HuubvG Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 Alweer 12 dagen geleden, beetje lui geweest om ze toen hier te plaatsen. Maar wel vroeg, de eerste aardappelen uit eigen kas. Ze moesten eruit, zowel links als rechts had ik vol staan met deze piepers. Als ik had geweten van het slechte weer, had ik ze laten zitten tot nu of nog later, omdat het te vroeg was om de gevoelige zaailingen van peper, paprika, tomaat en komkommer al op hun plek te zetten. Maar het was wel een lekkernij! 7 Quote
Amrutten Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 @HuubvG mooie oogst. Wanneer had je ze gepoot ? Quote
HuubvG Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 Even kijken in het aardappeldraadje ... op 24 februari al. In de kas heb ik wel tijdens nachtvorsten de boel vorstvrij gehouden met een elektrische verwarming. Quote
Patrijs Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 Leuke oogst. Hier staan ze nog in de lage kas, die nu open is. Ze groeien maar traag maar haast hoef ik niet te maken want de pepers en paprika's die er na komen gaan ook heel traag. Ik zit er wel weer over te denken om de ramen er weer op te leggen, zag dat er voor volgende week ook weer 13 graden voorspeld is. Quote De moestuin van Patrijs
marjoleinvdh Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 Mogen oogsten in de tuin van de buurman! Ik ben zo gek op rabarber he.. wat wordt het eerst, taart of moes? 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 22 mei 2021 Geplaatst: 22 mei 2021 Verveine, citroentijm en oregano om te drogen. Ik heb me voorgenomen om daar dit jaar wat actiever mee te zijn. Om dan de komende winter geen spijt te hebben dat, toen ik er niet tegenop kon eten, te lui was om het te wassen en te drogen. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 23 mei 2021 Geplaatst: 23 mei 2021 Toch een beetje lente vandaag, gisteren een hele dag regen. Maar vandaag regelmatig zon en aangenaam werken in de tuin en een leuke verrassing bij het uitplanten van de minikomkommer. Hij stond al 3 weken in de serre, maar voor de zekerheid nog in een grote pot, was al half over de grond aan het kruipen en onder de bladeren de eerste weliswaar nog kleine snackkomkommertjes. Dat met betere voorruitzichten eind volgende week, laat het seizoen maar beginnen. 2 Quote
Frans Geplaatst: 23 mei 2021 Geplaatst: 23 mei 2021 Wat stelen rabarber geoogst. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 25 mei 2021 Geplaatst: 25 mei 2021 @Mellie en @marjoleinvdh Het is een 'nieuwe' plant die er nu 2 jaar staat. Afkomstig van een stuk afgestoken wortelstok met mooie ogen van een plant die al te lang op hetzelfde plekje stond. Daarna op een plek gezet waar ik een ruime hoeveelheid goed verteerde eigen compost ondergewerkt had. Vorig jaar is er bewust niet van geoogst om de plant de gelegenheid te geven zich goed te ontwikkelen. Dat wordt nu beloond. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2021 Auteur Geplaatst: 25 mei 2021 Ja dat ga ik ook maar eens doen met mijn rabarberplanten, want zulke stengels haal ik er al een paar jaar niet van af. Ondanks dat ik er toch best lekker wat mest bij gooi elk jaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 25 mei 2021 Geplaatst: 25 mei 2021 Ik oogst dit jaar maar van 1 plant. De rest heb ik verhuisd vorig jaar en wil ik ook rust gunnen. Ik mag hopen dat de er volgend jaar uit zien. Echt een prachtige plant heb je. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2021 Geplaatst: 26 mei 2021 (aangepast) Iedere twee à die dagen oogsten we wel zo’n vergiet. We geven veel weg ik ben ook begonnen in te vriezen. De laatste kardoen geoogst. De stengels zijn niet erg gebleekt, maar ze smaken prima. en een bak met doorgeschoten raapsteeltopjes, paksoitopjes en wat slechtere radijsjes..die willen niet zo dit voorjaar. Het gaat allemaal de noodleswok in vanavond, met veel gember en knoflook en wat gehakt. 26 mei 2021 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 26 mei 2021 Geplaatst: 26 mei 2021 Mooie oogst @appelvrouw ik vraag me wel elke keer af waar Kardoen naar smaakt, is het ergens mee te vergelijken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 mei 2021 Geplaatst: 26 mei 2021 1 uur geleden, Vastone zei: is het ergens mee te vergelijken Ik vind het lastig. het is een zachte smaak. niet sterk zoals asperges of koolrabi of bleekselderij. misschien smaakt het wel wat zoals artisjok bloem smaakt. maar gewoon lekker zacht en heerlijk met een beetje boter en wat peterselie. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 26 mei 2021 Geplaatst: 26 mei 2021 Het is misschien wat saai, maar ook ik heb wat rabarber geoogst. Tegels zijn 60*60. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2021 Auteur Geplaatst: 31 mei 2021 Ik kon de 1e 2 tomaatjes plukken. Nu zaai ik die soort (Ida Gold) elk jaar extra vroeg, of in ieder geval stukken vroeger dan alle andere soorten. In de vensterbank had hij al de 1e groene vruchtjes. Door het koelere weer staan ze nog niet eens lang in de kas. 8 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 31 mei 2021 Geplaatst: 31 mei 2021 Whooaaa nu al tomaat! Ik heb rabarber geplukt Compote gemaakt en de rest voor een crumble. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2021 Auteur Geplaatst: 31 mei 2021 Sja, ik heb dan weer geen rabarber Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vastone Geplaatst: 31 mei 2021 Geplaatst: 31 mei 2021 Wauw! Nu al tomaat! Wat heerlijk! Hier salade geoogst voor de lunch op werk morgen. Geen tomaatjes voor erbij helaas.. wel de eerste basilicum en eetbare bloemen! 1 Quote
Vastone Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Lekker! Stomme vraag misschien.. maar hoe weet je of je kan oogsten? Ik heb voor tweede jaar rabarber in pot staan, vorig jaar niet geoogst om te laten groeien, theoretisch zou ik dus een paar stengels mogen oogsten dit jaar. Maar... ze zijn een stuk dunner dan ik vanuit de winkels gewend ben. Kijk je naar dikte, lengte van de stengels? Grootte van blad of nog heel wat anders? 1 Quote
Arja Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Ik haal van allebei mijn planten telkens een paar stengels. Niet te vaak, want ze staan er pas anderhalf jaar, maar ze doen het erg goed dit jaar. Ik kies in principe voor de dikste stengels, maar soms ook gewoon degene die met zijn blad te veel schaduw veroorzaakt bij de groente die ernaast staat. 😀 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.