Patrijs Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Als lunch risotto rijk gevuld met asperges en salade met peulen sterrenkers div sla rucola en bieslook en koude kip. Vanavond waarschijnlijk de eerste spitskool van de tuin. Toetje is rabarbertaart . En natuurlijk aardbeien! De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Het was boerenomelet maar ik kan niet zo goed eieren omdraaien dus is het boerenroerei geworden Eieren omdraaien simpel, je pakt een deksel schuif daar je omelet op, en dan omdraaien, FF oefenen,hier lukt het altijd.
Charly Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Oe omelet! Dat ga ik morgen doen. Met peulen, peulen en wat peulen. En als er dan nog plek is wat tuinbonen en groen van de tuin. Mss wat snijbiet en look oid. Mmmm. Nu al zin in! Vandaag borg-hamlapje in kleine stukjes roerbakken, dan wat wortel (gekocht sorry), prei en paprika (vriezer) en op t laatst wat peulen en tuinbonen. Beetje ketjap beetje sesamolie enzo. Dan wat rijst van de dag ervoor erdoor scheppen. Et voilà. Een maaltijd waar stiekem heel veel groenten in verwerkt zit, maar die mijn lief toch goed weet te weg te nassen. (Het is wat ) wees bevriend met kleine dingen
Cupcakeje Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Het was boerenomelet maar ik kan niet zo goed eieren omdraaien dus is het boerenroerei geworden Eieren omdraaien simpel, je pakt een deksel schuif daar je omelet op, en dan omdraaien, FF oefenen,hier lukt het altijd. Ik weet het alleen mijn deksel was te groot en mijn geduld te klein
Mw Tralala Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Lunch; het restje spinazie met rucolapesto van gisterenStrax: pulled beef met de állerlekkerste eigengemaakte kimchi ooit, tahtsai & radijsjes udt en rijst
Erny Geplaatst: 5 juni 2018 Auteur Geplaatst: 5 juni 2018 Recepten van "allerlekkerste eigengemaakte Kimchi" zijn altijd welkom. Bloemtopjes van de knoflook lekker gebakken en over de sla. Nog meer te gaan.
Charly Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Bloemtopjes van de knoflook lekker gebakken en over de sla. Nog meer te gaan. He wat een leuk idee! Die gaan door mn omelet straks. Tnx Erny! wees bevriend met kleine dingen
Spitskool Geplaatst: 5 juni 2018 Geplaatst: 5 juni 2018 Rijstvel loempia’s met uit eigen tuin: spinazie, snijbiet, pijplook en papalo. Verder uit de kast nog wat zwarte bonen, zoete aardappel, glasnoodles en hoisinsaus. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mw Tralala Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Recepten van "allerlekkerste eigengemaakte Kimchi" zijn altijd welkom. Ok, komtie Ong 600 g chinese kool, schoongemaakt en in smalle repen gesneden, beetje omkneden met ong 60 g zeezout.In pot proppen, water erbij tot het onderstaat, gewicht erop zodat alles ook onder blijft en afgedekt 1 dag op kamertemp laten staan. Dan kool afgieten, proeven en als het te zout is, afspoelen. Daarmee doorgaan tot het naar je smaak ok is (moet nog wel beetje zoutig smaken). Uit laten lekken. Meng voor de kimchi pasta in een kom:ong 120 schoongemaakte en fijngesneden prei (of bosui. Of chinese bieslook)ong 25 g schoongemaakte fijngeraspte gember3 tenen knof uit de knijper1 el vissaus1 kleine el zeezout1 tl suikerchilipoeder naar smaak (ik nam 1 tl aji pineapple chilipoeder, 1 tl gemengd chilipoeder van eigen pepers en 4 tl gochugaru) Meng dit met de uitgelekte kool. Prop weer in pot. Ik doe er dan een achtergehouden heel koolblad op met daarop een gewicht (zakje met water) zodat de boel goed onder blijft staan. Evt beetje extra water toevoegen als er niet genoeg vocht vrijkomt. 2 Dagen op kamertemp laten fermenteren, dan verhuizen naar de koelkast. Na een dag of 6 a 7 in de koelkast zou ie goed moeten zijn.Enjoy
Erny Geplaatst: 6 juni 2018 Auteur Geplaatst: 6 juni 2018 Super Tralala bedankt! Het mooiste is als je hem ook nog even apart in het receptentopic wilt zetten zodat ie mooi terug te vinden is. Kun je ipv chilipoeder ook chilipasta of verse pepers gebruiken? Vandaag zelf ook een omelet gemaakt want Charly had mij ook weer op een idee gebracht. En ik eet eigenlijk nooit omelet dus dat was wel een poging waard. Met: knoflooktopjes, snijbiet, peultjes, basilicum, tijm, sjalottengroen, lavas (uit eigen tuin) en tomaatjes, rode ui, padronnetje, almapaprikaatje en feta en turkse worst in stukjes erop.
Carina1966 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Pasta met ham-roomsaus met kapucijners, uitje meegefruit en een paar meiraapjes. Met geraspte kaas. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Anna3 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Bulgur gegaard in slasoep, munt (geroosterde noten, zaden en zelf gekonfijte sinaasappelschil), bietenblad, verse knoflooktopjes, zuring en zelfgemaakte hummus met de laatste knoflooktenen van 2017.
Ktrijn Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Een lekkere ontbijtsmoothie met aardbeien en aalbessen uit de tuin!
Mw Tralala Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Super Tralala bedankt! Het mooiste is als je hem ook nog even apart in het receptentopic wilt zetten zodat ie mooi terug te vinden is. Kun je ipv chilipoeder ook chilipasta of verse pepers gebruiken? Erny, heb 'm erin gezet Chilipasta kan vast en zeker ook heel goed. Verse pepers weet ik eigenlijk niet, ik denk dat de smaak en de heetheid dan wel anders wordt, maar wie weet ook heel lekker. Uitproberen dus
Amrutten Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Aardbeien, gegeten, nogmaals gegeten, ingevroren, en er toen ook nog maar koek mee gebakken.Lekker!!
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Ook de eerste aardbeitjes,heerlijk zoet en sappig waren ze.
Ktrijn Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Gebakken eerstelingen met tuinbonen! En de eerste blauwe bessen van dit jaar! De eer was voor de hortblue petite!
nivo Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Hier ook aardbeien, dagelijks een halve kg En wat peterselie en bieslook gebuikt
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Morgen gaan we botersla en gebakken krielaardappels eten beiden uit eigen tuin.En dinsdag spinazie met gekookte nieuwe aardappels, het liefst maak ik een beurre blanc jus erbij.
Charly Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Jaja. Wij ook de eerste piepertjes. Anais meen ik. Geteeld onder een flinke laag houtsnippers. Wat een uitvinding! Bleven enorm schoon en waren makkelijk op te snorren. Zachtjes gebakken, en dan sla met spekjes en tuinkruiden en wat van die fijne zoet/zuur komkommers van Corner Smith, maar ook een varkenshaasje en in dat ‘jusje’ snel even de tuinbonen en peultjes gewenteld op hoog vuur. En álles uit eigen tuin. Een waar feestmaal. Veel te veel gegeten natuurlijk. Nu met een flinke pens op de bank allebei. wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Dankzij jullie heb ik een aardappelplant uit de grond getrokken en hebben we ons eerste maaltje Frieslanders gegeten! Ze waren nog wel klein hoor, ik had de oogst van 1 hele plant nodig voor 1 maaltijd (2 pers.). Maar de rest groeit vast nog wel even door Die aten we met zelfgemaakte mayo van een heel ei (bevalt me beter (qua maken) dan van alleen de dooiers), met daarin ook eigen gemaakte rode wijnazijn En dan een speklap van eigen varken, en een beetje sla (want engerlingen zorgen voor minder oogst...) met wat o.i. kers blad en bloem, bronzen venkel, basilicum en rucola. Ja... ook teveel gegeten ja. Puf Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Spitskool Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Blauwe bessen. Twee stuks. De merel en ik zijn in een wedstrijd verwikkeld. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Patrijs Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 5 struiken andijvie. Met de kanttekening dat het wel kleintjes waren.Maar als ze bij mij op de tuin gaan schieten hak ik ze in de pan. De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 11 juni 2018 Auteur Geplaatst: 11 juni 2018 Kailantopjes (nu onder de naam Bimi te koop bij de Jumbo voor 2,00 per 200 gr... ), peultjes, sla, sjalotjes, aardbeien, krenten (vd krenteboom, nog nooit zo lekker zoet waren ze, zelfs de onrijpe zijn al zoet).
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Aardbeien en blauwe bessen geprakt met vork en er een lepel honing bijgedaan. Yoghurt erop..hmmmm.De bijna laatste asperges van t seizoen met zalm en veel peterselie.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten