Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ze gisteren geoogst dus nog niet gegeten. Straks misschien...

Had de aardappels natuurlijk ook te dicht op elkaar gezet dus dun ze nu een beetje uit.

Geplaatst:

Kijk, hier word ik dan weer vrolijk van! De kersenoogst van ons boompje. Nam optimistisch een grote bak mee, konden we wel drie bakken vullen! image76641403809748.jpg

Geplaatst:

Welk ras is dit? Wij aten deze kersen vroeger wel in Frankrijk, en noemden ze spekkersen, maar ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden in Nederland.

Geplaatst:

Boompje stond er al toen ik de tuin kreeg, maar ben gaan zoeken op internet. Kan maar een soort vinden met deze kleuren, zoek maar eens op : Biggareau Napoleon. Ergens staat er ook een verwijzing naar spekkers!

Mijn buurman had het ook over spek kersen!

Geplaatst:

De laatste asperges en de eerste Tayberries..veel frambozen en In de roze vergiet de framboos Jeanne..de grootste en lekkerste en zoetste framboos die ik heb...IMG759988791403991021.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

voor het avondeten even wat peultjes, erwtjes, oostindische kers en wat bloemetjes geoogst. Het radijsje was nog niet gaar dus daarvan gaan we het loof ook eten. En de laatste bessen voor het toetje, lekker in de yoghurt met wat honing!

10463912_10152551249046967_6014613533508929474_n.jpg

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Dol op zwarte bessen, vind ze nooit vies. Deze dikke zijn superrijp en zoetzurig.

Maar wat doe ik ermee... gooi ze in de blender samen met of banaan en andere vruchten óf zoals nu met restjes vanilleyoghurt en Turkse yoghurt en wat aardbeien.

Ga nog een deel invriezen voor wintergebruik in shakes.

En een deel, de grootste mooiste, mogen in de Rumtopf.

Het liefst zou ik er ook nog siroop van maken.

En denk dat een taart met zwarte bessen ook wel heel erg lekker zou zijn...

Geplaatst:

Topjes van de Thaise basilicum, die gaan zo lekker in de thee C: De plantjes hadden een snoeibeurt nodig, vandaar.

RIMG532964801404226020.JPG

Ik vind Thaise basilicum nog altijd het fraaiste basilicumsoortje.

Geplaatst:
Om te vergelijken wat nu de beste manier is om aardappelen te telen

- in volle grond

- in pot (met aanaarden)

- in pot (zonder aanaarden)

- in verhoogde bak (zonder aanaarden)

- in verhoogde bak (met aanaarden)

- in plastiek zak

In verhoogde bak zonder aanaarden was duidelijk de winnaar met een opbrengst van 663 g per gepote aardappel.

https://www.dropbox.com/sc/e00uymvmkiesx4l/AACe22Y6UMKO48F1L7-nY3XYa

je bent "onder stro" vergeten

Geplaatst:

Bloemkool die kort na het uitpoten behoorlijk kaal gevreten was door de duiven.

Heel redelijk, maar moet ik erbij zeggen dat van de 6 die ik had staan er 3 véél minder waren en 2 onoogstbaar vanwege de rupsen en hun stront.

image32831404652776.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...