laen Geplaatst: 24 mei 2018 Geplaatst: 24 mei 2018 Ow kan ik nu nog korenbloem zaaien, hebben ze dan nog bloemen dit jaar? Oei geen idee, ik ben geen kenner op dat gebied.. op de verpakking staat "voorzaaien binnen in potten vanaf maart, buiten op de plaats van bestemming vanaf april - juni." maar ik twijfel of daar dit jaar dan nog bloemen uitkomen inderdaad. Quote
Plotiemoos Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Vandaag boerenkool gezaaid, in een bak. Als de vroege aardappels eruit zijn, is de boerenkool zo groot, dat de boerenkool in de volle grond kan.Dank voor de tip. Volgens tuinkennersop ons complex is boerenkool zaaien te laat. Gelukkig had ik het hier al anders begrepen. Ik heb ruimte tekort op mijn tuin Ik heb net ook de boerenkool voor gezaaid en we wachten inderdaad de vroege aardappels even af en kan de boerenkool de grond in. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Vorig jaar ook zo gedaan gaat goed hoor. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Vandaag herfstprei gezaaid.kon nog in mei, heb al prei staan,maar kwam tekort Quote
RobN Geplaatst: 25 mei 2018 Geplaatst: 25 mei 2018 Een rijtje gele biet, gezaaid in geultje cocos grond zodat er geen klei korst op komt, kijken of dat werkt. Morgen voor zekerheid dun laagje compost erover. Quote Onkruidmanager 1.0
Amrutten Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Allemaal in potten voorgezaaid: ambrosia, stampeul/erwt.Boontjes van het Lago Trasimeno, die volgens de verkoper heel moeilijk te kweken zijn. Ze kiemden binnen 2 dagen.Chinese kool, granaat, zaad uit Nederland.Chinese kool ???, aliexpress zaad.Paksoi Quote
Kopjecino Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Vandaag zag ik even wat leuks, mijn zaadjes die ik afgelopen dinsdag heb geplant beginnen goed te ontkiemen! Nu ben ik stom geweest en in the heat of the moment lekker gaan zaaien, maar nu weet ik niet meer precies waar ik wat in heb gezaaid omdat ik bordjes te kort kwam. Ook had ik achteraf gezien beter alles overzichtelijker voor kunnen zaaien in kleine potjes (beginnersfoutje!). Ik heb foto's gemaakt, misschien dat jullie weten wat het gaat worden? Op de bovenste foto weet ik dat het radijs is, en daarnaast had ik botersla gezaaid, omdat dat goede vriendjes schijnen te zijn. In de foto daaronder is ook iets aan het ontkiemen, en ik vermoed dat dat ook botersla is geweest, omdat die zaadjes in de andere bak dus ook al aan het ontkiemen zijn. Ik zie nu trouwens toevallig dat de moestuiner boven mij zaadjes heeft gekocht via AlieExpress, daar zat ik vandaag nog naar te kijken. Hebben meer mensen hier ervaring mee, is het de moeite waard daar zaadjes te bestellen? Ik zie namelijk leuke rassen tomaten en pepers die ik eind februari alvast voor zou willen zaaien binnen voor volgend voorjaar. Het is daar wel erg goedkoop, maar dan moet het ook nog wel groeien natuurlijk.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 Ik kreeg een citroenkomkommer en een physalis die ik nog heb geplant. Gezaaid boerenkool en broccoli early purple omdat dat zakje per ongeluk nat was geworden, ik weet niet of het een goede tijd is. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 9 juni 2018 Geplaatst: 9 juni 2018 @kopjecino: wat betreft zaad van aliexpress.Dit jaar tomaten, peper, paprika, meloen gekocht in China. Miserabel kiemingspercentage. En dat wat kiemt groeit nauwelijks.Het kost natuurlijk nauwelijks iets, maar de teleurstelling als het niets wordt, is daarom niet minder.Dus ik bestel daar niet meer. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 juni 2018 Geplaatst: 12 juni 2018 Rijtjes koolrabi, pluksla-mix, venkelknol, zwarte rammenas, en 'streepjesbieten'. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobN Geplaatst: 22 juni 2018 Geplaatst: 22 juni 2018 Andijvie, koreander, basilicum, ijsbergslaGezien dat de palmkool en boerenkoel ontkiemd. Hopelijk niet te laat. Quote Onkruidmanager 1.0
Jorieke123 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Nog een paar rijen worteltjes, en ook wat venkelknol, koolrabi, zwarte ramenas, sla 'little gem', andijvie en radicchio en bietjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Goeie Joriek. Ik moet ook nog zaaien. De andijvie en de venkel sowieso. Weet niet of ik nog worteltjes durf zo laat... Van de andere kant: door die droogte is de opkomst niet geweldig geweest tot dusverre. Proberen kan sowieso geen kwaad natuurlijk! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Op mijn zakkie staat dat je de winter-, EN zomerwortels tot begin juli kan zaaien. Ik heb ze vorig jaar ook nog laat gezaaid en had mooie wortels Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Roland Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Ik heb afgelopen week korenbloem gezaaid. Ze ontkiemen nu al. krijg ik dit jaar nog bloemen, vriezen ze dood of komen er volgend jaar bloemen? Quote
laen Geplaatst: 10 juli 2018 Geplaatst: 10 juli 2018 Ow kan ik nu nog korenbloem zaaien, hebben ze dan nog bloemen dit jaar?Oei geen idee, ik ben geen kenner op dat gebied.. op de verpakking staat "voorzaaien binnen in potten vanaf maart, buiten op de plaats van bestemming vanaf april - juni." maar ik twijfel of daar dit jaar dan nog bloemen uitkomen inderdaad.Even RobN en Roland bevestiging geven:ze staan nog steeds in de tray omdat ik ze komend weekend pas wil uitplanten omdat er dan regen komt (verwachten ze).. maar er zitten inderdaad al bloempjes aan ook al zijn ze nog erg klein dus 24 Mei 2018 zaaien kon gelukkig nog prima! Quote
RobN Geplaatst: 11 juli 2018 Geplaatst: 11 juli 2018 Gele biet en stambonen gezaaid Quote Onkruidmanager 1.0
Jeanne heijmans Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Tis laat ik weet het, maar boerenkool gezaaid, toch nog proberen, van de vorige heb ik maar zes planten over gehouden,die.doen het wel goed, maar hier in Frankrijk verkopen ze het niet, nu kennis en uit Nederland twee zakjes meegebracht, gelijk gezaaid, en maar duimen Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Gisteren boontjes gezaaid. En vorige week voorgetrokken pompoen en courgette neergezet. Kijken wat nog gaat genieten van een lange warme herfst Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Mellie Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Sla en nog wat meer sla. Gisteren nieuwe helleborus met dubbele bloemen. Ben benieuwd of ze net zo mooi worden als op het plaatje. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Vandaag sla gezaaid, die tegen kou kan, ook al wordt het hier 31 graden nog van de week, niet meer voor ons maar voor de ki pjes,ze zijn er dol op. Quote
laen Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Ik had nog radijs gezaaid, in een grote pot. Twee zaadjes per keer.. had niet verwacht dat er 100% opkomst zou zijn: zelfs de rucola is niet 100% deze keer (maar ook die doet het prima) . Quote
Waaslander Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Een 15 tal bloemkolen gezaaid elk in hun eigen potje van 5 cm voor weeuwenteelt . Is het eerste jaar dat ik dit probeer . Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 oktober 2018 Geplaatst: 11 oktober 2018 Ook ik bloemkool,rode en witte kool gezaaid voor de weeuwenteelt, ook voor mij de eerste keer, wel in de koude kas Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.