aalterse-willy Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Bloemkooltje geoogst voor deze middag. Zal wel groot genoeg zijn voor ons twee zeker? 1801 gram. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nasuada Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Hahaha Geedee....kijk eens naar mijn oogst van vandaag Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Salamandertje Geplaatst: 5 mei 2015 Geplaatst: 5 mei 2015 Mooi, Salamander, maar die stelen kunnen roder hoor!! (of zijn ze van een andere rabarberplant?) Deze zijn van een andere plant . Die aan jouw plant zijn idd veel roder, maar vanwege t verplanten is die wat later! Quote Bzzzz...
Magnolia83 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Asperges en rabarber Wauw! Ik ben jaloers op je asperges! Heb je ze gezaaid of wortelkluwen gekocht? Ik wil ze heel erg graag zetten/zaaien maar twijfel nog hoe. Zaaien ben je 3/4 jaar verder tot de eerste oogst. Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
jootje Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ook hier asperges! Okee...niet zo kaarsrecht als die van Salamandertje! Maar scheve dingetjes piesen ook toch? Quote
Magnolia83 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Laat maar! Ik ben al om! Ik heb net 10, 2 jarige wortel kluwen besteld van de groene asperge Backlim.Als ze een beetje op tijd verstuurd worden ben ik nog net op tijd met planten. Helemaal enthousiast! Oh ik moet echt ophouden met naar die foto's te kijken. Water loopt me in de mond! Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
Magnolia83 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Hier ook de eerste oogst van het seizoen. Ik moest de rij een beetje uitdunnen. Ze waren heerlijk als snack bij een lekker glaasje witte wijn! Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
jootje Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Hahaha! Nou, krijg je geen spijt van denk ik. Ik vind het erg leuk....luxe...en lekker. En dan een van de eerste groente die op de tuin te vinden is! Ook ik had klauwen hoor, heb ook niet zoveel geduld! Quote
Magnolia83 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb ook zaden besteld ik ga ook een regeltje zaaien maar idd, drie jaar wachten is wat lang! En zo kunnen we volgend jaar al voorzichtig oogsten. En eigenlijk duurt dat al te lang! Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
Jorieke123 Geplaatst: 7 mei 2015 Auteur Geplaatst: 7 mei 2015 Zwartmoeskervel, rode weegbree, brave Hendrik, mierikswortelblad, zeebietjesblad, ehm... ik vergeet vast nog wat: En nine star broccoli: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Almond Geplaatst: 8 mei 2015 Geplaatst: 8 mei 2015 Wat een luxe! vanmorgen de tuin in gedoken voor de basis van mijn lunchsalade Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Sneakyman Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Mijn allereerste snackkomkommer in mijn hele leven. En ook nog zelf geoogst vandaag Hij is erg lekker. Op naar de volgende Quote Alles over Venkel: van oorsprong venkelknol tot recept
Jorieke123 Geplaatst: 10 mei 2015 Auteur Geplaatst: 10 mei 2015 Eindelijk mijn 1e bakje salade uit de tuin! Rucola, tuinkers (blaadjes uit de tuin, dus niet uit de vensterbank als kiempjes), paars mosterdblad, knoflookloof, wat radijsjes, en een knolvenkel-...scheut? Nieuwe uitlopers aan een knolvenkelplant die al 3 jaar staat. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
0xygen Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 lijkt me een lekkere salade met een hardgekookt eitje Quote
sluipwesp Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Ik heb zonder te weten wortelen voorgezaaid en daarna uitgeplant. Dat was uiteindelijk geen succes want je krijgt alles behalve mooie wortelen Quote
Jessiem Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Haha SluipwespDie wortel doet me wel aan iets anders denken hoor Heb gemerkt dat ik hier ook wortelen voorgezaaid heb, zal ze morgen maar al in de grond zetten om ook niet zo'n verrassing als jij te hebben Quote
buitenvogel Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 hier al paksoi, sla, radijs en aardpeerscheuten geoogst. helaas hiervan geen foto's. Quote
Salamandertje Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 Ik heb ook zaden besteld ik ga ook een regeltje zaaien maar idd, drie jaar wachten is wat lang! En zo kunnen we volgend jaar al voorzichtig oogsten. En eigenlijk duurt dat al te lang! Deze planten stonden al op de tuin toen ik hem over nam . Ze staan er nu 4 jaar in. Als je asperges zaait dan kan je pas na iets van 6-7 jaar oogsten. Als je asperge wortels plant kun je na 3-4 jaar voor het eerst oogsten. Als je eerder oogst, dan verzwak je de plant en is de oogst in de toekomst kleiner. Als ze eenmaal goed geworteld zijn, dan kunnen asperges wel 25 jaar op de zelfde plek staan, dus het is t geduld waard. Quote Bzzzz...
Magnolia83 Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Ah! ValsspelerT Wist je dat ze er in stonden of was het een verrassing toen ze opkwamen? Ik heb wortels van tweejarige planten besteld en ingegraven. Volgens de kweker mogen we volgend jaar al voorzichtig oogsten, twee asperge scheuten per plant. Geen vetpot maar toch 20 asperges als ze allemaal aanslaan. Zelf zaaien moet je idd iets meer geduld voor hebben dan ik ooit zal bezitten. Quote Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 mei 2015 Geplaatst: 18 mei 2015 Ik heb ook zaden besteld ik ga ook een regeltje zaaien maar idd, drie jaar wachten is wat lang! En zo kunnen we volgend jaar al voorzichtig oogsten. En eigenlijk duurt dat al te lang! Deze planten stonden al op de tuin toen ik hem over nam . Ze staan er nu 4 jaar in. Als je asperges zaait dan kan je pas na iets van 6-7 jaar oogsten. Als je asperge wortels plant kun je na 3-4 jaar voor het eerst oogsten. Als je eerder oogst, dan verzwak je de plant en is de oogst in de toekomst kleiner. Als ze eenmaal goed geworteld zijn, dan kunnen asperges wel 25 jaar op de zelfde plek staan, dus het is t geduld waard. Nou niet helemaal hoor, als je kluwen koopt en je plant ze dit jaar dan kun je volgend jaar ongeveer 3 weken oogsten niet langer want dan put je de plant uit het jaar daarop mag je onbeperkt tijdens het seizoen oogsten.Als je zaait kun je er 2 jaar bijtellen.De planten gaan ongeveer 10 jaar mee. Quote
Johmir Geplaatst: 19 mei 2015 Geplaatst: 19 mei 2015 Geen foto's maar vanmiddag de eerste veldsla en de bladeren van jonge ijsbergslaplanten geoogst uit de koude bak. Was lekker de salade! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.