aalterse-willy Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Wegens weersomstandigheden zijn dit niet moeders mooiste maar wel lekker. Boeren die op hun veld niet kunnen spuiten met duizende liters water hebben dit ook zag ik gisteren. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Luig81 Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Goed de citroen komt niet uit eigen tuin maar hoort er wel bij Quote
jootje Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Koolrabi, duizendschoon en rabarber, daar word je toch vrolijk van? Quote
mkleinman Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Vandaag weer aardbeien geoogst. Dit keer een joekel. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
aalterse-willy Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Prachtige aardbei is dat! De eerste komkommers geoogst. Ze lagen op de grond en zo krom als iets Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Cupcakeje Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 vandaag basilicum , salie, sla, radijsjes, aardbeien, frambozen, peultjes en erwtjes geoogst. Van alles een beetje. Maar toch weer genoeg voor een lunch salade en met de boontjes ga ik wokken vanavond Quote
Spitskool Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 De aardbeistokjes (aardbeimelde) van Mellie blijven maar geven. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Een eenzame komkommer viel van de plant af bij het opbinden. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Carina1966 Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Tuinbonen geoogst, erwten, peulen, courgettes, paar roze uien waarvan het loof plat lag. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
oscardevos Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Erwten, sugar snaps, capucijners en aardbeien. Dit jaar voor het eerst de oogsten gewogen. Wel goed om een beetje inzicht te krijgen in de opbrengst per jaar.Vandaag 1300 gram gedopte capucijnerwten overgehouden. De blauwschokker gaat dit jaar zeker 2.5 kg opleveren. De aardbeienteller staat nu al op 7.6 kg. Dit jaar voor mij een goed aardbeienjaar en na iets meer dan een uurtje doppen en blauwe vingers: Quote
Bit Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 Eigelijk al een paar jaar heb ik geen echte aardbeibedden meer. Ze staan bij mij nog verwilderd tussen de druivenstokken waar ik dan net níet maaiToch wat oogst net: Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2017 Geplaatst: 18 juni 2017 net genoeg voor een hapje op de tuin dus..Hier shiitakes..bergen en ladingen paddenstoelen die ik gedroogd eigenlijk niet zo lekker vind. Dus ik eet gnocchi`s, omelet, quiche enz..met deze smaakvolle bruine paddenstoeltjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Niika Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 2 mooie bolcourgette's uit eigen tuin... En het resultaat was heerlijk! (en veel te veel... volgende keer 1, daar heb ik zat aan) Quote
Luig81 Geplaatst: 20 juni 2017 Geplaatst: 20 juni 2017 Zo de laatste 3 dit jaar, de rest mag lekker in bloei want eigenlijk zijn ze te mooi om op te eten En wat citroenmelisse voor de thee Quote
aalterse-willy Geplaatst: 21 juni 2017 Geplaatst: 21 juni 2017 Nog maar eens lekkere kersen getrokken. Allemaal om weg te geven aan familie en buren. Maar binst dat ik kersen trek schuifel ik niet zulle! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobN Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 De eerste Courgettes geplukt, zitten er nog veel meer aan. Zometeen soepje van maken a la https://soupenzo.nl/soup/courgettesoep-met-parmezaanse-kaas-en-basilicum/Basilicum ook uit eigen tuin trouwens.. Quote Onkruidmanager 1.0
aalterse-willy Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
mkleinman Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Veel vandaag geoogst. Dit waren de mooiste. 5 mooie gesloten bloemkool. Totaal iets meer dan twee kilo. Verder hele partij tuinbonen. Na doppen bleef er iets meer dan 400 gram over. Verder nog wat aardbeien sugarsnaps doperwten en brocolli geoogst. En nog een geweldige mooie krop sla Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Carina1966 Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 Toch maar even in de regen naar de moestuin geweest...Courgettes! Heb er weer een paar weggegeven. En roze uien, want deze daarvan was het loof opgegeten (konijnen) De sturon staan er nog, maar die staan ook afgeschermd. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
CherryCharlie Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Long time no see! Vanochtend peultjes, doperwtjes en peterselie geoogst Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
aalterse-willy Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Pietekootje heeft geholpen bij het plukken want zo bukken lukt mij niet meer. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Cupcakeje Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 de kruiden moesten echt even gesnoeid worden. Vind het altijd zo bevredigend en rustgevend al die hangende bossen kruiden. voor het eerst bloemen uit eigen tuin in huis! Hoe leuk is dat. Quote
jootje Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Heule grote courgette....4 kilo,piepersRode kruisbesCapucijnersWat worteltjes en veel te kleine knoflook. De grotere knoflook is olifanten knoflook, met de maat van gewone knoflookDe drie rozige knoflookjes is alles wat ik overgehouden heb van mijn 4 in Dordrecht gekochte bollen. Er was al een gedeelte verrot voor het piten, en wat de grond in ging zag er triestig uit. Leek goed te gaan, maar ze hebben het niet gered. Volgende keer weer supermarkt knoflook kopen om te poten! Quote
Spitskool Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Het lijkt wel alsof alles tegelijk begint te bloeien hier. Prachtig, ook op vaas! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.