prettig gestoord Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 laatste pluksla van deze rondehandje vol blauwe bessen..zie bijna leeggeplukte struik hehehe En een paar uien Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Danuta Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 De bessen van mijn kleine bessenstruikjes verwerkt en klaar om in de kast plaats te nemen ) MVG Danuta Quote MVG Danuta
aalterse-willy Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 De eerste courgette, moeder de vrouw is tevreden En de volgende duurt nu niet lang meer. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Annette Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Tuinbonen geoogst, maar volgens mij toch iets te vroeg Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
Terra nullius Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ben in de boom geklommen op zondag: Welk kersenras is dit? En bescherm je de boom/bomen tegen vogels? Quote
geedee Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik weet niet meer welk ras het is ...heb de boom meer dan 20 jaar geleden gekocht.... Ik heb dit jaar niet tegen vogels beschermd, vreemd genoeg is er alleen een merelpaartje dat ervan snoept....de rest van de vogels vinden het bij de kippenren allemaal interessanter....dit jaar laten ze zelfs de aardbeien met rust. Ik heb wél de kolen beschermd want daar zaten duiven aan te pikken. Quote
Piroska Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik had een beetje veel vandaag.Andijvie, bietjes, ronde courgettes, gewone courgettes, spekbonen, peultjes, tomaten en alvast 2 pompoentjes die erg in de weg lagen.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Worteltjes uitgedaan, vallen wat tegen maar de andere rij is veel beter, iets later gezaaid ook. En omdat de eerste rij sjalotten omviel na het trekken van de wortelen heb ik die ook maar gerooid. Hier hetzelfde beeld, de vroegst geplante zijn niet de mooiste. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jenneke Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Vandaag de eerste peultjes geoogst, de laatste Romeinse sla (wel nieuwe gezaaid), de laatste blaadjes van dit zaaisel Aziatisch mesclun, een paar jonge snijbietblaadjes, de tweede en derde courgette (één was een beetje mislukt, maar het gelukte deel smaakte best ) en wat bieslook en peterselie. Een deel van de courgette gebakken met kaas op brood gegeten vanmiddag, de rest verdwijnt in de mihoensalade vanavond. Quote
kroongj Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 O.a. ronde Courgette van zaden uit Zuid Frankrijk. De planten hadden het even moeilijk met het koude weer, maar nu gaan ze helemaal los! Quote Groet, Geert-Jan
Erny Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 (aangepast) Knoflook, bak 1, 80 stuks... En nog aardbeien, ui, bieslook, bloemkooltje, snijbiet, kailan, peultjes, munt en oregano... 12 juli 2013 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Was net alsof ik in Frankrijk was... Rook je mijn koffie niet ? Eerste tomaten..buiten het bakje verrassend de Bloody Butcher, die werd echt met grote snelheid rijp de grote rozige cherry = de Gartenperle, en de kleine rode onbekend merk van buurman.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
GTman Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Paar aardbeien, deze zijn allemaal van planten die ik er uit heb gehaald. Alleen de aardbeienplanten die mooi groot zijn geworden en stevige uitlopers hebben zijn blijven staan tot ik de uitlopers kan doorknippen. Paar kleine bosuitjes en een paar voorjaarsknoflookjes om een sausje mee te maken voor bij de koolrabi. Hopelijk gaat het smaken . Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Andijvie, die begonnen op te schieten, tegen vanavond steken ze wel in de vriezer. En tomaten, de mooi ronde zijn HobbyF1, die misvormde zou Homestaed moeten zijn. Het lijkt wel of die grote tomaat bestaat uit vier samengegroeide tomaten, we zullen zien (zei de blinde) Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Stiekem vast wat aardappels geoogst omdat ik er trek in had. Boontjes en tomaat uit tuin. Hieronder salade met 2 snackpaprika's en achteraan een groene Hongaarse peper. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
greetje Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 700 gram.... om te drogen Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
jootje Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Ja, en dan kom je terug van vakantie en heb je dit! BLIJ! Quote
Moestuin_op_pootjes Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Mijn tuinbonen zaten helemaal onder de luis na terug komst van vakantie.Dus alle tuinbonen geplukt en de planten in de kliko.Verder heb ik nog steeds veel sla en radijsjes in mijn tuin. Heerlijk. De bloemkool is paars geworden, voor dat ik op vakantie ging was hij nog piepklein en een week later bij terug komst giga gegroeid.Ik had hem moeten afdekken want nu is hij paars, maar volgens mij kan ik hem nog gewoon eten toch? Quote
Miss.J Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 mijn oogst voor vandaag...de aardbeien had ik al opgegeten Quote
Dieuwertje Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Oogst van 14 juli 2013 * 4 Gele courgettes (mijn eerste gele courgettes)* Eitje van Pien* Eitje van Mien (3e na dat ze broeds is geweest)* Kersen (Niet uit eigentuin maar van de parkeerplaats bij de dierentuin waar we vandaag geweest zijn. ) Quote Makkelijke moestuintjes en kippen verzorgerster.Courgette, broccoli, rodekool, rodeui, bieten, radijs, peulen, snijbiet, andijvie, bonen, tomaat, peper, paprika, kruiden, aardbeien, aalbessen, rabarber http://www.kippenhuis.blogspot.de
aalterse-willy Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 Martin.b zei; Als ik naar die eerst foto kijk dan moest ik toch even twijfelen of ik een bril nodig had. Die foto was in de garage, halfdonker en de flits ging niet, daardoor een lange sluitertijd en geen zuiver beeld meer. Maar, we hebben nog een deel weggegeven en de rest gesteriliseerd.Nu maar hopen dat het goed is. Tien potten van een liter Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Conny Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Dit is mijn eerste oogst van de moestuin.En lekker rijtje Uien.Met dank aan Nynke. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Persica († december 2016) Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Vorige week de foto's gemaakt, vandaag gestart met het voorproeven van m'n vroegste perziken : 'Springcrest' Quote
bio-fee Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Oooooooh wat mooi Persica!!!Ik hoop dat mijn vorig jaar gezaaide perzikboompjes er over een aantal jaren ook zo mooi bij staan. Ze staan bij jou gewoon buiten hè, zo te zien? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.