Goudsbloempje2 Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 De eerste boontjes van dit jaar 7 Quote
woldistel Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 oooh, zooo jaloers 😒 Ik heb zelfs nog geen plantjes wegens slak. Ik hoop dat ze smaken 😀 Quote
redzebra Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 De boontjes lukken hier ook nog zo niet, 2x al herzaait en ze zondag opnieuw uitgeplant, want de eersten zien er zo uit wel een goede oogst van knoflook, ze mogen nu overdekt 2 weekjes drogen om ze nadien in te vlechten ook nog jonge groene selder, de potmethode van het wedstrijdtopic vorig jaar gebruikt. en o.a. de eerste frambozen, é 11 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Eerste en laatste rabarberoogst van dit jaar! In april ofzo een van opa's planten gekregen (+ oogst van hem omdat hij het niet op kon), en had niet verwacht dat ik dit jaar al kon oogsten. Maar toch 4 aardige stengeltjes zo op de valreep nog! En 2 worteltes. Was nieuwsgierig hoe die het deden 6 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Frans Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Vandaag het eerste bruikbare (eenpersoons) maaltje kousenband geoogst. De oogst is nu nog afkomstig van de hoofdranken (hier de onderste peulen daarvan). Naarmate er zijranken gaan groeien zal de opbrengst flink toenemen. Het bladerdek waar de peulen op rusten is overigens zoete aardappel en niet het eigen loof. Meer zijranken gaat behalve meer opbrengst ook mooiere planten geven. De boog ziet er nu nog wat kaal uit. De nok met een hoogte van 269 cm is bereikt. Er wordt al een weg naar buiten gezocht via het dakraam. 12 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
woldistel Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Wat mooi! Kouseband lukt mij nooit zo, wel een paar peulen, maar niet zoveel. Quote
Arja Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Spinazie, kapucijners, olifantenknoflook 6 Quote
Mellie Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 De oogst van de dag door meesterbouquetiere geschikt. Resultaat is nog onbekend, maar er wordt hard gewerkt voor mooie boeketjes! Moeders heeft ondertussen een oogst sla en heel veel dille, pepermunt, peterselie en bieslook voor de sloai. 11 Quote
Arja Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Dat worden prachtige boeketten, Mellie! Hier olifanten. Zo te zien zitten daar ook flinke tenen in. 7 Quote
Dahli Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Oh @Mellie wat prachtig! Leuk gedaan ook met al die kleine vaasjes bij elkaar, die eerste foto kan zo in een tijdschrift 😍. 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Eerste pruim. Ik denk dat ze nog wat zoeter moeten worden. Deze voelde zacht aan en daarom maar geoogst. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 @Arja jeetje wat goed zeg... hier in de kas zijn ze nog niet eens gekleurd. Welk ras is dat? Quote
Vlavlip Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 Eerder had ik een joekel van een aardbei, nu een joekel van een framboos....en er komen er meer van dit formaat aan. Het is een vreemd jaar. Hopelijk kan ik vanavond mn eerste maaltje sla bij elkaar sprokkelen. T groeit goed door, maar ik twijfel of ik al genoeg kan wegsnijden zonder te veel schade aan te richten. 5 Quote
jootje Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 Olifantenknoflook! Voor de foto netjes geknipt en gewassen! 9 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juni 2024 Auteur Geplaatst: 30 juni 2024 Ha zo prachtig netjes en strak! Hier een hand vol augurken. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 (aangepast) Eet je die augurken ook als komkommer zo? Of wokken in plaats van courgettes bv? Gewokte radijzen met een beetje gember is ook erg lekker! 30 juni 2024 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 mmm komkommers geoogst en direct aan de buren gegeven, die stonden er helemaal verlekkerd naar te kijken, dus helaas geen foto 😉 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.