Plotiemoos Geplaatst: 12 juli 2018 Geplaatst: 12 juli 2018 Wat onkruid eruitgehaald en de courgettes geoogst. Stuk of 8.1 knoflook eruit gehaald en ze zijn mooi groot.Boontjes water gegeven en verder lekker zitten babbelen met mede tuinders.Veels te laat in bed en nu veels te vroeg eruit.
Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2018 Geplaatst: 12 juli 2018 Heel wat uitgebloeide bloemen uit mijn kruidenplanten geknipt. Hopelijk gaan ze nu nog een keer! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 20 juli 2018 Geplaatst: 20 juli 2018 Water en nog eens water gegeven, heel de week boven de 30 graden geweest, en volgende weekWeer, zelfs 34, ach ja mijn tomaten varen er wel bij,qua kleur, rijpen.
appelvrouw Geplaatst: 20 juli 2018 Geplaatst: 20 juli 2018 Ja Jeanne hier ook. Heb je de stormschade goed kunnen opruimen, geen verlies aan groente?Ik heb gemaaid, het gras was niet echt gegroeid maar wel van die harde sprieten. En ook hier gieten. Bladeren van tomaten geknipt. Bergen courgettes en komkommers geoogst. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 21 juli 2018 Auteur Geplaatst: 21 juli 2018 Nog niets maar zal er straks toch echt heen moeten fietsen om te oogsten, anders groeien de gurken en courgettes te groot uit. Maar het is zoooo warm op die tuin... zooooo warm. Neem dan ook hondje Zowie niet mee en ga alleen oogsten... snel erin en snel eruit... Dat moet te overleven zijn hoop ik.
Plotiemoos Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 Vandaag courgettes waarvan 5 veels te groot maar die gaan naar collega die grote courgettes lekker vind.En de laatste kleine tuinbonen geoogst. Verder veel onkruid geoogst maar dat gaat de kliko in
appelvrouw Geplaatst: 22 juli 2018 Geplaatst: 22 juli 2018 Ik verzamel onkruid in een apart vamvat en gebruik die compost onder een laag onkruidvrije aarde in potten..werkt perfect. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Carina1966 Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Water gegeven. Met drie gieters op een karretje naar de pomp lopen en dan pompen met de hand. Terug lopen, gieten en weer lopen. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
RobO Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 niet veel, kasnoodwatervoorziening gemaakt, essentieel koppelingetje kwijt...ga straks een nieuwe maken potver, zelfs de grote struiken staan te dorsten en nou kiemt er nog steeds overal gras, knopkruid, verbena, vrouwenmantel, melde, wilgenroosje bonen en courgette weggegevenbeetje onkruid geplukt tot ik niks meer kon zien (druppels in de ogen op de brillen, tot in de bn )
Bit Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Vanmorgen vroeg naar de tuin, dan is het nog nét te doen een paar uurtjes. De druiven verder afgemaakt: dunnen van de trossen, wegknippen van wat nieuwe groei, wat trossen kleiner gemaakt en vooral de laatste trossen ingepakt in netjes. Alles wat ik groot kan laten worden of kan laten verder rijpen hangt nu in netjes. 94 trossen nu ( op iets van 30 struiken hoor ) in netjes; best een hele klus, maar het is klaar. Overmorgen op vakantie. Nog een grote bak blauwe bessen geoogst. De rest is voor de watergever tijdens mijn vakantie, samen met de rest van de rode en roze bessen die er ook nog hangen en nog steeds goed zijn. Laatste aardbeien ook nog. En wat rare pompoenen. ow ja. De wedstrijduien droog weggezet. Dat wordt pas na mijn vakantie wegen en een teveel aan regen straks zal ze geen goed meer doen. wat een hitte zeg. man man man... niet normaal.
Erny Geplaatst: 27 juli 2018 Auteur Geplaatst: 27 juli 2018 Ik ben vandaag ook op excursie geweest naar de tropentuin.Extreem heet op de moestuin maar er moest geoogst worden.De augurken waren explosief gegroeid en er zaten alweer veel hele grote bij. En dat in 4 dagen van mini augurkje naar mega (zure) bom. En toen zo snel mogelijk de courgettes en patissons geoogst. Even afkoelen onder de parasol en toen de laatste horde genomen, het oogsten van de bramen. Pffffff... heb het allemaal nét overleefd en als beloning ben ik lekker gaan zwemmen in ons meertje. Heerlijk alle priktoestanden van het augurkenblad en courgetteblad afgespoeld.Bij het huisje nog de schamele wijnbessen en lekkere bramen geoogst. In de kas aan de overkant de tomaten begoten met de slang... het was boven de 45 graden in de kas maar de thermometer ging niet hoger.Alles in de tuin bij het huisje bewaterd, pepers geoogst en Marble mini komkommertjes.
Jeanne heijmans Geplaatst: 6 augustus 2018 Geplaatst: 6 augustus 2018 Water gegeven,extreem heet37 graden,dus nu maar elke dag water geven,morgen de laatste dag heet, dan regenbuien en onweer, onweer zit ik niet op de wachten, maar op regen wel.Met bewondering naar de sugar babe gekeken wat gaat die goed
henkg Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 101 saffraan krokus bollen gepoot Saffraankrokus moet toch veel dieper geplant?. Althans volgens deze bron:https://www.sativus.com/nl/saffraan/de-saffraanteelt/ 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 Terug van weggeweest, zowel letterlijk als figuurlijk! Ben de moestuin aan het begieten dank zij de sloot. Maar valt niet tegenaan te bewateren.... wat een droogte, ik vind het zielig voor de Hollandse vegetatie die dit niet gewend is. Wel fijn voor de pepers en tomaten! Ben druk aan knippen, snoeien, wieden en oogsten tegelijk.
Cupcakeje Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 101 saffraan krokus bollen gepoot Saffraankrokus moet toch veel dieper geplant?. Althans volgens deze bron:https://www.sativus.com/nl/saffraan/de-saffraanteelt/ Zeker Henk! Ik heb ze 10 cm diep gepoot maar eerst even neergelegd om te.kijken of ik uitkwam. En dat was wel handig voor de foto want 10 cm onder de grond zie je ze niet meer
RobO Geplaatst: 8 augustus 2018 Geplaatst: 8 augustus 2018 kasjes water gegeven, was 50 graden omdat iemand de deur dicht had gelaten (moi )twee komkommerplanten hebben het uiteindelijk niet overleefd, te droog/warm en een hoop spintsnijbonen geplukt voor de vriezer, een hoop rijpe vijgen, laatste blauwe bessen gepluktbedje klaar gemaakt voor wat nieuwe aardbeien, Eliannyonze clubwedstrijdknolselder water gegeven, die doen het prima met dit klimaatéén (1) slak gevonden onder de andijvie, goed not-slakjaar lijkt me
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 8 augustus 2018 Geplaatst: 8 augustus 2018 Plantjes water gegeven en de eindeloze hoeveelheid druiven plukken You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
aalterse-willy Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 kasjes water gegeven, was 50 graden omdat iemand de deur dicht had gelaten (moi )twee komkommerplanten hebben het uiteindelijk niet overleefd, te droog/warm en een hoop spintsnijbonen geplukt voor de vriezer, een hoop rijpe vijgen, laatste blauwe bessen gepluktbedje klaar gemaakt voor wat nieuwe aardbeien, Eliannyonze clubwedstrijdknolselder water gegeven, die doen het prima met dit klimaatéén (1) slak gevonden onder de andijvie, goed not-slakjaar lijkt me Mijn komkommers hebben hetzelfde lot gekend. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Amrutten Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Bonenstokken en peulenrek opgeruimd.Grond, die na de regen weer heerlijk zacht was, gewied en ingezaaid met phacelia en een randje veldsla.Chinese koolplanten die werden geperforeerd door kuddes aardvlooien uitgetrokken.Heerlijk algemeen gerommeld bij een aangename temperatuur van 23 graden.Tijdens het werk plannen gemaakt voor volgend jaar. En...... om toestanden in het voorjaar te voorkomen bestelling gedaan bij vreeken vorige week en vandaag ontvangen.
Jeanne heijmans Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 Mijn bloemkool verwijdert,vormde alleen maar blad,had ze al vanaf maart in de tuin staan, vormde dus totaal geen kooltje,wat heb ik verkeerd gedaan? Graag reactie's. Weet ik voor volgend jaar meer.bvd
aalterse-willy Geplaatst: 12 augustus 2018 Geplaatst: 12 augustus 2018 Te vroeg uitgetrokken?De mijne hebben ook de ganse zomer staan slabakken en nu met dat beetje regen komen er grote kolen in. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Een kilo of 10 druiven geplukt en van zo’n 5/6 kg sap van gemaakt. Van wat ik nog heb liggen, ga ik druivensaus maken. Vorig jaar heel goed bevallen. De rest hangt nog braaf en wordt opgegeten door vogels en wespen. Durf door de wespen er niet meer in de buurt te komen. Zo veel wespen zorgt voor alarm in mijn lijf. 2 wespenvallen gemaakt en opgehangen. Verder de tomaten gediefd sinds lange tijd en opgebonden. Komkommer en tomaat geoogst met wat pepers. Een rondedans gedaan doordat ik de eerste pimento de padrons zag, oleee! Ze waren onder een oerwoud aan tomaat flink achtergebleven. En geveegd.... heel veel geveegd zodat niemand in druivenresten stapt en met blauwe voeten het huis inloopt....
Mr bean Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 @jeanne HeijmansWat betreft de bloemkool, zou het kunnen dat je bijvoorbeeld een herfstbloemkool in de lente, maart, hebt geplant. Dan vormen ze idd geen bloemkool maar alleen heeel veel blad.
Aanbevolen berichten