Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbiedingen voor de moestuin 2018


Aanbevolen berichten

Van Baaren Mengvoeders aan de Cuneraweg in Rhenen (net buiten Veenendaal) heeft al jaren Naturado potgrond in de aanbieding: vijf halen, vier betalen wat neerkomt op vijf zakken voor 12 euro. Zakken van 40 liter. Naturado, dus eerste klas potgrond. Grote zak Culterra groen, ik meen 18 of 19 euro, elders tenminste 24 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeelmuis is vooral goed voor aanbiedingen van 5 jaar geleden, helaas. Vorig jaar had ik al diverse keren bvb ingeslagen voor omgerekend 4,-. En toen nog wat bij de Dirk toen ze 2x20L voor €1,50 waren dus 3,- euro voor deze hoeveelheid. Ook twee zakken fleurella, daar ging de oude vos al van door zijn hoeven, maar moest het proberen. Inhoud was anders dan vroeger, toen was het de lichtste en losse (en dus inklinkende) potgrond die er te koop was. Nu was hij zwaarder en bevatte allemaal draden en stukjes.

 

Mooiste zou gratis compost bij de gemeente zijn, maar daar heb ik nooit vervoer voor. Dus nu moet ik het doen met steeds duurder wordende zakjes. Zag afgelopen week dat de Intratuin 'Actie' zakjes voor 4,- als je er meerdere kocht al een aanbieding noemt. Actie is toch nog steeds een private label van/door Veenbaas, onderdeel van BVB? Die Jardin zakjes van BVB waren nog niet zo lang geleden €1,50 bij de toch niet als goedkoop bekende staande Multimate. Fleurella kocht mijn vader nog van 1,65 voor 1,11 bij de Gamma zag ik vorig jaar toen ik oude papieren opruimde. Inmiddels vragen ze daar €3,89 voor .

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@donaldk:

 

praxis? 40 l voor 99ct met wat airmiles wel

 

Die airmiles werden er elk jaar meer, vorig jaar wilden ze er dan ook nog eens 1,49 of meer voor hebben. Inmiddels raak je je ze ook snel kwijt. Dus toch maar 1000 ingewisseld voor slechts 5,- euro korting bij AH vorige week, dus geen idee hoeveel we er nog hebben.

 

Maar ik heb slechte ervaringen met die bagger. Zelfs de BVB die ik de laatste jaren heb is beter. En dan een blokje fiberdust (ik heb nog een paar fourelements group blokjes) er doorheen per anderhalf minizakje van nominaal 20L. Vroeger ging dat per zakje toen ik nog 40L zakjes had.

 

Kijk als ik groot inkocht heb ik in de regio genoeg opties, zelfs BVB heb ik vorig jaar een grondwagen van langs zien rijden, ook van Culvita een paar maal en Jongkind rijd zeker wekelijks langs, maar dat doe ik niet. Bij een lading heb je topgrond voor 50-60 euro per kuub, wat meer als je relatief veel van dat dure witveen gebruikt.

 

Pokon Naturado zit daar ook Veenendaal; Dynamostraat 22-24, 3903 LK Veenendaal.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@henkg: je hebt gelijk, maar F5 verandert er niets aan. Eigenaardig

 

Vorig jaar hadden ze die fleurella wekenlang. Je kunt ook de kortingsbonnen gebruiken.

 

@donald: je kan ook kijken op spotta.nl en dan zoeken op potgrond.

https://www.spotta.nl/zoeken?q=potgrond

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleurella hebben ze een groot deel van het jaar, alleen tegen tot 100% hogere prijs. 1+1 was vorig jaar voor het eerst, in ieder geval bij de Gamma, en maar een keertje een weekje van dinsdag tot en met zondag, maar dan zijn veel vestigen niet open, dus dinsdag tot en met zaterdag, vijf dagen lang.

 

Hopelijk ook nog bij de Gamma. Of ik moet dit jaar wel iemand met auto en flinke aanhanger moeten kunnen regelen, compost actie moet snel weer zijn bij de gemeente. Maar daar heb ik geen hoop op.

 

Ik heb spotta even gebruikt, Big Bazar had ik in de folder gezien €1,50 voor 20L naamloze bulkgrond is best duur, zoals eigenlijk bijna alles duur is bij Blokker's schaamlap voor zijn Pepsi moment. Is ook nog eens ver weg en ik moet iemand met auto regelen en Big Bazar is betaald parkeren.

 

De Makro aanbieding had ik ergens voorbij zien komen, is niet slecht 1,21 voor nominaal 36L Veenbaas (houtvezel?) 'Aktie' grond, merk zie ik anders alleen bij Intratuin.

 

Intratuin heeft hele weekenden, daarom vragen die winkels zeker tweemaal zoveel voor dezelfde 'Aktie' grond: Actie potgrond 40L 4 voor €10,- Per stuk 3.99

 

Maar ja geen pas, geen auto.

 

Multimate had ik gezien, zoook de Hubo, maar 3,- in plaats van 3,29 voor 37 'Liter' merkloze grond . Dat is geen aanbieding.

 

Welkoop hebben we het al over gehad.

 

Formido bestaan die nog al jaren geen winkel meer gezien van ze. Maar wat wil je met dergelijke prijzen kweekkasje op pootjes is 30,- waar hij bij de Action 18 euro was. Goede marge slaat Veenbaas zich op de borst. Maar 'prijsbewuste consument' slaat het over. Vorig jaar heb ik voor minder (open dag korting van 15%, anders wel €3,50 een zakje van Veenbaas premiummerk en dan 40L. Maar ga die vooral niet bij Ranzijn halen was dacht ik meer dan het dubbele.

 

Speciaal voor bouwmarkten die willen beschikken over een actiematig in te zetten potgrondproduct, heeft Veenbaas ProFit ontwikkeld. De compacte lijn kenmerkt zich door een scherpe prijs-kwaliteitverhouding en is gericht op de prijsbewuste consument.

 

ProFit in het kort

 

beperkt assortiment

scherpe prijsstelling met goede marges

zeer goed actiematig in te zetten

zorgt voor traffic naar de bouwmarkt

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Seedo zaden.

 

Niet echt een aanbieding maar wel nieuw in assortiment.

 

P7 potjes, minimum / 50 stuks aan te kopen = 3,5 € = 0,07 € / stuk.

Meer = goedkoper, per 250 = 0,06/stuk, per 1000 = 0,051/stuk

 

P9 en P11 van Teku hadden ze al, héél degelijke kwaliteit, vele jaren te gebruiken ben hier zeer tevreden over.

Gisteren mijn P7 potjes in ontvangst mogen nemen, ik denk geen Teku's (vermelden ze ook niet) maar wel dezelfde kwaliteit, hééél degelijk, aanrader voor wie zoals ik al lang op zoek is naar dergelijke stevige potjes voor een zacht prijsje.

 

Wel vroeger gevonden bij Peyote-Paradise maar dat zijn 2e hands, worden 'vuil' geleverd, zijn iets minder degelijk en kosten zijn veel hoger, verzending + 0,25/stuk (!!), prijs zakt wel tot 0,22/stuk vanaf 100 stuks. Was destijds wel blij dat ik deze site had gevonden...

 

In België zijn deze P7 potjes namelijk niet verkrijgbaar, alleen van die 'wegwerppotjes' die 1, max 2 seizoenen meegaan.

Had ook al gezocht (en gevonden) op marktplaats maar nooit reactie op mijn mails ontvangen, enkel per 1000 aan te kopen of meer en enkel ophaal dus Seedo is mijn 'levensredder'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Goldfish.

 

Idd Nederland... Voor mij onhaalbaar voor P7 potjes.

In Nederland op veel plaatsen te vinden, België ...

Hier zijn het allemaal potjes van belachelijke slechte kwaliteit.

 

P7 van de action bij jullie degelijke kwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De P9 voelden redelijk stevig aan. Geen hard plastic. De P6 die ik heb zijn gebruikt in de professionele kwekerij, die dingen zijn heel dun. je ziet ook steeds meer Modiform potjes, dus zachte potjes. Maar bij mij gaan die ronde 445ML potjes meerdere keren mee, zijn verbazingwekkend sterk.

 

Ik moest dus ook meer afnemen, dus ik heb professionele P6 potjes over.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tuinen van Weldadigheid in Veenhuizen breken hun fruitdoolhof af. Die struiken zijn te koop, € 5 - 10 voor een bessenstruik, afhankelijk van de grootte, € 2.50 voor een framboos.

 

Bessen:

 

Witte bes Witte versailles

Kruisbes White Smith

Witte bes Bar Le Duc

Rode bes Junifer

Rode bes Red Lake

Kruisbes Invicta

Kruisbes Hinnonmaki Röd

Kruisbes Hinnonmaki Geel

Witte bes Witte parel

Kruisbes Achilles

Witte bes Albatros

Rode bes Roodneus

Rode bes Rotet

Rode bes Rovada

Roze bes Gloire de Sablon

Kruisbes Whinhams Industry

 

Frambozen:

 

Framboos Malling Delight

Framboos Jochems Roem

Framboos Lloys George

Framboos Polka

Framboos Autumn Bliss

Gele framboos: Fall Gold

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zouden jullie voor mij in de gaten willen houden wanneer de Lidl de groene kweekbakjes met zwarte trays en laag plastic dekseltje (van elk 4 per verpakking) weer in de winkel heeft?

Ik ben bijna door mijn voorraad heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erny zijn ze zo wegwerpkwaliteit als ze er altijd uitzien op de plaatjes? Gezien mijn ervaring met de Duitse kweekkasjes van de Action, die met de gaten niet de oudere met de sleuven en ringetjes, waarvan de bak ongebruikt al gescheurt is, durf ik die foliebakjes niet aan.

 

Ze staan ook niet op de Nederlandse webshop, wel op de Belgische. Twee euro minder dan in Nederland, maar ook daar online niet meer verkrijgbaar.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bakjes die Erny bedoeld zijn niet van top kwaliteit maar ik gebruik ze nu toch al voor het 3e jaar.

 

Of ja een gedeelte ervan, ben 3 deksels kwijt geraakt. Maar de zwarte trays, groene bakken en die ene deksel gebruik ik nog steeds. Je moet er wel voorzichtig mee omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Sorry voor de off-topic reactie. Verwijder het gerust, maar ik kan het niet laten.)

 

Ik heb zojuist even hardop gelachen om het per ongeluk afrekenen van moestuinartikelen van Patrijs. (Ik screenshot ook meteen even jouw bericht om het te laten zien aan mijn ega als ik weer eens iets moestuinherelateerds in huis breng.)

 

On-topic, een beetje voor de vorm. De buurjongen hier tegenover verkoopt vrouwenmantelplanten (en die geven lekkere thee!), kruiden, wilde aarbei en een hoop andere leuke planten (geen zaailingen) aan de kant van de weg voor eentiende van de prijs in tuincentra. Adfes in PB.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donald: De oude kweekkasjes vd Action waren een stuk steviger, wat ze nu hebben hoef ik niet.

Gelukkig heb ik al een stapel van die andere.

De Lidl dingen gebruik ik voor ín de Actionkasjes. En zolang ze niet in de zon staan gaan ze best lang mee. De exemplaren die wel zon krijgen vallen op een gegeven moment uit elkaar.

Vandaar dat ik zo af en toe wat nieuwe erbij wil kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die in Duitsland gemaakte Romberg op voorraad gelegd voor het nieuwe seizoen, bak helemaal gescheurd toen ik ermee in mijn handen stond.

 

Romberg vragen anderen tot wel 12,99 voor

 

Ze hebben dezelfde nu onder een eigen merk staan.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we hebben geluk, na de gemiste Karwei Klassmann Deilmann Fleurella potgrond 1+1 (€3,69 ) actie is er nu een herkansing bij de andere Intergamma formule Gamma. Vanaf maandag 30april tot en met zondag 6 mei Fleurella potgrond 40L (EN 12580)*.

 

Hopelijk kan ik mijn broer zo gek krijgen om te rijden, om de jaarvoorraad in te slaan. Dan nog bedenken 10x de aanbieding of toch iets meer...

 

*Ik weet geen gratis toegankelijke bron voor deze norm/uitleg, RHP verteld alleen over de sample tonnen die ze leveren en eventueel calibreren.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf vandaag bij de lidl vijgenboompjes nouja grote stekken ik heb 2 winkels bekeken en hadden dezelfde soorten toch 5 verschillende meegenomen. ze hadden chicago ik neem aan de chicago hardy en ze hadden perreta. brown turkey. twotimer en blanca gota de miel.

ik heb ze ff opgezocht en lijken allemaal goeie vigen te zijn voor ons klimaat. tuurlijk eerste jaren lekker binne laten overwinteren

maar daarna mogen ze buiten blijven. ik ben er zeer tevreden over 5 euro per stuk kan ik ook mee leven. vooral omdat ik vijgen op het moment

helemaal geweldig vind 12766088921525335008.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...