hier vandaag tussen ook weer wat buien door zonnenbloemkoppen geoogst voor de varkens, evenals boomspinazie en wat els. Verder de pompoenen die al klaar zijn geoogst, er begon slakkenvraat te ontstaan. En in de kas alles wat energie vraagt, maar geen vruchten laat rijpen weggeknipt bij de tomaten. Vond het lastig al die bloemetjes eruit te knippen maar de planten hollen toch wel achteruit nu, dus beter de focus op wat nog kans maakt. Paprika's gaan nog als een tierelier trouwens. En planten zien er nog goed uit. Dus die laten we nog even!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Twee (halve) dagen lekker gewerkt, geknipt, geharkt en geoogst. En toen door mijn rug gegaan. O wat haat ik dat. Straks moet ik nog een bejaardentuintje

Geplaatst:

Het 'even' parkeren van materiaal en groenten herken ik ook ja.. erg 'handig'...hihi..

Gister de derde composthoop van paardenmest, stro, vlas en tuinafval die nu plusminus een jaar liggen schoon gemaakt van pompoenen en loof...deze kan ook verspreid over de wei...Met de krui heen en weer...lekker werkje

De omgewaaide bonenstaken opgeruimd, de resterende bonen eraf gehaald om te drogen...Druivensap gemaakt..Dat was het eigenlijk..

Vandaag verder met compost verpreiden over de wei, en waarschijnlijk nog meer sap maken voordat de spreeuwen de druiven ontdekken ..

Geplaatst:

ai, Jet, kennen we hier ook, ik ga een paar dagen aan de ibuprofen in combi met massage en rekwerk en daarna buikspieroefeningen (nee, niet met een Heineken )

hier pompoen opgeruimd, een meter of 20 in totaal, 4 joekels geoogst, padana en banana

braam gesnoeid en gezwaveld ivm braamgalmijt, we hadden nog geen 10% van de vruchten zelf, afval gaat 1 jaar in de langetermijncompost

gras gemaaid deden we vorig jaar tot in december, ben benieuwd

100 m schoolslag

niks kunnen schoffelen ivm vorige regel

Geplaatst:

Mellie en Rob dank.. Ja ik ga maar op zoek naar een fisiocheck maar dat is hier helaas wat lastig..fisiotherapeuten willen hier niet werken.. dwz wonen vooral niet dus.

OT: ik hobbel met een stok door de tuin en oogst van alles. Zo zie ik dat ik werkelijk een enorme hoeveelheid pepers rijp heb.. Dat wordt sambal maken.

En Lie heeft van alles zoals sla en kool en snijbiet afgezet en nu kunnen de kippen naar buiten.. Wat een feest. Ook heeft hij de oerprei opgegraven.. Het deel dat we niet geoogst hebben, ik heb nu 5 grote potten vol om te ruilen en.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...