angela († maart 2025) Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Zien er het zelfde uit vandaar, die van mij vind ik een beetje droog van binnen. Quote
Infinite Geplaatst: 26 augustus 2016 Geplaatst: 26 augustus 2016 Al een paar weken lang een hele mooie buit mee naar huis kunnen nemen. De vriezer is al goed gevuld en er staat nog genoeg op de tuin. Foto's zijn van vorige week en de week ervoor. Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Carina1966 Geplaatst: 27 augustus 2016 Geplaatst: 27 augustus 2016 Mijn bonenbedje zit vol met Chinese boontjes en met boterboontjes.Ik heb een maaltje boterboontjes geplukt.En een paar courgettes, wat preitjes want ik zag dat er een een bloemstengel kreeg. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jorieke123 Geplaatst: 27 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2016 Lekker wat tomaten, een meloentje (sweet granite) wat maïskolven, venkel, een bietje, en een appeltje. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nadi Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 @jorieke echt een mooie meloen ziet er heel lekker uit. Gister appeltjes geoogst. Wat een werk maar geeft wel voldoening En nog wat bietjes, bramen, tomaten, peertjes, mais, courgette etc: Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Wat voor soort appels zijn dat? Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
Nadi Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Wat voor soort appels zijn dat? De rode zijn elstar appels en de meer groen/geel/rood weet ik niet. Allebei bomen stonden er al toen we de tuin kreeg dus blijft een gokje. Quote
koolrabi Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Dit jaar tomaten, paprika's en courgettes in kleuren en soorten. Mee dankzij de gekregen zaadjes via dit forum. Boeiend om te ontdekken wat het wordt. Nu op naar de volgende oogst. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
jootje Geplaatst: 28 augustus 2016 Geplaatst: 28 augustus 2016 Wat een prachtige kleurrijke oogsten allemaal. Hier ook wat vrolijke oogst! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2016 Die paprikaatjes zijn leuk Jo! Of zijn het scherpe pepers? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DannyL Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Een aantal oogstfoto's van dit seizoen tot nu toe, maar ik heb niet telkens alles op foto gezet..Aardbeien, Diverse tomaten, vijgen, snijbonen, stok sperziebonen, komkommers, een "nederlandse" courgette en een "Iraanse" courgette (vriendin had zaadjes meegebracht uit Iran) Quote
Brutus Groenus Geplaatst: 30 augustus 2016 Geplaatst: 30 augustus 2016 Quote - word geen slaaf van je bezit -
loes Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Een aantal oogstfoto's van dit seizoen tot nu toe, maar ik heb niet telkens alles op foto gezet..Aardbeien, Diverse tomaten, vijgen, snijbonen, stok sperziebonen, komkommers, een "nederlandse" courgette en een "Iraanse" courgette (vriendin had zaadjes meegebracht uit Iran) foto van de "nederlandse" en "Iraanse" courgette naast elkaar om het verschil te zien? Quote
DannyL Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Helaas heb ik de Nederlandse niet op foto, maar het is de "normale" Black Beauty courgette. De lichtgroene courgette naast de aubergine is de "Iraanse courgette". Ik heb geen idee welk ras het is, want in Iran zijn veel dingen "normaal" voor hun, en die zaden winnen ze later weer. Veredeling doen ze daar stukken minder aan heb ik begrepen. Zodra we deze opeten zal ik wel eens melden of de smaak anders is, en eventueel een foto van de binnenkant Quote
Erny Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 De lichtgroene courgette ziet er uit als een Lebanese White. De schil hiervan is als het goed is wat zachter en de smaak ook wat milder. Door de dunne schil vergammelen ze ook wel weer wat sneller. Quote
mkleinman Geplaatst: 31 augustus 2016 Geplaatst: 31 augustus 2016 Eerste Heinztomaten van dit jaar, hadden ergens een zakje zaad bij gekregen. Alleen nu komt het leuke we eten beide geen tomaten Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
DannyL Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 De lichtgroene courgette ziet er uit als een Lebanese White. De schil hiervan is als het goed is wat zachter en de smaak ook wat milder. Door de dunne schil vergammelen ze ook wel weer wat sneller. Bedankt! Dit wist ik niet.We moeten deze courgette nog opeten, maar het klinkt wel erg lekker! Quote
Erny Geplaatst: 1 september 2016 Geplaatst: 1 september 2016 Oeps... ontdekte een grote witte bloem... dacht dat het een Patisson was... maar misschien was het wel een vreemd soort Pompoen en heb ik 'm te snel geoogst. Voelt namelijk heel stevig aan, niet zoals de rest van de Patissons...Kleine ronde pompoentje viel van zn steeltje...Eerste portie sperzieboontjes Purple Queen.En twee Fruitlent Phytophthora Resistentie Test Tomaten. En Hoezee! Eindelijk mn eerste maaltje eigen geteelde spinazie van dit jaar... Weer een handje met Tomatillo's, de groene (mda Jootje) en de paarse. En weer een bijzonder momentje... mijn ENIGE twee wortels van dit jaar. De rest heeft de slakken niet overleefd. Denk dat dit de Atomic Red moet zijn. En er vallen al heel wat appels van de bomen, snel oprapen voordat de slakken ze te grazen nemen. En Venkelgroen- en bloem en jong zaad geoogst voor straks door de inmaak van de komkommers/courgettes. Quote
Kibas Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Mooie oogst. Het is toch echt een patisson in mijn ogen. Als patissons ouder worden, wordt de schil hard. Ook al is het een courgettesoort, je kunt ze dan net als pompoenen heel lang bewaren. Het schilletje is soms te hard, maar binnenin zijn ze nog steeds prima te eten. Ideaal dus. Quote
Erny Geplaatst: 2 september 2016 Geplaatst: 2 september 2016 Ja, het kan die soort zijn die ik van Piroska uit Hongarije heb meegenomen. Die werd ook erg groot en stevig. De soorten die ik normaal heb staan hebben een veel zachtere buitenkant. Bijvoorbeeld die Sunburst, en deze zijn ook niet zo plat.En inderdaad zijn ze als ze wat groter zijn erg goed te bewaren. Maar de verwarring is er omdat die Hongaar niet was gekiemd... volgens mn aantekeningen. Waarschijnlijk is dat dan toch nog gebeurd. Verrassing! Quote
henkg Geplaatst: 6 september 2016 Geplaatst: 6 september 2016 Mijn allereerste rijpe meloentje (Charenthais) ooit: Niet zo groot (550 gram). Wel perfect rijp en heerlijk zoet. Nog vijf te gaan, die zullen de komende week(en) wel afrijpen.. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kibas Geplaatst: 6 september 2016 Geplaatst: 6 september 2016 Wat leuk! Gefeliciteerd met je eerste meloen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 september 2016 Geplaatst: 6 september 2016 Mijn Golden Grexbiet blijkt ruim 1700 gr te wegen. Hij was nog heerlijk zacht..niet verhout of zo. En zoet! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.