RobN Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Alsnog het plaatjeHelaas te lang in de pot gezeten en na uitplanten niet deskundig verzorgd Quote Onkruidmanager 1.0
tuinLB Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Hierbij de eerder gemelde ui van 533 gram waar ik nog geen foto van geplaatst had. Het is ook de zwaarste die er tussen zat. Ondertussen zijn alle 9 uien uit de grond n kwam het totale gewicht uit op ruim 2 kilo. Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Een na laatste inzending..ik heb er net nog een uitgehaald die nog moet drogen. Gaat zeker de winnaar niet worden maar misschien wel de winnaar van mijn eigen wedtsrijdje zaaiuien op lasagna, keyhole, tussen aardbeien en tuinbonen en knolselderij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 18 augustus 2018 Geplaatst: 18 augustus 2018 Wat een ontzettend leuke ui soort is dit! Bij mij is het niks geworden, ja 1 ui...met het formaat van een gewone ui. Uien willen niet erg bij mij. Ik heb nog een paar zaden over....es kijken of dat volgend seizoen lukt.... Quote
Bit Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Mijn zwaarste van de 3. ( ik gooi ze weg overigens; staan bol van wel erg foute mest ) Quote
Anna3 Geplaatst: 19 augustus 2018 Geplaatst: 19 augustus 2018 Hier geen winaar, geen schijn van kans zelfs. Maar wel de grootste uien ooit door mij gekweekt op arme zandgrond Blijk ik de grootste van de twee vanavond nog te hebben opgegeten ook Maar zaaiuien blijven erin hier, gaat beter dan pootuitjes! Quote
henkg Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Ter info: Vanochtend heb ik aan allen die nog niets ingezonden (bericht) hebben, de onderstaande PB gestuurd:(Betreft één bulk-PB aan 25 personen, al kun je dat niet zien omdat ik voor bulkberichten voor altijd voor BCC kies. Je hoeft dat PB dus te niet te beantwoorden) Teeltwedstrijd ui Exhibition. Einddatum 30 september 31 augustus.We hebben van jou nog geen inzending ontvangen. Je hebt nog tot en met 30 september 31 augustus (oogsten doe je uiterlijk een week daarvóór, want de ui moet vóór de weging nog drogen).Reageer in dit topic: teeltwedstrijd-2018-ui-exhibition-t23361.html#p363298 Ook als je teelt mislukt is, willen we graag een reactie in het betreffende topic. Uiteraard alleen als je dat nog niet gedaan hebt.Met een reden (bijvoorbeeld onkruid / echt geen tijd / anders): van mislukkingen is veel meer te leren dan van een al dan niet toevallig probleemloze teelt. Bedankt alvast! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Hier zijn alle uien de grond uit.Vorige week had ik er twee die tussen de 500 en 600 gram wogen, dus al iets meer dan mn vorige.Nu heb ik de grootste ook geoogst... nog niet gewogen... Maar denk niet dat ie boven de kilo uit gaat komen dus helaas geen winnaar. Heb dan ook geen vieze gekke mest gebruikt alleen maar lekkere rijpe paardepoep. Uien zaaien is wel goed bevallen... Zo'n reuze ui zou ik dan wel eerder zaaien. Quote
roeier Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Even huishoudelijk:Wedstrijdreglement noemt eind Augustus als einddatum, briefje van vanmorgen zegt 30 September. Het maakt voor mij niet uit, de mijne drogen al een tijdje. Ik heb weinig kunnen berichten zonder in herhalingen te vallen t.o.v. mijn berichten van vorig jaar, dus daarom weinig bericht. Quote
henkg Geplaatst: 20 augustus 2018 Geplaatst: 20 augustus 2018 Oeps. Ernstige fout. En dank voor signaleren en melden. Einddatum moet inderdaad 31 augustus zijn. Voor de zekerheid stuur ik de herinnerings PB opnieuw. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
victorhurxkens Geplaatst: 21 augustus 2018 Geplaatst: 21 augustus 2018 Mijn teelt is helaas mislukt ! Deels door uiteindelijk tijdgebrek. Ga volgend jaar met een nieuwe groente weer fris er tegenaan in deze wedsttrijd Quote
petersmit Geplaatst: 22 augustus 2018 Geplaatst: 22 augustus 2018 ik Moet ook helaas te kennen geven dat het niet gelukt is omwille van tijdgebrek. (Slecht excuus maar waar...) volgend jaar zal ik mijn uiterste best doen om wel een gooi te doen naar de winst! Overigens wel geregeld het forum gelezen en leuke foto’s en ‘actieplannen’ gezien Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Rabarber Geplaatst: 22 augustus 2018 Geplaatst: 22 augustus 2018 Wat een mooie uien komen er voorbij zeg! Die van mij zijn helaas in het voorjaar al gesneuveld. Pissebedden in de kas . Quote
Nasuada Geplaatst: 23 augustus 2018 Geplaatst: 23 augustus 2018 Voor het eerst een uitje uit eigen moestuin.Geen winnaar maar wel een dappere strijder die het geweld van loslopende konijnen heeft overleefd. ( al zijn ze er niet gek op, uitgraven en verspreiden doen ze wel)Vond het erg leuk, goed bedacht Henk Volgend jaar ga ik weer een poging wagen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Waaslander Geplaatst: 23 augustus 2018 Geplaatst: 23 augustus 2018 Even geleden dat ik hier op het forum was ,door tijdsgebrek . En ja tuin heeft er ook onder geleden droge zandgrond en met dat droge weer alle gazonnen staan hier rost van de droogte dus maar enkele keren water gekregen . Laatste 2 (grootste) nu een dag of 8 geoogst lagen volledig afgestorven en hebben liggen drogen in de zon .Zal morgen of zaterdag eens een foto maken en ze wegen . Quote
Waaslander Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 De op 1 na grootste van mij 1109 gr mijn grootste 1252 gr Dat word smullen binnen kort . Foto's staan verticaal als ik ze opent maar tijdens laden word deze horizontaal geladen . Quote
TomP Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Mijn laatste uien geoogst, 7 stuks van +/- 1 kg, de rest is iets minder dan 800 gr dus onder het gewicht van mijn vorige inzendingen. Bij deze dus aan de winnaar. Volgend jaar beter maar toch héél tevreden met mijn resultaat, was de eerste keer dat ik zaai uien probeerde.Smaak bevalt me ook, licht zoetig, 'vlees' heeft rozige schijn. Ahja,had nog een bijzondere ui, dacht dat hij mijn 'voetbal inzending' van 1180 gr ging overtreffen want een stuk groter nog maar bleek uiteindelijk ruim 300 gr lichter, klokte af op 825 gr ?? Hem open gesneden en bleek dat hij vanbinnen min of meer hol was, nog iemand dit kunnen vaststellen?Weggegooid, niet durven opeten... Quote
roeier Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Mijn enige inzending, 82 gram: In het begin van het jaar heb ik een tijdje ingewoond bij mijn ouders, totdat ze naar een verzorgingshuis konden. De uitjes bleven in een veel te koud huis achter en ontkiemden moeilijk. Daarna zijn sommigen verdroogd en anderen weggevroren, ik was er te weinig bij.Ook zonder familieomstandigheden had ik niet veel succes gehad, het was veel te koud in het begin van het jaar. Vorig jaar was het veel meer een uienjaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 augustus 2018 Geplaatst: 24 augustus 2018 Maar wel de mooiste weegschaal Roeier!Ik vond het een erg leuke wedstrijd en ga zeker nog vaker uien zaaien. En volgende week een pannetje uiensoep maken Mijn allergrootste en laatste inzending: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 augustus 2018 Geplaatst: 26 augustus 2018 Toch nog iets van de uien teruggevonden. Quote
Ciska Geplaatst: 26 augustus 2018 Geplaatst: 26 augustus 2018 Mijn zwaarste ui....geen winnaar en gaat samen met de andere in de stoof.. Quote
Erny Geplaatst: 29 augustus 2018 Geplaatst: 29 augustus 2018 Mijn grootste én zwaarste ui heeft de afgelopen week maar liefst 14 gram verloren en weegt nu precies 800 gram. Quote
Tamachan Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 Mijn reuzen uien....tja, als 'schattig' een onderdeel is in de wedstrijd, dan ben zijn mijn uitjes favoriet Het begin was veelbelovend. Toen de zaailingen in de koude kas stonden gingen ze dapper verder. Helaas werden ze geveld door een rancuneus insect(?) wat het loof in nette stukjes van ongeveer gelijke lengte heeft afgeknipt. De tweede lichting werd half maart/eind maart opnieuw gezaaid. Terwijl hier al mooie foto's van puberende uien voorbij kwamen, moedigde ik de zaailingen aan om vooral niet op te geven. Er was nog een kans!Helaas heeft hier de natuur zich ook weer tegen de uitjes gekeerd. Na enkele weken waarop de jongelingen in de grond stonden, kwam een mol langs. Alles lag om. Natuurlijk geprobeerd om te redden wat er te redden valt, en deze twee hebben zich nog dapper door de droge periode heen weten te knokken. Volgend jaar maar weer opnieuw proberen. Het was leuk om te doen en om de berichten van de andere deelnemers te volgen. Quote
Krikke83 Geplaatst: 30 augustus 2018 Geplaatst: 30 augustus 2018 Proficiat aan de winnaar. Hieronder mijn zwaarste ajuin Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.