Geplaatst: 22 juni 20178 j De buien lossen al op voordat ze überhaupt hier in de buurt komen zo te zien. Bah. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 20178 j Dat is wel een lang kwartiertje bij Henk geloof ik. Of het is daar overstroming! Ondertussen kan men te voet, zonder zijn korte broek nat te maken, de Maas over steken. En de scheepvaart is tussen Gent en Aalter ook al gestremd. Pleziervaartuigen kunnen er nog door maar de sluizen werken enkel als ze vol liggen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 22 juni 20178 j Het was een betrekkelijk kort front.We zaten in eerste instantie hier in een soort corridor.Klappen en flitsen links en rechts, maar echt doorregenen ho maar.Uiteindelijk heeft het wel geregend, maar hooguit een kwartier aan één stuk door.
Geplaatst: 22 juni 20178 j Hier heeft het nog geen tien minuten geregend vanaf de eerste druppels. En niet hard,Alles is allang weer droog. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Geplaatst: 22 juni 20178 j Op weg naar huis ging ik vanavond Door een aantal buien heen. Daar leek toch ook aardig wat uit te vallen. Jammer genoeg bleek er thuis wederom niet veel gevallen te zijn, 1,2 mm om precies te zijn
Geplaatst: 22 juni 20178 j In Merelbeke (Oost-Vlaanderen) heel even veel wind, dreigende wolken en gerommel en een paar spatjes water. De rest van de show werd niet gespeeld.
Geplaatst: 23 juni 20178 j Uiteindelijk even flink onweer hier, en wat regen. Slechts 1 mm.... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 juni 20178 j Hier gisteren ook onweer. 1 stevige bui van een 10 min die toch een 1,5mm heeft gebracht. Scheelde weer 1x sproeien....
Geplaatst: 25 juni 20178 j Veel wind en wolken maar poeierdroog. De aronskelken geven ook de geest, de bladeren verdorren van dorst. Nog een paar planten die er al beter uit gezien hebben. Dit stelt pluksla voor. De pioenroos zal niet meer bloeien. En deze sla zal wel niet lekker meer zijn gezien de ouderdom. Hebben ook een rare kleur gekregen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 juni 20178 j Auteur Ik put alvast hoop uit de weerkaarten voor de komende dagen die neerslag van betekenis in petto lijken te hebben (voor dinsdag e.k. ligt België goed onder het blauw). Misschien de laatste kans om van moestuinjaar 2017 toch nog iets te maken.
Geplaatst: 26 juni 20178 j Er was nauwelijks tegenop te sproeien, maar de moestuin (160m) heeft de droogte doorstaan. Hier in de N-O polder was er steeds nog wat vocht dieper in de bodem, maar veel planten moesten het met een drupje van mijn kraanwater doen... Pas gisteren is er eindelijk een mooie bui gevallen, en naar het zich laat aanzien krijgen we de komende dagen meer. Historisch gezien kunnen we een zeiknatte zomer verwachten, dat wordt dan weer dramabeelden van de camping op het journaal... Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet
Geplaatst: 26 juni 20178 j Hier is nog steeds bijna niks gevallen. Waar op verschillende plaatsen in Nederland toch aardig buien zijn gevallen hebben wij vanaf donderdag in totaal niet meer als 2,5 mm regen gehad. Dus hier moet er nog steeds gesproeid worden.
Geplaatst: 26 juni 20178 j De enige aardbeitjes die ik nog staan had (in de voortuin) geven geest, volledig verdroogd. De sugar snaps zijn niet half zo hoog als vorig jaar en zijn aan het vergelen. De dahlia's hangen slap en zitten van flauwte onder de luis. De boontjes doen het redelijk, maar die heb ik extra water gegeven, hopelijk trekken die het tot de volgende regenbui. Zaaien in volle grond is niet te doen. Als er deze week wat regen valt, toch proberen wat nateelten in te zaaien.
Geplaatst: 27 juni 20178 j Hoeraaaaa het heeft geregend in Aal..........st Hier nog geen drup gezien. Wie kent er een regendansje? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 juni 20178 j Auteur Oprechte deelneming Aalterse -Willy, hier in Harelbeke ook geen druppel gezien. Sint-Pluvius laat ons compleet in de steek... Die gunstig ogende weerkaart voor vandaag kan ik beter gebruiken om de barbecue aan te steken.De meteorologen zitten met ons belastingsgeld er weer eens mooi naast.
Geplaatst: 27 juni 20178 j In Merelbeke ook niet. Deze morgen een paar druppels onderweg naar Gent, maar daar is het bij gebleven.
Geplaatst: 27 juni 20178 j De meteorologen zitten met ons belastingsgeld er weer eens mooi naast. En niet voor het eerst. Hier zou het gaan onweren, en stortregenen, vanaf 9 uur vanavond, en dan ongeveer de hele nacht door. Nou, ik heb drie miezerdruppels geteld en nu zeggen ze dat er vannacht 2 mm gaat vallen. Ik moet het nog zien. Ik baal ervan, want ik had de volkstuin expres niet gesproeid, want er zouden immers liters water gaan vallen.
Geplaatst: 27 juni 20178 j Geen emmers en geen onweer met hagel (waar een buurman het vanmiddag over had dus ik de kwetsbare plantjes buiten maar voor de zekerheid veilig gesteld) maar nu wel een gestaag druppelend regentje. Lekker verkoelend na deze twee, toch weer onaangekondigde warme, dagen. Samen met wat hier afgelopen week al is gevallen (de dikste buien hebben Groningen natuurlijk wel weer nét gemist, schampten ons steeds maar net, dus hier in stad echt geen 7,4 mm) maakt het dat de tuin echt is opgekikt. De buitentomaten staan er opeens prachtig bij, lekker volgezogen, mooi groen.De grond is ook niet kurkdroog, alleen het bovenste laagje. Is ie ook niet geweest. Meestal is het hier dus juist erg nat. Denk dat we nu ongeveer "normale" grond hebben qua vochtgehalte. Dus hoef alleen de nieuwe aanplant wat bij te gieteren.Regentonnen zaten ook weer vol.
Geplaatst: 27 juni 20178 j Het was juist nat geregend toen het weer stopte en alles is al lang weer droog niets meer te zien. De bladeren zijn een beetje gewassen en daar moeten we het weer mee doen. Hopelijk valt er deze nacht nog een bui. Alleen die van daarstraks kwam uit het noord-oosten dus helemaal de verkeerde kant. Maar ons belastinggeld kan daar ook niets aan veranderen En nu kan ik weer sterren tellen! Na weken met veel wind is het nu windstil, geen blad dat beweegt. Loodgrijze lucht maar geen druppel die wil vallen. ,ook geen dauw te bespeuren. Het rosse gras staat er poederdroog bij. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 20178 j Hier in Letland regen genoeg, maar de temperatuur wil nog niet meewerken. Het groeit allemaal heel langzaam.
Geplaatst: 28 juni 20178 j Die Pluvius is even in Frankrijk geloof ik, gisteren 13 mm en vanmorgen minstens nog een uurtje regen erbij. Het zal niet genoeg zijn voor de boeren ( het graan staat te verdrogen in de aar, best wel een rotgezicht en naar voor de boer die er zijn koeien mee wil voeren) voor mijn tuintje is het nu even een flinke opsteker We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juni 20178 j Hier blijven we precies tussen de buien door te glippen. Gisteren weer eventjes wat druppels af en toe maar kwamen volgens het lokaal weerstation aan amper 1,4 mm. Voorspelling voor deze week was 40mm waarvan de meerderheid gisteren had moeten vallen, zullen dus weer ver onder de voorspellingen zitten.
Geplaatst: 28 juni 20178 j Na maanden droogte, vandaag in een keer voldoende water. Ik schat een kleine 6 cm. En er komt nog wel meer de volgende dagen. Daag droogte
Geplaatst: 28 juni 20178 j Gelukzak! Hier juist niemendalle regen. Brandende zon in de late namiddag ja. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.