Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die groene peultjes verstoppen zich ook zo goed! 

Na een ochtend flink sporten nu al trek in lunch, dus alvast e.e.a. geoogst. De eerste doperwtjes! (Die zijn alweer rauw verdwenen in een klein buikje.. "net snoepjes mam")

20210613_115214.thumb.jpg.1c59d6f26bd0c9880b054b128ab415bf.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Mijn eerste tomaat van dit jaar geoogst! Helaas geen foto want hij was al in mijn mond verdwenen…

Wat heb ik die smaak gemist! Het was een gewone Gardener’s Delight, maar zo lekker 😋 

• Like 3
Geplaatst:

De lunch voor morgenmiddag op kantoor geoogst. Lekker geroerbakt, staat nu af te koelen en dan meng ik het morgenochtend door de sla. 

20210614_210520.thumb.jpg.2e151e703d2f59cff3bf70b5be5d3d97.jpg

Geplaatst:

Dat gaat met dit weer inderdaad erg snel. Heb er 1 laten doorschieten voor de insecten en staan er nog 3 die snel geoogst moeten worden. Nieuwe zaai ik pas over een tijdje weer, gaat nu te snel. 

Geplaatst:

70cfb145659026a1d0f9828f8972b824.jpg

Dit was over voor de foto! Gaat ineens snel. Gisteren 3 x geplukt en dan tel ik de onofficiële plukmomenten van de kinderen niet eens mee! Vanavond weer een rondje plukken.

Die grote zijn lambada’s trouwens. Jeetje, wat zijn die smakelijk zeg!

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Houttuynia cordata/moerasanemoon/lizard tail/heartleave/chameleon plant/Bishop’s Weed geoogst om te drogen.

Voor van de winter, want ik ben er helemaal verslaafd aan geraakt. In plaats van koriander.

Minstens net zo lekker en veel makkelijker (zolang je het niet in de volle grond zet 😊).

In  Japan wordt het met de bosmaaier geoogst.

Het heeft o.a. anti-virale en anti-bacteriele eigenschappen 'dus' nee, ik heb geen Covid gehad 🙃

DSCF8741.JPG.27a1a887e5297b4407a5cfe5ef609c3e.JPG

aangepast door speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

@Patrijs
Ik heb het inderdaad in de kas groeien. De sperziebonen heb ik dit jaar best wel vroeg gezaaid, ik geloof begin april. Ik had nog wat zaden van vorig jaar liggen en dacht ik zie wel wat er van opkomt, maar dat viel reuze mee, want bijna alles is opgekomen. En lekkerdere sperzieboontjes dan uit je eigen tuin kun je niet krijgen!

• Like 3
Geplaatst:
12 hours ago, Mellie said:

Die grote zijn lambada’s trouwens. Jeetje, wat zijn die smakelijk zeg!

Bij mij zijn ze dit jaar klein en niet zo lekker als voorgaande jaren. Ik snap er niks van.

Geplaatst:

Het derde tuinbonenpluksel alweer. Aguadulces en Super-aquadulces. Maar bestaat er verschil tussen die twee is de vraag?

DSCN2155.thumb.JPG.76f83178e57b847eea501906d6e4ed67.JPG

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)
10 hours ago, Patrijs said:

Zit jouw tuin niet meer in de schaduw

Nope, hele dag op het zuiden. En die tuinbonen staan ook de hele dag in de zon. Edit: vorig jaar grote, sappige aardbeien van dezelfde plek. De jaren ervoor ook op de andere tuinen. 

aangepast door mdubbelm
Geplaatst:

thuiswerken omdat de invaljuf ziek is dus kind geen school heeft, heeft 1 voordeel.. je kan voor de lunch wat uit de tuin halen :)

wat kruiden, bloemen, 2 bladen palmkool, handje doperwtjes en... de eerste hele jong (dus klein) geoogste lichte courgette voor door het gebakken ei. 

20210617_121006.jpg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...