bonnie f Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Ben je tevreden over deze peer? Ik twijfel een beetje. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 Ik wel, waar twijfel je over? Ik heb nog geen grote oogsten gehad hoor, maar kon er vorig jaar wat van plukken en heb toen ook wat peren geweckt. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marcelru Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 4 hours ago, bonnie f said: Ben je tevreden over deze peer? Ik twijfel een beetje. Het is een overblijfsel van de vorige tuinman op dat perceel, ik heb 'm voor de rooizuchtige handen van de toenmalige tuincommissie weten te behoeden. De peer is net geplukt een prima stoofpeer, en als je 'm laat liggen tot december ook uit de hand te eten, al zijn er betere. De reden dat ik 'm heb behouden is vooral omdat het een oud Nederlands ras is, al beschreven in de 16e eeuw. Dat-ie het zolang uitgehouden heeft als ras komt omdat het een prima peer is, die elk jaar een goede hoeveelheid peren levert (behalve dit jaar dan, het slechtste van minstens de afgelopen 10 jaar). Ook zonder moderne opslagmethoden prima bewaarbaar (werd vroeger in stro of riet in een kuil buiten opgeslagen, vandaar de naam). 2 Quote
acpronk Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Wat tomaatjes. En heb meteen het record van @Goldfish verbroken. Nog niet alles geoogst, maar deze moesten weg omdat ik het omgewaaide rek verder ging demonteren. Ook nog een vijg als bonus. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
fre3ke Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 De laatste pompoen, Long Island Cheese, en nog wat buitenpeper. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 Links 2 zakjes aji butter cookie (1 zak was te weinig), de gele zijn rijp en de groene nog niet. Rechts de Ethiopian brown, eerste oogst. Nog een paar aji mandarin, maar die heb ik in de schuur laten liggen, blijkt. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 12 november 2023 Geplaatst: 12 november 2023 De eerste kiemen worden gegeten! Dit zijn radijskiemen.. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 13 november 2023 Geplaatst: 13 november 2023 Laatste peppadew en pepertjes. Mogen binnen nog wat bij kleuren. 😊🌶️ Ook veel selderij van de tuin mee genomen en gedroogd. 5 Quote
acpronk Geplaatst: 14 november 2023 Geplaatst: 14 november 2023 Zondag de laatste 2 gekleurde tomaten geoogst. Ze worden met het einde van het seizoen wel steeds kleiner, de Mountain Magic. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 16 november 2023 Geplaatst: 16 november 2023 tja @acpronk, moeilijk om in te schatten hoe groot ze zijn zonder referentie, het buitenseizoen is wel gedaan nu , in dat opzicht zien ze er nog bijzonder goed uit. Quote
acpronk Geplaatst: 16 november 2023 Geplaatst: 16 november 2023 Nou, eigenlijk niet. Toen zat er nog geen smetje op. Maar vandaag zaten er wat bruine phyto plekjes op, dus ik heb ze maar weg gedaan. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 17 november 2023 Geplaatst: 17 november 2023 O leuk en lekker die oca’s ! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 18 november 2023 Geplaatst: 18 november 2023 Echt de allerlaatste pepers van 2023. 2 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 Vergeten te kijken 1 Quote
woldistel Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 Volgroeide champi? Niks mis mee 😋 Quote
Arja Geplaatst: 21 november 2023 Geplaatst: 21 november 2023 Nee hoor, niks mis mee. Je krijgt hooguit wat sporen rondom het bakje 1 Quote
Mellie Geplaatst: 22 november 2023 Geplaatst: 22 november 2023 Wat slamixjes, peterselie en wat sprietjes lente ui voor de slaoi 1 Quote
Mellie Geplaatst: 23 november 2023 Geplaatst: 23 november 2023 De laatste 6 kleine en misvormde paprika’s. Had ik überhaupt niet meer verwacht. Nog een Ethiopian Brown, 3 aji de pineapples met stekels en een buena mulatta. De kas is nog vol… ik moet echt aan de bak nu. 3 Quote
jootje Geplaatst: 24 november 2023 Geplaatst: 24 november 2023 Gisteren van de tuin een en ander meegenomen. Nu echt de laatste peppadew hoor! Er hangen nog groene aan, maar dat gaat hem niet meer worden denk ik met de aankomende vorst. De aardpeer heb ik van de week hier achter uit de pot geoogst! Kan nog een boel eten van de tuin, meer dan andere jaren. de wortels zijn niet groot, maar wel weer goed. Ik heb echt nog niet eerder een seizoen gehad waar de wortels gewoon heel het seizoen goed gingen, nauwelijks beestjes. Happy Jo 6 Quote
acpronk Geplaatst: 29 november 2023 Geplaatst: 29 november 2023 Allemaal pepers. De Arbol (bovenaan) vandaag, buiten op de moestuin. De oranje in het midden zijn Aji Mandarin, die waren van zondag of maandag. De gele daaronder Sarit Gat uit de achtertuin (plant uit de moestuin getrokken en meegenomen). Rechts Aji Butter Cookie, die zijn van een aantal dagen daarvoor. Kwam ik nog tegen toen ik de planten in het toekomstige knoflook bed ging verwijderen. Moet er alleen heel voorzichtig mee zijn, want baby's hebben een hele tere huid, en dat zullen ze zeker wel voelen branden als er sap van de pepers op mijn vingers komt. Moet ze dus doorsnijden (om te drogen) en zorgen dat ik de binnenkant van de pepers niet aanraak. Of in zijn geheel invriezen, maar ik heb nog zaden van de Sarit Gat nodig, een groot deel ging naar de peperruilbeurs. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 1 december 2023 Geplaatst: 1 december 2023 Zou die nog smaken? Misschien na een paar weken binnenshuis narijpen? Quote
Mellie Geplaatst: 2 december 2023 Geplaatst: 2 december 2023 @arja echt geen idee een van de weinige pompoentjes dus hij blijft nog wel even liggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.