Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Schraal en droog voorjaar

Featured Replies

Geplaatst:

Dan hebben we hier in Merelbeke meer geluk vandaag. Een paar gezapige regenbuien vanaf de middag en nu opnieuw wat regen. Misschien kan ik dit weekend dan toch nog wat gaan zaaien.

Geplaatst:

Nu regent het wat, heel stillekes zoals het moet regenen na zo'n droogte.

Hoeveel er gevallen is zie ik straks wel aan de regenton.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Zo, eindelijk, de eerste 11 mm is gevallen. Hopelijk vandaag nog 11 mm (of meer) erbij ...

regen2017071297091499835291.png

Nu hep ieder voordeel ze nadeel:

- Slakken!

- Onkruid!

- Verhoogde kans op phyto

- Natte kat die steeds afgedroogd moet worden, en daarna gaat hij weer naar buiten ...

Edit: 08:00u: 23 mm (+ 2x natte kat)

Edit 09:00u: 31 mm (+ 0x natte kat, want bezig met zijn lange ochtenddut)

Edit 10:00u: 36 mm (+ 0x natte kat, want nog bezig met ... Jaja, katten hebben het druk)

Geplaatst:

@henkg Ik leef met je mee! Hier gelukkig nooit last van het fenomeen natte kat; de oude baas weigert bij regen naar buiten te gaan. (Of moet dit in het jubeltopic? )

Ben zelf erg blij met de regen die sinds de vroege ochtend nog niet lijkt te stoppen. Het scheelt me toch weer aardig wat rondjes door de tuin met de waterslang.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Het droge en schrale voorjaar is vanaf nu wel voorbij. Daar is de kletsnatte zomer

Geplaatst:

Hier twee natte honden na het snelle rondje van daarnet, maar die laten zich graag afdrogen.

Het regent hier non-stop vanaf gisteravond, de afgelopen 24 uur meer dan 25 mm. Van mij mag het nu eerlijk gezegd wel even stoppen...

Geplaatst:

Heeft hier ook al wat geregend maar nou niet om te zeggen dat het droge voorjaar voorbij is, sinds gisterennamiddag is er 10mm gevallen en deze namiddag zou het al terug droog zijn. Het doet de tuin eens goed maar er mag toch nog meer vallen.

Geplaatst:

Tot nu is er zeven mm regen gevallen. ,gemeten in de regenton die gevoed word door een 15m groot dak.

Maar het heeft niet gegoten en alles zit mooi in de grond.

Het zal werken worden binnen enkele dagen.

Veel zal explosief gaan groeien en het onkruid zal gaan opkomen.

Het gazon recht zijn sprietjes dus binnenkort weer maaien.

Geplaatst:

Kunnen we daar weer een topic voor openen . Wij hebben de laatste dagen meer dan 70 mm verkregen dus ik ben uit geklaagd ( over de droogte dan hè) want eind vorige week hadden we ook al 40 liter.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

fijn willy, heeft het sproeien van gisteren misschien toch nog effect gehad.

Geplaatst:

Hier ook regen . Dat wil zeggen dat er binnen enkele dagen, wanneer de zon weer van de partij is, een groeispurt zal zijn. Heerlijk!

Geplaatst:

Zag op het weerbericht dat de regenwolken altijd schonekes opzij schuiven om ons toch maar niet nat te maken!

Heb een foto gemaakt van een plantgat om sla te planten. Een cm is nat en daaronder droog zand .

2017071212201525641499861457.jpg

Maar het heeft wel geholpen dat ik gisteren gesproeid had.

Geplaatst:

Hier 45 mm vandaag. Mooi verdeeld over de hele dag. Beetje jammer dat het op mijn vrije woensdag is, maar de regen was meer dan welkom.

Geplaatst:

Uit de gazet! !!!!

Hevige onweder teisteren de Benelux.

Maar wij krijgen geen druppel!

Geplaatst:

Het heeft tien minuten geregend maar de bui is al weer over. Straks eens kijken hoeveel we kregen.

Geplaatst:

Willy, het zit u niet mee betreffende de regen. Hier is vannacht/vanochtend bijna 5mm gevallen. En het regent nu weer

Geplaatst:

ik had je graag wat van hier gegeven. de planning van onze verbouwing loopt een beetje in de soep door alle regen.

Geplaatst:

Deze nacht en morgen hebben we eindelijk eens 12mm regen gekregen.

Nu schijnt de zon weer vrolijk

• 2 weken later...
Geplaatst:

Meteo Zele: Normaal valt er in de maand juli 80.3mm neerslag nu was dit 74.9mm.

Het droge voorjaar wordt blijkbaar gevolgd door een relatief droge zomer ook.

Geplaatst:

Gisteravond op het weerbericht een kaart gezien waar ze de neerslag op ingekleurd hebben.

Mooi is dat ware het niet dat wij nog juist in het donkerste deel zitten dus daar waar het watertekort het grootst is.

En gezien we dus ook juist op de top van de waterscheiding zitten hebben wij ook geen grondwater dat ergens vandaan komt.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb het moestuinseizoen 2017 al opgegeven. Met of zonder voldoende neerslag is het nu voor de meeste gewassen te laat om nog te zaaien of te planten. Bespaart mij alvast de aankoop van flink wat zaadsoorten in 2018.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.