Erny Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Heb ze gisteren geoogst dus nog niet gegeten. Straks misschien...Had de aardappels natuurlijk ook te dicht op elkaar gezet dus dun ze nu een beetje uit. Quote
jootje Geplaatst: 26 juni 2014 Geplaatst: 26 juni 2014 Kijk, hier word ik dan weer vrolijk van! De kersenoogst van ons boompje. Nam optimistisch een grote bak mee, konden we wel drie bakken vullen! Quote
suus76 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 Welk ras is dit? Wij aten deze kersen vroeger wel in Frankrijk, en noemden ze spekkersen, maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden in Nederland. Quote
jootje Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 Boompje stond er al toen ik de tuin kreeg, maar ben gaan zoeken op internet. Kan maar een soort vinden met deze kleuren, zoek maar eens op : Biggareau Napoleon. Ergens staat er ook een verwijzing naar spekkers! Mijn buurman had het ook over spek kersen! Quote
suus76 Geplaatst: 27 juni 2014 Geplaatst: 27 juni 2014 Dank je wel, we hebben ze inmiddels gevonden als laagstam! Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 juni 2014 Geplaatst: 28 juni 2014 De laatste asperges en de eerste Tayberries..veel frambozen en In de roze vergiet de framboos Jeanne..de grootste en lekkerste en zoetste framboos die ik heb... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Winters Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Met trots kan ik eindelijk ook iets laten zien.Het eerste snackkomkommertje geoogst.Samen met mijn kinderen opgegeten. Quote
mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 voor het avondeten even wat peultjes, erwtjes, oostindische kers en wat bloemetjes geoogst. Het radijsje was nog niet gaar dus daarvan gaan we het loof ook eten. En de laatste bessen voor het toetje, lekker in de yoghurt met wat honing! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Jane Doe Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Meer dan 800 gr bonen van de stokbonen gekregen. Quote
juudje Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 tomaten, koriander, bieslook en een paar sugar snaps mijn eerste komkommer konsa .....lekkerrr Quote
mijke Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 wat doe jij daar mee Erny? Ik vind ze om zo los te eten best vies. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Erny Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Dol op zwarte bessen, vind ze nooit vies. Deze dikke zijn superrijp en zoetzurig.Maar wat doe ik ermee... gooi ze in de blender samen met of banaan en andere vruchten óf zoals nu met restjes vanilleyoghurt en Turkse yoghurt en wat aardbeien.Ga nog een deel invriezen voor wintergebruik in shakes.En een deel, de grootste mooiste, mogen in de Rumtopf.Het liefst zou ik er ook nog siroop van maken. En denk dat een taart met zwarte bessen ook wel heel erg lekker zou zijn... Quote
geedee Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Sopropo Nooit van gehoord....gaaf! Heb m ff gegoogeld.....niet om zo van de struik af te eten maar wel heel apart Quote
Salamandertje Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Super mooie foto's allemaal! Jullie oogsten veelal op 1 dag meer dan ik in een jaar geloof ik hahaha! Quote Bzzzz...
Tania Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Topjes van de Thaise basilicum, die gaan zo lekker in de thee C: De plantjes hadden een snoeibeurt nodig, vandaar. Ik vind Thaise basilicum nog altijd het fraaiste basilicumsoortje. Quote
tib888 Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Om te vergelijken wat nu de beste manier is om aardappelen te telen - in volle grond- in pot (met aanaarden)- in pot (zonder aanaarden)- in verhoogde bak (zonder aanaarden)- in verhoogde bak (met aanaarden)- in plastiek zak In verhoogde bak zonder aanaarden was duidelijk de winnaar met een opbrengst van 663 g per gepote aardappel. https://www.dropbox.com/sc/e00uymvmkiesx4l/AACe22Y6UMKO48F1L7-nY3XYa Quote
geertlaurent Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Courgetten geoogst voor ze te groot gaan worden. Toch al 1,4kg per stuk Quote
geedee Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Om te vergelijken wat nu de beste manier is om aardappelen te telen - in volle grond- in pot (met aanaarden)- in pot (zonder aanaarden)- in verhoogde bak (zonder aanaarden)- in verhoogde bak (met aanaarden)- in plastiek zak In verhoogde bak zonder aanaarden was duidelijk de winnaar met een opbrengst van 663 g per gepote aardappel. https://www.dropbox.com/sc/e00uymvmkiesx4l/AACe22Y6UMKO48F1L7-nY3XYa je bent "onder stro" vergeten Quote
loes Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 zojuist de eerste 2 courgettes geoogstvergeten een foto te maken. ze waren lekker! Quote
meekje Geplaatst: 6 juli 2014 Geplaatst: 6 juli 2014 Vergeet steeds foto's te maken... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Bit Geplaatst: 6 juli 2014 Geplaatst: 6 juli 2014 Bloemkool die kort na het uitpoten behoorlijk kaal gevreten was door de duiven.Heel redelijk, maar moet ik erbij zeggen dat van de 6 die ik had staan er 3 véél minder waren en 2 onoogstbaar vanwege de rupsen en hun stront. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.