appelvrouw Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Ik was toevallig gisteravond bij een buur wiens alsem-absinth ieder jaar knettervol zit met die zwarte luis. Bij mij geloof ik niks, ik ga straks nog eens kijken bij mijn planten in de volle grond. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 De eerste bloem in de pompoen van Jootje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Hier beginnende knopjes in het jootje pompoen. Mijne staat wel in de kas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Inderdaad @Sin Fronteras De luizen hebben de kenmerkende vlek op de rug. Hmmm... foto toevoegenoptie is ff niet aanwezig bij mij??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 moet je het bovenste groene blokje met 'plaats reactie' nemen Erny. Dat vakje onderaan de posts ( gelijk onder de laatste posts ) heeft die optie niet. Bij mij dan hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Ik plaats al jaren foto's hier zonder problemen, ter gebruikmaking van hetzelfde reactievenster..."PLAATS REACTIE" gelijk linksonder de pagina. Dat heeft nog nooit problemen gegeven. Alleen nu opeens is de aanklik-optie "foto toevoegen" optie in het reactievenster niet zichtbaar. (Ook even de bovenste optie, uitgetest maar ook daar geen succes). Maar dit is allemaal natuurlijk volkomen Off Topic hiero... Alleen jammer dat ik mn Absinthluis niet kan showen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 dat hoort ook gewoon via die weg. het vak 'Snelle reactie' heeft dit topic niet (dat verschilt per topic wat eigenlijk ook vreemd is ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Hier beginnende knopjes in het jootje pompoen. Mijne staat wel in de kas... De mijne gewoon buiten een bloem is open de ander in knop zijn beide vrouwelijke bloemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Mijn van Jootje gekregen mini pompoen, net opgepot naar een maatje groter, ook met bloemknoppen, nu ook wat langwerkende mestkorrels gegeven in de nwe pot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Ja, die pompoentjes doen het goed he! Hier ook al vijf bloemknoppen. Ik ga hem nog twee weken binnenhouden en afharden denk ik. zometeen ook maar even overpotten naar een grote pot om dat te kunnen overleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 10, 2017 Share Posted May 10, 2017 Ik heb die van mij gisteren buiten uitgeplant.En ook de eitjes van Weknow hebben bloemen.Zo ook bepaalde tomaten. De meloenen van de tafel zijn ook al flink gegroeid en ook in elkaar gegroeid dus ik plant ze maar dicht bij elkaar want ik krijg ze niet meer los zonder te beschadigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 Ik heb wat vraagjes aan Yuras. Heb tomaten van je gehad. 3 stuks geloof ik, 3 soortjes.2 weet ik echt niet te ontcijferen, wat je geschreven hebt en onthouden heb ik het sowieso niet Kun jij zeggen wat voor tomaten dit zijn ? Vanmiddag 3e x omgepot. Gaan goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 @BitMakkelijk. De eerste is Oekrainse struik tomaat Yana, zaden van 2012....(laatste 5st). Lekkere vroege middelgrote tomaatjes.De tweede is Vicasol, Spaanse "dadel" tomaten, formaat - langwerpige cherrytomaat, stam, (indeterminant). Bij mij zijn ze beter en lekkerder dan "honing" tomaten. De derde kan ik nu niet herinneren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 12, 2017 Share Posted May 12, 2017 mijn dank ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 En ook mijn dank aan Weknow. Je gegeven druif staat er nu zó bij. Niks bevroren geweest ( als 1 van de weinige ). Gaat goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Ciska, de New Dawn is perfect aangeslagen en begint nu echt aan een groeispurt. Hij staat nog wel in de kas in een pot voor de zekerheid. De zephrine Droughin is helaas niet aangeslagen. Mocht je de volgende keer nog een stek over hebben.. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Goldfish ik vergeet iedere keer te vragen of je thee ding bevalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Inderdaad, en de thee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Wortel.....ik maak het hele jaar door stekken van mijn rozen..dus ja tuurlijk wil ik voor je stekken. Houd het even in gedachten voor de volgende MTFD en vraag mij gewoon. Want ik vergeet het.. Wel jammer, maar dat overkomt mij ook. Stekken lijken goed te gaan en zo ineens verdorren ze....ik maak gewoon nieuwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 De meeste planten van de MTFD gaan prima. Ook bv nog een op te noemen van vorig jaar, de Konigliche Esther die ik vorig jaar van Bit kreeg groeit goed in de kas. Ook de Boskoop van Geedee van dit jaar doet het prima en verhuist binnenkort naar Hilversum. De meeste tomaten en pepers doen het, enkele pepers zijn klein gebleven en wilden nooit aan de groei. Vincent: de passiebloem gaat een bloem geven en de clematissen groeien rustig verder. De Issai was volledig bevroren maar geeft een nw minischeut van onder af aan. Puntpaprikaas groeien goed. De rozen ook Ciska. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Ciska je roos die ik heb gekregen heeft gebloeid ST Cecile hij is erg mooi.De knop was wel klein maar het plantje is dan ook nog niet erg groot en als het niet onderhand gaat regenen groeit hij ook niet echt door De iris van Appelvrouw heeft ook heel mooi gebloeid met veel bloemen daar heb ik toevallig foto's van gemaakt maar loop achter met mijn moestuin seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 St Cecilia is inderdaad erg mooi, staat hier nu ook volop in bloei...Nou ja al mijn rozen eigenlijk.. Ik zal binnenkort eens een eigen (moes)tuinseizoen gaan openen en bijhouden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Heb je al foto's gemaakt van de soorten?Kun je dadelijk een boekwerk bij gaan houden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Grappige jas... Maar vooruit....op verzoek maak ik van al mijn rozen foto's....dat is nogal een klusje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 @ Appelvrouw: thee prima, ik wil in het najaar best wel weer thee ruilen! Mooi dat de passie het doet, en de Issai zoals ik al hoopte toch nog herstelt vanuit de ondergrondse opslag. @ Angela: is iets minder handig in de praktijk dan ik had verwacht, maar ik gebruik hem regelmatig voor de thee van Appelvrouw, dus ik ben tevreden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts