Lia56 Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Nou ja ook zo,n kleine courget had schoondochter gelijk met 3 marketmore meegenomen smaakten wel lekker.. Zelf hadden we er ook nog 3, heerlijke salade van gemaakt 4 Quote
marcelru Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Eerste fatsoenlijke pluk augurken. Nachtje in de pekel, morgen in het zuur. 4 Quote
Frans Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Eergisteren de eerste bruikbare hoeveelheid kousenband geoogst. En toen ging het snel met vandaag 162 gram op de weegschaal. Het zijn razendsnelle groeiers en de verwachting is dat de hoeveelheid per oogstbeurt nog wel een tijdje zal toenemen. 9 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Vastone Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Voor het avondeten geoogst: courgette, oregano, salie. Voor het avondeten van morgen: paarse aardappeltjes, thijm, rozemarijn en snijbiet. En voor in de thee kamille en maanzaad om gewoon in de keuken te gebruiken. 5 Quote
Amrutten Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Peter pan aardappels. Volgens tuin-sitter verrekt lekker indien gebakken. Gaan we proberen. Courgette wordt gevuld met , in Griekenland bij Lidl gekochte, feta ! 😉 4 Quote
Mellie Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Lading paksoi. Zo’n zin in! Alleen jammer van deze stormachtige week. Bij alle. Bladeren zitten afgewaaide boomnaalden… moet dus alles stuk voor stuk schoonmaken toch jammer 4 Quote
Arja Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 (aangepast) Komkommers en kroten edit: en uien 11 juli 2023 aangepast door Arja 4 Quote
jootje Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 wat een oogst weer he? Knoflook is erg klein gebleven. Jammer, maar had al erg mooie olifanten knoflook, dus ik ga niet klagen! en de eerste boontjes, yeah! Happy Jo 6 Quote
Marinke Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Tomaatjes! Ik vind de vruchtzetting dit jaar niet geweldig (buitenteelt) maar er komt meer dan genoeg aan 5 Quote
marcelru Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Een kook piepers en een kook flodderbonen: 3 Quote
acpronk Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Ook een oogst, stekken geknipt van stevia en rozemarijn. En dit heb ik er af gehaald, om te drogen en dan te gebruiken. En de verdere oogst van vandaag. Linksonder blauwe bessen uit eigen tuin, 170 gram. Daarboven blauwe bessen, zwarte bessen en 1at blad van zwarte bessen uit de tuin van mijn nicht. Rechtsboven blad van framboos en aardbei. Daaronder oregano. En midden onder goudsbloemen, malva bloemen en ook wat bloemen van de honingverbena. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mdubbelm Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 Alweer van afgelopen weekend, maar eerste aardappels, bietjes een ontplofte spitskool en wat courgettes geoogst. Nog geen tomaten hier. 4 Quote
Frans Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 De sjalottenoogst is binnen. Ik kan weer een jaar vooruit. Wel nog een paar dagen goed laten drogen voor een betere bewaarbaarheid. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
fre3ke Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 (aangepast) De eerste bramen, en bijna de laatste kruisbessen. Dit is de niet-lekkere soort kruisbes, dus ik maak er puree van. Die is makkelijk een jaar houdbaar. Ik eet dat met wat suiker en yoghurt. Edit: eindresultaat 14 juli 2023 aangepast door fre3ke 4 Quote
woldistel Geplaatst: 15 juli 2023 Geplaatst: 15 juli 2023 @Arja Die hebben het gezellig 😄 Aardappelen vallen wat tegen, waarschijnlijk door de droogte, maar de rest komt leuk op gang. Eerste Marketmore komkommer! 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 15 juli 2023 Geplaatst: 15 juli 2023 Marketmore gaat hier ook goed, smaken ook goed.. Quote
redzebra Geplaatst: 15 juli 2023 Geplaatst: 15 juli 2023 (aangepast) speciaal 😄 en ook 3 kleurtjes, once in a lifetime @Arja 15 juli 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
woldistel Geplaatst: 15 juli 2023 Geplaatst: 15 juli 2023 @Lia56 Ik heb ook nog een Beth alpha en twee Moneta. Die moeten nog op gang komen 🙂 Ik wilde de Marketmore dit jaar eigenlijk buiten proberen, maar heb ze toch weer in de kas gezet. Volgend jaar dan maar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.