Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Zwavelzwam... (Chicken of the Forest/Boskip).

 

IMG987671051465041474.JPG

 

Mn bekende aangetaste boom in het ene plantsoen was al helemaal gestript maar had gelukkig twee weken geleden in een ander park ook wat bomen zien staan met Zwavelzwam. Dus daar heen gefietst en zeker twee kilo eraf gesneden.

 

IMG987492751465041470.JPG

 

IMG987776071465041476.JPG

 

IMG987576931465041472.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week dus zo'n honderd knoflookbloeitoppen bij buurman Fred zijn knoflook verwijderd voor de test.

 

IMG001043591465759190.JPG

 

En inderdaad deze ook vermalen en bevroren want hier kan ik ook niet tegenop wokken/grillen/bakken/ eten.

Heb de stukjes met bloemknop apart vermalen en vind deze versie eigenlijk lekkerder dan de versie met alleen stengels.

 

Vorige week het eerste bakje aardbeien, ondertussen is er nog één geplukt.

Deze komen van een plant die ooit van de Appie kwam (en bleek te bestaan uit 12 aparte plantjes).

Smaak is een beetje saai maar hij begint vroeg dus dat is wel leuk.

 

IMG000972921465759303.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anneke, wat een prachtige broccoli!

 

Ik was vanmiddag bij de Jumbo en zou een broccoli meenemen voor dochter. Nou, bio hadden ze al weer niet liggen (onvoorstelbaar hoe vaak je mis grijpt bij de Jumbo tegenwoordig, zelfs super gangbare dingen hebben ze soms niet, maar dat even terzijde), en de 'gewone' broccoli zag er werkelijk smerig uit. Niet een beetje geel aan de randen, maar echt bruin en bijna verrot, en zo een hele bak vol. Hoe ze dat durven te verkopen...

 

Ik heb zelf weer een poging gewaagd en er staan broccoli-zaailingen in P9-potjes. De vorige lading is slakkenvoer geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan 2 broccoli planten en 2 bloemkoolplanten in 1 bak. De bloemkool is meer gat dan blad en de broccoli is puntgaaf. Echt maf. Ik wil proberen of ik chips kan maken van het blad (in de oven). Heb een receptje gevonden voor bloemkoolbladeren, die wil ik eens gaan proberen met de broccoli bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anneke, wat een prachtige broccoli!

 

Ik was vanmiddag bij de Jumbo en zou een broccoli meenemen voor dochter. Nou, bio hadden ze al weer niet liggen (onvoorstelbaar hoe vaak je mis grijpt bij de Jumbo tegenwoordig, zelfs super gangbare dingen hebben ze soms niet, maar dat even terzijde), en de 'gewone' broccoli zag er werkelijk smerig uit. Niet een beetje geel aan de randen, maar echt bruin en bijna verrot, en zo een hele bak vol. Hoe ze dat durven te verkopen...

 

Ik heb zelf weer een poging gewaagd en er staan broccoli-zaailingen in P9-potjes. De vorige lading is slakkenvoer geworden.

 

Even met die broccoli's naar de klantenservice lopen. Dan krijgt de groente en fruit afdeling op de kop, en mits op voorraad jij gratis frisse broccoli.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@speets: Jouw gerecht klinkt anders ook niet te versmaden.

 

@Loes: Zijn mooi egaal op kleur zo, zien er iig lekker uit.

Weet jij of dat roodachtige op de kroon de soort is, of dat het een andere oorzaak heeft (bijv. kou)?

De meeste van mijn aardbeien zijn mooi groen op de kroon, maar sommigen hadden ook dat roodachtige zoals bij jou te zien is.

 

Bij Appie waren de Hollandse aardbeien in de aanbieding, maar die leken mij vrij vroeg geplukt, hadden niet echt een mooie vorm en waren vrij klein. Wilde eerst wat meenemen voor de inmaak (heb daar zelf waarschijnlijk niet genoeg voor), maar toen ik ze zag, heb ik het toch maar niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee wat dat roodachtige betekend. het kan ook nog vertekening van de foto zijn (mobielfoto). dat kan ik alleen niet meer controleren want de aardbeien zijn al op. dit was namelijk de oogst van gisteren. erg lekker, het zijn verschillende rassen door elkaar dus ook de smaak was telkens anders.

 

morgen weer oogsten. als ik eraan denk zal ik eens opletten ik verschil zie bij de rassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...