Flup Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Mijn twee planten zien er nu zo uit. De tomaten die eraan groeien zijn, denk ik, niet groter dan de eerste, maar wegen ga ik ze wel doen. Hoe lang de planten nog standhouden, weet ik niet. In de tuin heb ik al Phytophthora op mijn tomaten helaas. De planten zien er nu ernstig uitgedroogd uit, het is ook bloedheet en ze krijgen straks weer water. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Groooote dorst! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
HuubvG Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 @Willy,Dit is tot nu toe mijn grootste uit de serre [ foto ]Was de andere kant vergeten. [ foto ]Die had je ook kunnen/mogen wegen Willy. Als er nog een zwaardere aan komt, mag je die ook opgeven incl foto. Het moge duidelijk zijn dat je meer inzendingen mag doen. Quote
Flup Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Groooote dorst! Jaja, ik weet het! Ze hebben nu geen dorst meer, had ze na de foto al water gegeven en nu aan het begin van de avond weer. Was een paar dagen weg en dan is de waterverzorging niet helemaal verzekerd. Maar inmiddels staan ze er weer levendiger bij. Komt allemaal goed. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Buiten onder afdak. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
ADOPEG Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Nou Willy, dat scheelt wel erg weinig. Mijn beste waarschijnlijk, buiten, zonder afdak: Quote ~ Vita rosa est ~
Mellie Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Vrees dat het over is hier. Tomaten worden allemaal ziek *jank* 352 gram buitenteelt Quote
Frans Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Vandaag nog 2 dikkerts van de buitentomaten geoogst waarvan de tomaat van 507 gram mijn op één na zwaarste is . Van wat er nu nog aan de 2 (van de oorspronkelijk 4) buitentomaten hangt valt wat gewicht betreft weinig meer te verwachten. De buitenplanten hebben het prima gedaan vind ik als je bekijkt dat er 6 tomaten waren die meer dan 400 gram wogen. Het eindresultaat van hoog naar laag:620 gram507 gram488 gram454 gram448 gram428 gram De enige kastomaat viel daarentegen zwaar tegen met als zwaarste tomaat slechts 178 gram. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
aalterse-willy Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Nog een paar van buiten. De zwaarste onder afdak. Raar dat die de donkere rand niet heeft. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Binnen, in foliekas: Dat maakt de eindstand voor mij:Buiten: 405 gram (teeltwedstrijd-2017-tomaat-noire-de-crimee-t21686-490.html#p356721)Binnen: 325 gram Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Nog eentje van buiten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Hier nog eens hoe ze er nu bij staan. De zwaarste zal van gewoon buiten komen Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jenneke Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Stiekum op de achtergrond ben ik ook nog steeds bezig met de wedstrijd. Eén plant (m'n kasplant) is zodanig aangestast door de phyto dat ik vrijwel alle blad moest verwijderen. Helaas zitten er ook al bruine vlekken op de stengel, dus het is zeer de vraag of de paar tomaten die er nog aan hangen nog iets gaat worden. Bovendien zijn deze vrij klein vergeleken met jullie resultaten. Mijn plant nummer 2 die buiten onder een afdakje staat is er vooralsnog beter aan toe. Heb er een paar bladeren met lichte aantasting af moeten halen maar verder oogt de plant nog redelijk gezond. De tomaten die er aan hangen houden mij nog even in spanning hoe groot ze gaan worden. Nog ietsje meer dan een maand te gaan, ga m'n geheime wapen maar in zetten Quote
Wortel Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 TuinLB, je ziet niet hoe zwaar hij is... Quote
Erny Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 Mijn eerste rode Crimee is geplukt. En weegt maar liefst 58 gram!! Denk dat ik in de running ben voor de poedelprijs, de kleinste rijpe Crimee. Quote
RobO Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 nou E, reken je maar niet rijk, heb hier rijpe van 2 mm... Quote
hoekman Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 @roboIk geloof er niets van. Als je in aanmerking wilt komen voor de poedelprijs willen we wel bewijs. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Is er geen prijs voor de rotste of zo? Anders moet ik in de kas gaan fotograferen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Naderen we nu toch wel de staart van de wedstrijdperiode he ? Heeft toch zeker de helft van de deelnemers nog geen foto laten zien van hun teelt. Ik ben toch best benieuwd .... als dat zo blijft, zitten we toch allemaal in de top 20 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Buiten vallen ze reuze mee maar met het onweer en de warmte vandaag zou het rap kunnen gedaan zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Flup Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Naderen we nu toch wel de staart van de wedstrijdperiode he ? Heeft toch zeker de helft van de deelnemers nog geen foto laten zien van hun teelt. Ik ben toch best benieuwd .... als dat zo blijft, zitten we toch allemaal in de top 20 Dat is wel jammer! Zo moeilijk is het niet om een foto te plaatsen van de tomaten en planten. Quote
Erny Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 Zoals al elders aangekondigd kan ik wegens pc problemen op dit moment erg moeilijk, of zelfs niet, fotooz plaatsen. De foto is natuurlijk wel gemaakt. Wanneer eindigt de competitie? Denk dat de twee nog hangenden nog wel wat tijd nodig hebben om over een halve kilo heen te komen, die zijn nu ook zo'n 50 gram. Quote
Bit Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 De openingspost van de wedstrijd ( dit topic ) geeft 'eind september' aan. Ergens rond die tijd dus ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.