Geplaatst: 29 januari 20179 j Beste mensen, Wat zijn jullie ervaringen met het betalen met paypal? Ik lees tegenstrijdige berichten, namelijk, en ik ben benieuwd hoe je het, het beste kunt gebruiken? En hoe jullie het gebruiken? Regenwormen graven gangen, en veel!
Geplaatst: 29 januari 20179 j Ik gebruik het liefst paypal in plaatst van Ideal. Ik zit voor de reguliere bankzaken bij de Rabobank en daar is het nogal omslachtig / tijdrovend (vind ik dan) om met de randomreader een idealbetaling af te ronden. Bij paypal voer ik mijn wachtwoord in en klaar. Nadeel is wel dat mijn creditcard gekoppeld is, dus dat het bedrag pas eind van de maand (met een beetje rente) van mijn rabobank rekening wordt afgeschreven.
Geplaatst: 29 januari 20179 j Ook goede ervaringen met Paypal. Ik vind het heel makkelijk, vooral bij Ebay etc of bij het kopen bij buitenlandse webwinkels. Zit ook bij rabobank en dat gedoe met die reader is inderdaad tijdrovend. Ebay is 1 klik op de knop. Enige nadeel is wel dat ebay vaak een koers berekend die niet helemaal klopt, soms kost het je dan wat extra daardoor.
Geplaatst: 29 januari 20179 j hier ook goede betalingen gedaan met paypal tsja, die wisselkoersen.... er bestaat geen vaste koers, elke geldhandelaar mag zijn eigen koers bepalen, elk reisbureau ook trouwens (die rekenen de hoogste koers die er op het web te vinden is, de aankoopkoers van ABN....en doen daar 3,5 % boven op.....en kopen hun valuta vervolgens zo goedkoop mogelijk in = marge maken toch?)
Geplaatst: 30 januari 20179 j Hier ook. Simpel vooral. Vlot, makkelijk en nog nooit problemen gehad. Wordt pas laat afgeschreven ja, maar doe nooit grote dingen.
Geplaatst: 30 januari 20179 j Ik gebruik het redelijk vaak, eerder ook als verkoper. Maar vooral voor bestellingen in het buitenland, voor binnen NL vind ik het wat te duur (als verkoper weet je de kosten per betaling) en dan vind ik het wat vervelend om de betreffende webshop met die kosten op te zadelen terwijl je bijna net zo makkelijk met Ideal betaald. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 januari 20179 j Ik heb vrij negatieve ervaringen met PayPal.Er zijn bewezen betalingen gedaan aan PayPal die nooit bij mij aangekomen zijn.Het gaat slechts over 150€ en daarvoor kan ik geen advocaat betalen, ik vind het wel spijtig.
Geplaatst: 30 januari 20179 j Een voordeel van PayPal is juist dat je bij niet geleverde waar je geld terug kan krijgen.
Geplaatst: 30 januari 20179 j Paypal en ideal, beide prima. Zit ook bij de rabo en met een app op je telefoon en de instelling dat je tot 250,- zonder reader kan overmaken zijn beide net zo vlot.
Geplaatst: 30 januari 20179 j We gebruiken beide Paypal al behoorlijk lang, nooit problemen. Makkelijk is dat je zowel je creditcard als je bankrekening gekoppeld kunnen worden zodat je per betaling kunt kiezen voor de soort betaling. We vinden ook de mogelijkheid om een betaalverzoek te doen erg makkelijk (via de mail). It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 30 januari 20179 j Paypal geeft ook enige garantie dat je het produkt ook krijgt en dat het goed is, als dat niet het geval is dan kun je dat aangeven en kan je uiteindelijk van Paypal je geld terug krijgen. En momenteel betalen ze ook de kosten van retourverzending als je iets gekocht hebt en betaald via paypal en vervolgens dat terug stuurt. dus ja ik gebruik het als het even kan .het geeft meer garantie en veiligheid dan ideal
Geplaatst: 30 januari 20179 j Hier ook goede ervaringen met Paypal.Het is gekoppeld aan mijn bankrekening.Maar met IDeal is het meer gedoe maar ik druk als het kan ook op de Paypal knop.Sneller en die garantie die er is. Nog nooit nodig gehad gelukkig. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Geplaatst: 30 januari 20179 j Ik ben ook een tevreden Paypal gebruiker. Ik heb er ook een rekening en betaal dus direkt vanaf mijn paypalrekening. Voor kleine bedragen online, en zeer handig. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 maart 20178 j Ik gebruik het liefst paypal in plaatst van Ideal. Ik zit voor de reguliere bankzaken bij de Rabobank en daar is het nogal omslachtig / tijdrovend (vind ik dan) om met de randomreader een idealbetaling af te ronden. Bij paypal voer ik mijn wachtwoord in en klaar. Nadeel is wel dat mijn creditcard gekoppeld is, dus dat het bedrag pas eind van de maand (met een beetje rente) van mijn rabobank rekening wordt afgeschreven.Je kan ook gewoon je bankrekening koppelen?
Geplaatst: 29 maart 20178 j Maar dan is de 'overschrijving' vaak lang niet zo snel. En de verzending door de webshop dan dus ook niet. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 maart 20178 j Ik heb een aantal gravures verkocht via Paypal.Ik heb het geld nooit gezien.Er werd me verteld dat ik naar de zetel in Luxemburg moet bellen om mijn rekening te activeren, nooit gelukt.Nooit meer dus.
Geplaatst: 29 maart 20178 j Met PayPal betalen gaat prima en geeft extra zekerheid in de vorm van kopersbescherming.Ik heb zelf PayPal gekoppeld aan mijn bankrekening en als ik betaal dan wordt het zonder vertraging overgemaakt, zelfs als er niets op mijn PayPal rekening staat.Betalen via telebankieren of PayPal gaat naar mijn ervaring ongeveer net zo snel.Bij PayPal log ik handmatig in na het aanklikken van de betaallink en betaal vervolgens.Met telebankieren ga ik direct naar de betaalopdracht na het aanklikken en binnen een minuut heb ik betaald. Je laten betalen met PayPal heeft wat haken en ogen.Een koper wordt goed beschermd, een verkoper wordt vaak aan zijn lot overgelaten.Zelfs in het geval van pure oplichting door een koper, wordt door PayPal veelal de kant van de koper gekozen.Vandaar dat je bijvoorbeeld bij Ebay veel uitsluitingen bij verkopers ziet, aan landen waar ze niet leveren en die bekend staan om de vele oplichtingspraktijken.Verder zit je dan nog eens met betaalkosten, die wettelijk wel door mogen berekend maar waarvan PayPal weer zegt dat je dat niet mag doen.
Geplaatst: 30 maart 20178 j Maar dan is de 'overschrijving' vaak lang niet zo snel. En de verzending door de webshop dan dus ook niet.Heb je hier voorbeelden van? Ik heb laatst nog 20 bestellingen geplaatst bij Aliexpres en Banggood ( twee chinese webshops) en dat werd gewoon meteen in orde gemaakt.
Geplaatst: 30 maart 20178 j @Oxygen; nou ja, dat was altijd zo. Misschien al een tijdje niet meer Maar als verkoper kreeg je dan ook de melding dat het bedrag nog onderweg was en dus 'pending'. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 maart 20178 j Is volgens mij op dit moment niet meer zo hoor, gebruik Paypal altijd met plezier
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.