Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vragen/antwoorden geruilde plantjes MTFD apr 2017

henkg

Recommended Posts

Porseleinen ding dat je in je beker zet waar je thee in doet. Er zit ook een dekseltje op om alles warm te houden.

Ik heb hem ooit gekocht maar nooit gebruikt.

Niet helemaal duidelijk denk ik? Toch maar even een afbeelding gezocht:

Transparant-Glas-Melk-Mok-Koffie-Thee-Cup-Met-Thee-ei-Filter-Deksel-Chinese-Kung-Fu-Thee80031497729880.jpg

Ciska er staat er nog een in bloei!

Deze is ook mooi maar de Cecilia vind ik mooier ik ben alleen vergeten een foto te maken.

Ook de duizendschoon van Jorieke staat in bloei een ervan in ieder geval hij is licht roze. De andere staat nog in knop.

En de ooit van Goldfish gekregen Logan berry (vorig jaar geloof ik?) geeft dit jaar voor het eerst vrucht. Echt mooie grote vruchten en geen prikkers echt heel tevreden over deze plant.

Appelvrouw jij had de rest van die plant toen doet hij het bij jullie ook goed?

Appelvrouw jij had de rest van die plant toen doet hij het bij jullie ook goed?

Ja hij groeit heel goed..ik weet alleen niet meer welke van de twee de Logan en welke de Boysenberrie is..ik kreeg toen van twee verschllende mensen een stuk plant. Had jij hem van een buur/tuin/vrouw die hem te groot wild etc vond? Ze lijken allemaal erg op elkaar die Berries, ik heb ook de Tayberrie, die rijpt wat eerder.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Jorieke ik heb van jou zoete peper gehad voor de paprika poeder en Erny van jou ABC peper. Ze staan naast elkaar, en de stickers geven geen duidelijkheid, welke van de twee pepers heeft een lichtgroene huid?

Vincent, tuurlijk kruidenthee in het najaar De passie heeft al twee bloemen gegeven en de clematissen staan op punt van bloeien.

Bit: De Konigliche Esther groeit in de kas met twee takken omhoog. Die zijn nu plusminus 50 cm. Beiden laten gaan?

Ciska, je Claire roos die ik vorig jaar al gehad heb groeit geweldig mooi in de pot en gaat over een paar weken mee naar Schotland waar mijn zusje Claire woont

Weknow: Van de oca doet de gele het geweldig en de rode vrij slecht, heb jij dat ook?

PS, was ik de enige met foto`s?

2017-04-08-1543781497945475.53

Jet, de ABC peper (Aji Blanco Cristal) is een zeer vroege peper, bij mij hangt er ook al een grote aan. Dus dat zou een indicatie kunnen zijn. Lichtgroen in het begin, vrij groot en lang en dan nog licht pittig. Naar mate ze roder verkleuren worden ze scherper.

Even naar het plaatje van Jorieke's peper gekeken... en denk dat die zeker wat smaller/dunner zijn dan de ABC.

Er mankeert niks aan je geheugen hoor Jorieke, ik had zaad van je gehad, zoete peper voor paprikapoeder..van Piroska.

Erny de bovenste is een Numex nogwattius, denk jij dan dat de middelste de ABC is?2017062013163294001497964609.jpg

• 2 weeks later...

owwww mensen ik zie de foto's nu pas.....

@angela, heb je nog een foto van de tweede roos die in bloei is gekomen?

@nasuada: mooi he die orchidee? Had je al een witte? En de roos Abraham Darby, die geuuuurt....heerlijk. Struik doet bij mij nu wat moeilijk. Ik denk dat ik hem ook voor mijzelf ga stekken voordat de ouderplant het opgeeft. Maar ik maak nog meer stekken voor je toekomstige rozentuin...

@appelvrouw.....Claire is hier net uitgebloeid, is een mooie roos. Doe je zus de groeten hopelijk vind zij de roos ook mooi.

Ah.. Dank jullie wel dan heb ik van boven naar beneden numex jim, abc en zoet piros.

die numex is echt te heet voor mij.. ik ga er chiliflakes mee maken.

Ciska doe ik! Ik hoop dat ik de roos Engeland in krijg. ..

Hahahaha ja Engeland in.....

Bij mij was het toen de vraag Engeland uit....maar geloof dat ze daar niet moeilijk over doen. Bij die tuinreizen komen mensen bepakt en bezakt Engeland uit met allerlei moois....dus terug zal het (hoop ik) ook wel zo zijn...anders had ik een probleem gehad met mijn rozen toentertijds, ik was namelijk van plan om de Austin kwekerij leeg te kopen...helaas heeft het niet zo mogen zijn....maar goed ook voor mijn portemonnee

@angela, jammer maar zal nog wel een keer bloeien. Weet je de naam ook?

Voor iedereen die rozen van mij heeft gehad, de uitgebloeide knoppen eruit halen. Hij loopt dan opnieuw uit en zal geen energie gaan steken in zaad vorming (rozenbottel) als je mazzel hebt bloeien ze dan nog een keer...

Jootje, die pompoentjes van jou die gaan als een idioot! Ik wilde het laten klimmen maar het groeit echt alle kanten op dus dat is bijna niet bij te houden. Ik geloof dat ik inmiddels al 7 uitlopers heb, eentje is gebroken want die ging het gezamenlijke pad over. De eerste vruchten zijn ook al zichtbaar. Ben er echt superblij mee, dankjewel nogmaals!

Op de mtfd mom's paste tomaten gehad. Volgens mij van suus ? Kijk nou wat een joekels daar aan komen.! Ik vindt ze nu al fantastisch ! image93731499249209.jpg

De tomaten van Youras doen het ook goed! image13641499249453.jpgimage13641499249453.jpg

Ook bloemenZaad gehad van jorieke en Mariska en die staan nu mooi in bloei! De goudsbloemen komen nog. image93321499249255.jpg

image62761499249267.jpgimage53961499249286.jpg

Twee kiwi stekjes van goldfisch zijn helaas niet aangeslagen. De vrouwelijke ken red gelukkig wel. Nu alleen nog een mannetje nodig. Wel al een issai gekocht om hem op te kunnen stekken zoals aangeraden. image29001499249574.jpg

Ik had twee geënte abrikozen/pruimen gekregen van Yuras het abrikozen gedeelte is niet aangeslagen.

Van de tomaten heb ik de oranje van joeji boer al geoogst waren wel kleine tomaatjes meer snack formaat, ik ben benieuwd of de volgende groter gaan worden.

En ik had nog een struiktomaatje daar heb ik ook al van geoogst dit was Jip en Janneke of.... Ik had er nog een van Ciska

En van de zaden tafel had ik appel komkommer zaden meegenomen daar heb ik er ook al 3 van geplukt maar nog niet gegeten.