Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké, ik ga ook gewoon meedoen. Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in tuinieren. Ik heb officieel pas vanaf vandaag een moestuin. Maar ik hou wel van een beetje strijd.

Ik hoop dat ik in ieder geval er een paar uien er aan overhou.

Geplaatst:

Was zelf me vergeten aan te melden via pb, bij deze doe ik effectief mee.

ik zaai ze deze keer allezins binnen voor, vorige keer in potjes ui buiten gezaaid maar was eerder een succes voor de slakken dan voor mezelf. Ze kwamen wel op maar de slakken eten de jonge sprietjes te graag waardoor de meerderheid verloren was.

Geplaatst:

De zaden zijn vandaag verzonden.

Dus vanaf morgen / overmorgen (BE/FR misschien een paar dagen later) kunnen jullie (en ik) aan de slag.

Nu al 46 deelnemers! Aanmelden kan nog steeds (zolang de voorraad strekt: nog slechts 20 setjes beschikbaar).

Hoe aanmelden? Zie het eerste bericht van dit topic.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Bijzonder....

Bij Nick86 zijn de zaden via wel post gekomen in Drachten...terwijl er bij mij nog niets in de bus lag vandaag.. terwijl het in hetzelfde dorp is de zaden zullen dan morgen wel komen...hoop ik

Geplaatst:

EN in het kader van eerlijk delen... Mijn nieuwe grote groenten-held is deze meneer: https://www.youtube.com/user/allotmentdiary/videos.

Op dit filmpje kan je zien wat er zoal in wedstrijdverband aan grote groentes wordt verzameld: https://www.youtube.com/watch?v=vLZ_mPF1Ut0/. Het gaat mijn tuintje te boven, maar intrigerend is het wel.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Aan allen, mits aangemeld vóór 8 januari, mocht je vandaag (woensdag) nog niets ontvangen hebben (voor BE/FR op a.s. do/vr), doe mij dan een PB. Misschien een foutje in de adressering gemaakt?

Hier is vandaag de eerste helft al gezaaid:

2018011013052849711515587290.jpg

Midden en rechts: de wedstrijd-ui. Links: gewone zaai-ui (zaden van vorig jaar, ter referentie en als kiemtest, ging in één moeite door)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...