Moonsparkle Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Wat een prachtige bloemkool trouwens eerder op deze pagina. Ik heb ook de eerste peulen geoogst 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Ik had vanmorgen mijn ogen nog niet open geloof ik, zojuist nog de rijen peulen eens doorgelopen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 Die groene peultjes verstoppen zich ook zo goed! Na een ochtend flink sporten nu al trek in lunch, dus alvast e.e.a. geoogst. De eerste doperwtjes! (Die zijn alweer rauw verdwenen in een klein buikje.. "net snoepjes mam") 4 Quote
Annem@rie Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Mijn eerste tomaat van dit jaar geoogst! Helaas geen foto want hij was al in mijn mond verdwenen… Wat heb ik die smaak gemist! Het was een gewone Gardener’s Delight, maar zo lekker 😋 3 Quote
Vastone Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 De lunch voor morgenmiddag op kantoor geoogst. Lekker geroerbakt, staat nu af te koelen en dan meng ik het morgenochtend door de sla. Quote
mdubbelm Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 On 6/6/2021 at 7:17 PM, Vastone said: Baby Paksoi, Oh bij mij is dat allemaal doorgeschoten...:( Quote
Vastone Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Dat gaat met dit weer inderdaad erg snel. Heb er 1 laten doorschieten voor de insecten en staan er nog 3 die snel geoogst moeten worden. Nieuwe zaai ik pas over een tijdje weer, gaat nu te snel. Quote
Moonsparkle Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Beetje of topic maar wanneer zou je ze dan zaaien? Want ik begreep ook dat de veel lichturen willen Quote
Mellie Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Dit was over voor de foto! Gaat ineens snel. Gisteren 3 x geplukt en dan tel ik de onofficiële plukmomenten van de kinderen niet eens mee! Vanavond weer een rondje plukken. Die grote zijn lambada’s trouwens. Jeetje, wat zijn die smakelijk zeg! 2 Quote
speets Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 (aangepast) Houttuynia cordata/moerasanemoon/lizard tail/heartleave/chameleon plant/Bishop’s Weed geoogst om te drogen. Voor van de winter, want ik ben er helemaal verslaafd aan geraakt. In plaats van koriander. Minstens net zo lekker en veel makkelijker (zolang je het niet in de volle grond zet 😊). In Japan wordt het met de bosmaaier geoogst. Het heeft o.a. anti-virale en anti-bacteriele eigenschappen 'dus' nee, ik heb geen Covid gehad 🙃 15 juni 2021 aangepast door speets Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Annem@rie Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Vandaag de 2e tomaat geoogst! Nu wel met foto… 1 Quote
Hydro Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 Vandaag de eerste komkommer en sperzieboontjes kunnen oogsten. Heerlijk! 8 Quote
Patrijs Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 (aangepast) @Hydro En dat in Noord-Groningen! Van onder glas vandaan? Ze zien er ook zo mooi uit. 15 juni 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Hydro Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 @Patrijs Ik heb het inderdaad in de kas groeien. De sperziebonen heb ik dit jaar best wel vroeg gezaaid, ik geloof begin april. Ik had nog wat zaden van vorig jaar liggen en dacht ik zie wel wat er van opkomt, maar dat viel reuze mee, want bijna alles is opgekomen. En lekkerdere sperzieboontjes dan uit je eigen tuin kun je niet krijgen! 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 15 juni 2021 Geplaatst: 15 juni 2021 12 hours ago, Mellie said: Die grote zijn lambada’s trouwens. Jeetje, wat zijn die smakelijk zeg! Bij mij zijn ze dit jaar klein en niet zo lekker als voorgaande jaren. Ik snap er niks van. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 12 uren geleden, mdubbelm zei: Ik snap er niks van. Zit jouw tuin niet meer in de schaduw? Ook je tuinbonen werden erg hoog, dat komt meestal omdat ze luw en/of beschaduwd staan. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 nog meer aquadulce, en een little gemmetje. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Edwin Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Het derde tuinbonenpluksel alweer. Aguadulces en Super-aquadulces. Maar bestaat er verschil tussen die twee is de vraag? 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 (aangepast) 10 hours ago, Patrijs said: Zit jouw tuin niet meer in de schaduw Nope, hele dag op het zuiden. En die tuinbonen staan ook de hele dag in de zon. Edit: vorig jaar grote, sappige aardbeien van dezelfde plek. De jaren ervoor ook op de andere tuinen. 16 juni 2021 aangepast door mdubbelm Quote
Moonsparkle Geplaatst: 16 juni 2021 Geplaatst: 16 juni 2021 Bij deze waren de stengels omgevallen dus ik heb ze maar geoogst Quote
Vastone Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 thuiswerken omdat de invaljuf ziek is dus kind geen school heeft, heeft 1 voordeel.. je kan voor de lunch wat uit de tuin halen wat kruiden, bloemen, 2 bladen palmkool, handje doperwtjes en... de eerste hele jong (dus klein) geoogste lichte courgette voor door het gebakken ei. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.