Ga naar inhoud

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij valt het wel mee met de drukte bij Kiala, TNT zal het nu wel druk krijgen.....weet niet of dit ook geldt voor de pakketten. Ik zou hem gewoon versturen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

zolang ik hem maar krijg voor mijn verjaardag

ff zonder gekheid, hoe gaan we het versturen doen als het vriest?

Geplaatst:

volgens mij maakt vorst ook niet uit, is toch ook niet zo dat pakketten volgens mij echt bevroren kunnen raken

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ohja dat is meer met een enveloppe die in de vrieskou ligt in de brievenbus zodat de zaden beschadigen, maar met een pakket zal je er niet veel last van hebben.

Geplaatst:
Pakketjes worden zo ver ik weet niet buiten opgeslagen. Daarbij worden veel zaden juist ingevroren om langer te bewaren. dus ik zie het probleem niet...

is dat zo? dat lijkt me zo sterk....

dat komt waarschijnlijk omdat ik weet dat vorst niet goed voor peper en paprikazaden is...

als invriezen van zaden normaal is lijkt me de wijze waarop me ook zeer belangrijk.

snel invriezen zoals bijvoorbeeld de voedingsindustrie kan doen is niet te vergelijken met 'per ongeluk een beetje bevriezen', daar beschadig je volgens mij alleen maar de cellen mee.

of zit ik nu helemaal fout?

maar het lijkt me geen probleem als de kans op bevriezen er sowieso niet is.

worden pakketten binnen bewaard?

Geplaatst:

paketten worden idd gewoon binnen bewaard, voor zover er sprake is van bewaren ,

je levert in bij een tnt kantoor of kiala punt , daar word het opgehaald door de koerier, pakket gaat de bus in, vanuit de bus het soorteercentrum in, vandaar uit word het weer in een bus geladen en naar ontvanger of afhaalpunt gebracht

buiten bewaren oid gebeurt niet want dan verzwakken verpakkingen onder invloed van temp en vocht en zullen deze bij verdere verwerking snel beschadigen/kapot gaan.

Geplaatst:

De verassingsdoos komt mijn kant op, spannend

Als ik het goed heb is Helena de volgende.

Wil je even je gegevens in een pbtje zetten

Als ik er dan mee klaar ben,kan hij jouw kant op.

Geplaatst:

tis hier ook echt wegwaaien.... moet ook echt de poort gaan repareren, de vorige bewoners hadden de sluiting nogal vernaggeld en nu waait ie open als hij niet op slot zit... niet handig

Geplaatst:

De blije doos is vandaag bezorgd.

Ik ga eens even vragen of ik mijn perceel op het volkstuinencomplex kan uitbreiden van 100m2 naar 1 hectare

Dan blijft de doos in Almelo. En ga ik alles zaaien wat er in zit.

Kan de hele straat volgend jaar oogsten en eten.

Heb net alles uit de doos gehaald en even bekeken.

Zitten leuke dingen in die ik kan gebruiken.

En ook wat dingen wat ik niet weet wat het is.(bloemzaad)

Dus dat wordt even googlen.

Morgen maar eens verder snuffelen.

En gripzakjes bestellen, anders weet ik niet waar ik het moet laten.

En deze heb ik ook nodig om weer wat toe te voegen in de doos.

Geplaatst:

probeer het dan zo te vouwen dat ze makkelijk open en goed dicht kunnen, het ziet er erg leuk uit maar erg praktisch is het niet (voor een rondtoerende carroussel !) .

Geplaatst:

Ja maar dan sturen we jou de blijde doos toch weer na een tijdje...kan je je weer lekker uitleven op zakjes plakken...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Prima idee, als jullie die doos elke maand een keer naar mij sturen....... geweldig......

Geplaatst:

Ik maak ook zelf mn zakjes met een gleufje zodat ik ze telkens weer dicht kan doen. Na een tijdje worden ze wel minder mooi en sluiten ze iets minder, maar ik vind zelf zakjes maken wel leuk, maak ze vaak onder de les als leerlingen braaf aan het werk zijn .

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...