Jump to content
Frans

Aanbiedingen voor de moestuin 2018

Recommended Posts

Speets, ik denk dat je browser buffert. Ctrl F5 zou de pagina moeten verversen.

Gamma heeft nu een iets minder gunstige aanbieding: 2 + 1 gratis.

Nu niet meer, 1+1 tot 6 mei

Yup, de jaarlijkse (sinds vorig jaar) 1+1 aanbieding. Voorraad is binnen!

Voor volgend jaar, blijkbaar is de de volgorde eerst Karwei ergens in maart, dan eind april/begin mei Gamma. Ik weet nog dat die Fleurella zakjes standaard rond de €1,60 waren en dan €1,11, of 1,20 met korting. Prijzen tegenwoordig . Multimate met zijn afwijkende maat zakjes, kom je boven de 4,- euro uit voor 40 L, haalden daar nog eens 10 zakjes voor 16,-, Praxis ook al. Welkoop...

Big bag is net teveel en de bezorgkosten(?) Anders zou je bijna Jongkind eens gaan bellen, die rijdt elke week wel langs, maar dan met duwwagen. Maar die Goldmix leveren ze niet meer? Is zowieso nog duurder, dan standaard nr. mixen, want alternatief voor Plagron. Dus te gek voor mij;-).

OffTopic... als het mag,

Wat is jullie fetish met Fleurella? Kunnen jullie mij als newbee uitleggen waarom Fleurella en wat maakt het beter dan andere potgrond en of goedkope "meuk" potgrond?

Ik koop al jaren de zo goed als goedkoopste en heb er nooit problemen mee....

Niks mis mee, als jij al jaren een bepaalde potgrond koopt en dat werkt voor jou he ?

Voor mij valt Fleurella ook onder de goedkope meuk; troep die er bij mij niet in komt. Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik ? Zijn wel topics over ja. Over de vergelijking, de resultaten kwa zaaien, houdbaarheid, hoeveelheid turf die er voor gewonnen moet worden in natuurgebieden enz enz.

Je moet denk ik gewoon dat kopen waar je geld voor hebt of voor wilt uit geven en wat voor jou werkt.

Fleurella is destijds als beste getest door de Consumentenbond.

Kijk ook eens naar deze discussie over potgrond, cocosvezel, turf enz.

En ook op dit forum is er al veel over geschreven:

potgrond-kopen-en-aanbiedingen-t689.html

post314672.html?hilit=potgrond#p314672

Dus zullen we dan nu weer on topic gaan?

(Possie: rechtsboven zit een zoekmachine).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".

Huub Buijssen.

Possie geen ene obsessie, fetish of voorkeur voor Fleurella. En ja sinds retailgrond zo duur is geworden (zelfs voor Fleurella vraagt men 3,69 en voor die Praxis bagger of private label Multimate enzovoorts 4,- of meer per 40L (volgens EN12580), het is nog niet zo verschrikkelijk lang geleden dat Gamma standaard €1,60 vroeg en ze dan voor 1,11-1,20 in de folder zette).

Het gaat dus om de prijs en verkrijgbaarheid. Plus dat het geen absolute bagger bleek in de Consumentenbondproef. En als goedkoopste aanbieding van het land is het hier gepost.

Vorig jaar was er maar een goedkoper, Dirk had toen 2x20L BVB Universele Potgrond voor €1,50. Maar meestal is de aanbieding 1,- per stuk en 'normale' prijs dan 1,25-1,75 per stuk, dat maal 2 voor standaardmaat zakje.

Als iemand een betere aanbieding weet, post deze dan hier.

De standaardprijs bij www.spektuin.nl te Zevenhuizen (naast de A12) was jarenlang 20 stuks a 30 liter voor 27.50 euro. Pas dit jaar zijn de prijzen verhoogd.. nu krijg je nog maar 18 zakken mee voor 27.50 euro.

De Actie potgrond was bij de potgrondweken van Intratuin echt duur dit jaar. Dat ander budgetmerk van Veenbaas, Groene Jan (heeft Cranenbroeck in Brabant jarenlang mee gestunt), is blijkbaar al te duur, alleen aanvullende producten en van Florentus enkel de ieniemini zakjes voor veel geld.

Even rekenen zelfde hoeveelheid die daar €27,50 kost was dus afgelopen week €24,91 bij de Gamma en in maart bij Karwei. Plus de diesel voor 2 x 29 kilometer extra rijden

Die berekening Donald heb ik ook gemaakt, dus dank zij jouw tip (nog bedankt) inzake Gamma ben ik voor het eerst in jaren, afgelopen week "vreemd" gegaan met het inslaan van potgrond. Maar je ziet dat er maar een slordige 10% zit tussen de vaste prijs van een lokale ondernemer (combinatie van een tuincentrum en een landwinkel) en de 1+1 van Gamma. Kwaliteitsaspecten heb ik niet vergeleken.

In de Aldi verkopen ze een druppelslang en een sproeislang. Iemand ervaring met de sproeislang? Staan alle gaatjes naar dezelfde richting? Dan zou ik ze graag met de gaatjes naar de grond leggen. Bladeren natsproeien lijkt me geen goed plan.

Screenshot20180509-19340660671525887557.png

Sproeit alle kanten uit. Dat zie je ook op het plaatje.

Toch een fijn ding hoor, ik heb er veel plezier van.

De regen sproeit de bladeren immers ook nat

Huub Buijssen.

Ik dacht de slang oa langs de tomaten te leggen. Gezien die buiten (niet in een serre) staan en dus inderdaad regen op hun blad krijgen, wat niet ideaal is, wil ik hen niet nog meer dan nodig blootstellen aan nat gebladerte.

Misschien wel geschikt voor andere planten.

Dan neem je toch die druppelslang

Huub Buijssen.

Ah nee, want daar lees ik enkel negatieve reviews over

Hoezo negatief .... Je kunt de kraan toch zachtjes open doen dan zal het vast niet gaan sproeien.

ik wou die druppelslangen ook kopen van de Aldi, alleen ik was een weekje tevroeg geweest...

Toen ik ze zag liggen in de Action voor maar 5euro heb ik er meteen 3 gekocht.

5euro voor 15 meter met aansluitstukken erbij.

Ik vind er wel geen vermelding meer van terug op internet...

misschien hebben ze er nog?

Heb je de EAN code?

merknaam? Want inderdaad Action en Druppelslang levert niks op bij google.

Ik heb net nog een Baron van Tets (dat is toch DE soort?) Aalbes struikje meegenomen bij de Aldi, 2,99. Volgens mij begon deze aanbieding gisteren al. Witte-, rode druif, kiwi en en nog een framboos stonden er.

Deze struikjes geven toch nog dit jaar vrucht? Er zitten nog geen besjes in. Ik heb wel degene met enkele witte wortelpuntjes onderuit de pot gekozen.

Maar ze stonden er en mijn moeder wil al jaren zo'n aalbes struik en voor 3 euro kun je niet gaan rijden naar een forumdag;-).

Jonkheer van Tets zul je bedoelen. Dat is de soort die je verreweg het meest ziet. Als ze er nu nog niet aan zitten, die vruchtjes, dan krijg je ze dit seizoen ook niet meer. Volgend jaar wel als er niks mis gaat, want je hoeft niet jaren te wachten op fruit.

Bloei in April, onopvallende groenige bloemetjes, besjes vanaf eind Juni. Draagt niet op nieuwe scheuten.

De Aldi had leuke bloemen in de aanbieding. Soorten die bijen en vlinders aantrekken.

Momenteel in de sale van 24,99 voor 14,99 euro. Goede kwaliteit (ik spreek uit ervaring). Ook handig om later in het seizoen (dus nu) alleen de frames samen met Lill gordijnen te gebruiken als snel op te zetten en makkelijk verplaatsbare bescherming tegen insecten. Met één verpakking (is 2 gordijnen) kun je bijvoorbeeld 2 in de lengterichting tegen elkaar geplaatste frames overdekken.

https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Kweekkas/p100232724

lidl96681531728435.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Bedankt voor de melding Frans! Meteen eentje besteld, altijd handig

Guest
This topic is now closed to further replies.

Over moestuin forum

Op het moestuin forum delen leden ervaringen en tips over het telen van groenten en fruit in de moestuin.

Lees meer over moestuinforum

• Create New...