Liekie Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Courgettes, oranje bietjes, een ui en wat sjalotjes die ik uitgeschoffeld had Bol knoflook, wat eerste rode aardappels, bloemkool en een bakje peultjes. Quote
Stan Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Jam en saus aan het maken van de oogst (de 2 schaaltjes met o.a. de aalbes zijn zo leeg gegeten(die hebben de suas niet weten te halen ) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
sluipwesp Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Eerste perzik (Peregrine) is rijp en gelijk verorberd. Dat was weer een niet te versmaden geniet momentje Quote
Gast Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ik heb net even snel nog de broccoli geoogst. Om wel te zijn 4 kroppen.Hier een foto van de grootste broccoli Quote
bassie76 Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Vandaag 1 kg kruisbessen geoogst, Whitesmith om precies te zijn: Omdat ze zo mooi zijn, nog een foto van wat dichterbij Kleine hoeveelheid zwarte bes erbij: En daar heeft mijn zus dit van gemaakt, twee hele grote potten zwarte bes-kruisbessenjam: Quote
Erny Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Oh, die zien er erg lekker uit... Hier aardbeien geoogst, knoflookje en veel snijgroen: Quote
koenpoging Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Mijn allereeste courgette als beginned tuinder in m'n 2 tweede jaar (44jaar) Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
appelvrouw Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Jongens jongens wat ziet dat er allemaal lekker uit! Wat hebben we het toch slecht in onze tuinen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
suus76 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Tomaten artisan blush tiger Heel lekker, zoet, sappig, volgend jaar zet ik deze zeker weer Patisson, ook enorm lekker, gegrild door de couscous salade, volgend jaar ook weer! en een klein deel van de knoflook oogst, de rest hangt nog te drogen Quote
Deborah Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Vitellotte noir en Ratte aardappelen (veel te vroeg, maar grond is gortdroog) Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Balto Geplaatst: 5 juli 2015 Geplaatst: 5 juli 2015 Ik had gister mijn tweede oogst aardappelen, en de eerste van de bloemkool en boontjes. Meteen nog een bloemkool geoogst hierna. Quote
bassie76 Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 OK, niet van vandaag maar alweer een paar dagen geleden: loganbessen en frambozen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 juli 2015 Auteur Geplaatst: 7 juli 2015 Ik pluk om de dag bakken vol met frambozen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Al kilo`s frambozen ingevroren... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Waarom vries je ze zo plat en los van elkaar in? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Het gaat in een 4 kilozak. Zo los ingevroren kan ik er gemakkelijk een halve of hele kilo afhalen..of zelfs nog veel minder voor een toetje/taart. Ik doe dat ook met courgetteschijfjes enz. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Oh ok, want mijn vruchtjes vries ik (op elkaar gepakt) in zo'n bak in, en die zijn daarna ook heel los. Als je de bak heel iets heen en weer beweegt zeg maar. Ik was ze niet, waardoor ze dus ook niet echt aan elkaar vriezen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Bedenk me, nu ik de tray van Jet zie, dat ik een aparte ijsblokjesla boven in de vriezer heb die ik daarvoor kan gebruiken. Want ondanks het droog invriezen plakken de vruchten toch vaak wel aan elkaar. Volgende oogst ga ik zo doen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Ja ik denk dat het ook aan de rijpheid van de vruchten zou kunnen liggen, of het soort..ik blijf het maar zo doen en bedenk me net dat ik dan daarna nog kan vaccumeren.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Zucht... Wat zalig al die frambozen! Op een dag.... ! Quote
Frans D Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Mag ik vragen hoeveel planten jullie hebben staan, voor zulke oogsten?Ik krijg trek van die foto's, ik ga straks de 4 frambozen die ik net geplukt heb van m'n ene Fallgold plant, denk ik maar opschranzen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Weet ik niet Frans... zoveel dus Maar ze zijn nog niet eens allemaal echt goed op dreef. Qua groei dan. Dit is het 1e echte goede jaar sinds tijden. De meeste planten waren tot nu toe niet echt productief. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans D Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Lijkt me heerlijk zoveel ruimte tot je beschikking te hebben, dat je niet weet hoeveel planten je hebt staan en dat dat eigenlijk niet relevant is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.