snekermoestuin Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 10 september 2012 Auteur Geplaatst: 10 september 2012 Het 2e meloentje! De vorige was zo groot als een tennisbal, deze zo groot als een softbal. Ze zijn niet zo zoet als eentje uit een warm en zonnig land, maar toch zeker de moeite waard! Of nou ja.. moeite? Ik doe niets aan de planten. Ik geef ze alleen af en toe water, omdat ze dat niet zo goed krijgen in de platte kas waarin ze staan. Dit is de Far North of de Sweet granite ( ) meloen, ik weet niet meer goed welke ik waar heb geplant. Ik heb ook nog oranje ananas meloenen staan. Maar die moeten nog heel even. Zodra ze lekker ruiken, kan je ze oogsten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 De tijd van zaadjes oogsten niet vergeten: En die gekke zaadjes van de olijfkomkommer, vond ik wel 'n foto waard Quote
Erny Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 @Helly: Ja.... lijkt wel leuk en veel nu.... maar is absoluut niét wat het had moeten zijn. Bijna alle grote rode tomaten doen het niet goed of heb ik moeten weghalen (Moneymaker en Tigerella zijn bijna niet aanwezig, Yellow Pear vorig jaar fantastisch nu maar een paar), de kleintjes en de Yellow Taxi wel. Maar niet genoeg om potten vol met saus van te maken zoals andere jaren. Die grote rode vleestomaat links is van een buurman, ga ik zaad uit halen en verder eet ik hem gewoon op, maar denk dat ze het beste in saus te verwerken zijn.Maar... ben wél blij dat er in ieder geval nog tomaten te oogsten zijn, het zag er een tijdje geleden wel anders uit. Het zijn dappere plantjes. @Geedee: snap de olijfkomkommer-benaming ook niet bij wat ik op de foto zie... Nix olijfigs en nix komkommerachtigs te ontdekken... (even opgezocht...http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?6757 weet nu meer over je Mexicaanse Augurk met wel duizend verschillende namen, ook goed in te maken ) Wel heel mooi zaad! Ik heb wel belangstelling voor wat zaadjes voor volgend jaar. Jet: daar zijn ze de radijszaden: Maar na tijdje, in het zonnetje, peuteren en pellen en sorteren en blazen bleef er maar dit beetje over: En nu maar hopen dat ze ook daadwerkelijk gele radijzen gaan opleveren. Maar daar komen we volgend jaar wel achter. Quote
Guus D Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Weer een paar kilo tomatengeoogst, 2e oogst. Quote Omdat het kan.
ilse Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Een mooie krop andijvie Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Gwen Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 De oogst van vandaag: De buitenteelt White Bell was ineens dood. De vruchten heb ik geoogst. Weet iemand of die al eetbaar zijn?Verder de eerste TinyTim buitenteelttomaat en wat uitgedunde Bospeen! Quote
jos Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Behoorlijk geoogst na een weekje Zeeuws-Vlaanderen. Veel tomaten, augurken en boontjes.Van de Black Prince een foto gemaakt.Prachtige kleuren. Nogmaals bedankt Jet. Quote
jos Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Zal het laten weten Erny als ik ze heb gegeten.Voorlopig nog niet, vind ze veel te mooi. Heb nog een heleboel andere om te eten. De meeste gaan trouwens in een grote ketel, kleur en afmetingen, alles door elkaar, voor de sauzen, pasta's en quiches. Gelijk even mijn nieuwste (tweedehands) aanwinst erbij gezet, een aanrader voor iedereen. Bio-tuinieren in de praktijk van Rik Dedapper (90-5232-050-0) Quote
wouttie75 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
jantje.vlaam Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Dat maanzaad is wel leuk als les voor de kinderen. Die vinden het al gek als ik een blaadje basicilum of een stengel bieslook van de plant af haal en opeet. Dan gaat het van "ooh jij eet plant" (hij is nog maar 6). Als ik hem dan vertel hoe zijn brood en cornflakes gemaakt worden kijkt hij me aan alsof ik de gek ben. Waar kun je maanzaad zaad kopen? Of moet ik dat van mijn broodje af halen (hoewel dat hoogstwaarschijnlijk goed gebakken is)? Quote
geedee Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Ik heb het gekocht per ons bij de betere groentezaak....tja klinkt raar, maar daar verkopen ze ook allerlei spullen om zelf brood te bakken....daar krijg je dan ook blauw maanzaad. Dat heb ik gezaaid als proef, want ik wist ook niet of dat zaad al behandeld(geroosterd ed) was. Dus de opbrengst is iets voor een paar broodjes, maar in ieder geval is de inzet meer dan verdubbeld je ziet het niet zo goed maar er zit 1cm dik maanzaad in dat potje. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 september 2012 Auteur Geplaatst: 16 september 2012 Vreemde worteltjes: En een heeeeele dikke: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 De meeste roma's hebben het gehaald, Evie2 gaat ook nog goed. Vandaag geoogst:- 750 gram Roma- Weer een bakje aardbeienEn dat van slechts 0,85 m2 oppervlak, alles bij elkaar.Zonet even het totale oppervlak van alle bakken op mijn balkon met Excel berekend. Inclusief Balkonstar, Sarian, tuinkruiden. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
meekje Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Gem Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Hier de beloofde foto's van mijn oogst van de afgelopen dagen Een flinke handvol aardbeispinazie wat ik lekker door een roerei heb gedaan. Een handvol stamslabonen en een roma tomaatje Nog een handje vol trostomaatjes van de Action....heb er al eentje geproefd en die was overheerlijk Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 Dit is nog maar een deel van de oogst van de dag..er waren ook gele en rode frambozen, wortels, radijzen ( riesen von aspern..lekker!) andijvie en kruiden. Voorlopig ben ik de keuken nog niet uit Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Aantal courgettes..wat snijboontjes, pompoentje, handje spruitjes en de 3 zonnebloemen die ik had! Kleurt wel lekker zo bij elkaar he? Quote
Suus1 Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Het seizoen begint echt ten einde te lopen. Ik ga nog maar 1 of 2x in de week naar de tuin om te oogsten. Vandaag - tussen de buien door - de laatste boontjes geoogst. Verder nog zomerworteltjes (er zit nog één maaltje in de grond), courgettes, 2 herfstpreien en een kleine rode kool. Tot mijn verrassing zag ik dat er ook al voldoende spruiten waren. Sommige waren zelfs al aan de grote kant! Vanavond eten we dus spruitjes. Lekker! En tot slot een bos chrysanten meegenomen naar huis. Niet echt een subtiele combinatie maar ik word er wel vrolijk van. Quote
harmony Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Iedere dag schud ik even aan de blauwe pruimenboom. Heerlijk zijn ze. Maar vandaag had ik wel een héél bijzonder oogst: Een meriansborstel, familie vd donsvlinders. Maar even teruggezet Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Veel bonen: de laatste borlotti`s, te grote Lady Di`s, al hele droge St. Friacre`s, en half droge St Fiacre`s.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Rijtje Pompoenen.Die Tagetes Minuta die ook op de foto staat heb ik gekortwiekt om gier mee te maken lekkere stinkgier tegen de woelmuis Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 De eerste drie mini-komkommertjes Marble. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.