Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waar ruikt je huis nu naar?

Featured Replies

Geplaatst:
lolsmiley0156961417716464.jpg
Geplaatst:

Naar munt,deze had ik in de diepvries en nu op de kachel om te drogen.voor thee

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Valeriaan.

eigenlijk helemaal niet zo'n lekker geurtje. maar je moet wat over hebben voor de katten

(stapel valeriaan kattenspeeltjes gemaakt voor een O&N actie. valeriaan heeft namelijk een rustgevend effect op katten en een speeltje geeft een leuke afleiding. dus een uitstekend speeltje tijdens al het vuurwerk geknal. )

Geplaatst:

Vandaag voor het eerst brood gebakken en wasmiddel gemaakt, mijn huis ruikt heerlijk

Geplaatst:

Naar logeerpoes, chloor en valeriaan. Heb een paar dagen een poes van een kennis ivm een verhuizing. Kattenbank staat ook in de woonkamer, daar zat me toch een luchtje aan. Schoongemaakt met chloor (vinden katten lekker ruiken) en nieuwe korrels erin gedaan (maar toch ruikt mijn huis er nog naar). Kat zit vooral onder de bank. Had nog wat lekker slapen thee in huis waarin valeriaan zit. Heb wat zakjes bij de kat neergelegd, naar aanleiding van dit berichtje:

Valeriaan.

eigenlijk helemaal niet zo'n lekker geurtje. maar je moet wat over hebben voor de katten

(stapel valeriaan kattenspeeltjes gemaakt voor een O&N actie. valeriaan heeft namelijk een rustgevend effect op katten en een speeltje geeft een leuke afleiding. dus een uitstekend speeltje tijdens al het vuurwerk geknal. )

Ik vind valeriaan wél lekker ruiken, heb het zelf wel verbouwd om eigen rustgevende thee te maken. Heb weleens wat stukjes valeriaanwortel over de schutting gegooid en daar kwamen de buurtkatten op af. Ze gingen er bij liggen kronkelen van genot, helemaal high.

Geplaatst:

Geweldig.

Ik vind de geur van de theezakjes slaapthee prima te doen. De gedroogde valeriaan die ik had gekocht ruikt een stuk sterker, bij 1 speeltje merk je dat niet zo, maar bij het maken van de kattenspeeltjes zit ik naast de bak met valeriaan en een berg speeltjes.

Dat een kattenbak ruikt ligt vaak vooral aan de voeding, kan je nu weinig aan doen.

Geplaatst:

Eigenaar van de kat heeft een spierziekte, kan de kat zelf niet meer verzorgen en is afhankelijk van de zorg. Toen hij de kat kreeg kon hij haar wel zelf verzorgen, deed dat ook. De zorg heeft er vooral geen tijd voor, vandaar dat ik de bak meekreeg met de uitwerpselen van weet ik hoe lang erin, dat gaat sowieso ruiken. Heb de kat in huis vanwege verhuizen van de eigenaar, naar een centrale zorginstelling. De zorg heeft het ook druk met het verhuizen van een aantal cliënten, dus ik snap wel dat ze geen tijd gehad hadden om de poes te verzorgen. Heb aangeboden om de poes te houden, maar baasje houdt zoveel van haar dat hij haar niet kwijt wil. Dus dat wordt straks weer stressen voor de bange kat. Laatste jaren is ze met haar baasje al een paar keer verhuisd, telkens ten behoeve van de zorg. Ook bij de eigenaar zat Sissy meestal onder de bank, achter de tv of onder de dekens op bed. Als ik op bezoek kom, duurt het wel 10 minuten voordat ze tevoorschijn komt. Zodra er een verzorger binnenkomt, schiet ze weer in haar schuilplaats. Wat een leven.

Ziezo, dat was de lange versie. Heb net boodschappen gedaan en als ik binnenkom, ruikt mijn huis nog steeds naar oude kattenpis!

Geplaatst:

arm beestje hoelang blijft ze nog bij jou?

hopelijk zit er bij de nieuwe zorginstelling iemand die de bak wel regelmatig wil schoonmaken. misschien een kattenbakzak in de bak? dan haal je de hele zak los, lussen aantrekken en gooi je alles in 1x weg. nieuwe zak erin en schoon grit en het is weer klaar. scheelt een hoop werk voor de verzorgende/hulp.

Geplaatst:

Hollandse boterkoek ( vanavond bij de buren eten) met een dikke 2 ons lekkere vette roomboter..dat ruikt je !!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, ik ruik het al, is er nog een bescheiden plekje aan tafel vrij?

(ik kom niet echt hoor, ik zeg het maar even )

Loes, morgen moet ze al terug. Vanmorgen lag ze onder de bank, is er de hele dag niet onderuit geweest. Tot zo net, kwam ze op een gekookt stukje koolvisfilet af. Nog een nachtje slapen dus. Denk dat ik de deur naar boven toch maar open zet ditmaal, kan ze kijken of ze bij mij komt slapen. Ik zie die kattenharen eigenlijk niet zitten, maar ze is gewend op het bed van haar baasje te slapen. Misschien was dat waarom ze vanmorgen onder de bank lag, in plaats van onder de tafel, waar ze meer ruimte en overzicht had. Of ik moet op de bank gaan slapen waaronder ze ligt. Ze is doodsbenauwd, vooral voor geluiden. Eén nachtje op de bank. Haal vanavond een dekbed naar beneden, vooruit maar.

Oja 1

er zat een plastic zak in, en een schone mee, maar de zak was doorgelekt, zaten ook gaten in. Zeker doorgekrabt door de kat.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Kennelijk heerst thuis de buikgriep.... dus ik zal jullie de details maar besparen

Geplaatst:
Appelvrouw, ik ruik het al, is er nog een bescheiden plekje aan tafel vrij?

(ik kom niet echt hoor, ik zeg het maar even )

Loes, morgen moet ze al terug. Vanmorgen lag ze onder de bank, is er de hele dag niet onderuit geweest. Tot zo net, kwam ze op een gekookt stukje koolvisfilet af. Nog een nachtje slapen dus. Denk dat ik de deur naar boven toch maar open zet ditmaal, kan ze kijken of ze bij mij komt slapen. Ik zie die kattenharen eigenlijk niet zitten, maar ze is gewend op het bed van haar baasje te slapen. Misschien was dat waarom ze vanmorgen onder de bank lag, in plaats van onder de tafel, waar ze meer ruimte en overzicht had. Of ik moet op de bank gaan slapen waaronder ze ligt. Ze is doodsbenauwd, vooral voor geluiden. Eén nachtje op de bank. Haal vanavond een dekbed naar beneden, vooruit maar.

Oja 1

er zat een plastic zak in, en een schone mee, maar de zak was doorgelekt, zaten ook gaten in. Zeker doorgekrabt door de kat.

jammer dat tegenwoordig zelfs voor zo'n klein klusje als even de zak vervangen geen tijd meer is

alles moet maar snel snel snel...

Geplaatst:

Hier riekt het nu naar vers gemaakte rillette d'oie.

Veel werk aan geweest maar mijn madammeke zegt dat het heel lekker is, ze kon het niet laten van te proeven hé.

IMG797373831418368649.JPG

IMG797421581418368698.JPG

En nu smullen maar.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Rozijnen walnotenbrood met kaneel dat in de oven zit..De KHG helpers krijgen dat zaterdag bij het ontbijt..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

net gebakken desem-vijgen-hazel-walnoten broodje...oeps is alweer half op....kennis had het geroken van 500 m afstand

Geplaatst:

Wierook

Geplaatst:

Het huis ruikt naar stront, mijn bejaarde 17 jarige witte herder is aan de dunne en heeft al 3 keer vandaag de benz onder gescheten.

Dus kachel uit en maar luchten.

Toen ik de prijs van de sla zag, kreeg ik een krop in de keel.

Geplaatst:

Ons huis ruikt nu naar 1 van de baksels van mijn vrouw

Is iets met cupcakes aan het bakken

Geplaatst:

Beetje rare mix hier in de lucht van een bouillon die ik trek van resten lam met venkel, ui en wortel, dit in combinatie met de geur van het houtvuurtje onder de pan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hier ruikt 't nu naar m'n pannenkoeken met schenkstroop Sinds ik weer officieel student ben, eet ik weer veel vaker pannenkoeken

Geplaatst:

Hier ruikt het naar verf!

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Shoearmaaaaaaaaaaa van gisteren.

Geplaatst:

Winterprei en aardappelen.. uit de tuin... rollade... eh...gekocht...

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

naar lavendel.

geurzakjes aan het vullen met gedroogde lavendel

(snelle mobielfoto)

2015-05-22-1667751432304808.20

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.