Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Hier zijn ze sinds een week boven de grond

Ik mis er nog wel een aantal

Het zaaibakje is verhuisd van binnen naar de koude bak. Ben benieuwd of de rest ook nog opkomt.

Geplaatst:

De x aantal dubieuze korrels zijn nog niet opgekomen. Alle andere korrels zijn inmiddels verhuisd naar warmere orden

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

Vandaag de mais in de volle grond gezet. Uiteindelijk 15 plantjes van de 24 zaden. 1 plantje knakte zo om vanochtend, zonder enig reden. Heel vreemd.

Maar ze zitten in de grond, nu afwachten hoe ze aanslaan.

Geplaatst:

Eerst maar een lange bamboestaak gebruikt om het label aan te maken anders vind ik die straks niet terug tussen de hoge mais.

IMG20190517182829BURST001COVER28911558113817.jpg

IMG2019051717433990621558113943.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Van de eerste zaailichting zijn 6 van de 14 korrels gekiemd, waarvan eentje het ook maar heeft begeven. De tweede lichting ziet er niet veel rooskleuriger uit, daar is er 1 van gekiemd van de 7. Maar we wachten nog even af, wie weet komt er nog wat van op.

Op de foto een deel van de zaden. Ze staan nog in potjes, moet eerst nog even plaats maken in de tuin.

24MTFMais-Tasty-Sweet46531558194129.jpg

Geplaatst:

Zien er ook wel erg droog uit Flup

Geplaatst:

Lijkt droog, maar is het niet, wordt dagelijks water bij gegeven. De toplaag is wat droog, maar daaronder niet.

Durf het niet in de volle grond te zaaien, in verband met de muizen.

Geplaatst:

60548912_2423484597708314_7206060446640504832_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=945b98ca71d81b8909dfdfea86d1ada2&oe=5D997B99

Pareltjes om naar te kijken. Volgende foto beter, hoop ik.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Zo zien mijn 13 plantjes er ook uit, heb die een paar dagen geleden uitgeplant en nu maar duimen voor een mooie oogst.

Geplaatst:

Ook maar eens laten zien hoe mijn kampioentjes er momenteel bij staan De 22 mm regen van afgelopen nacht vinden ze hartstikke lekker.

mais33781559842366.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ook maar eens aan het wedstrijdreglement tegemoet komen ...

Zo staan ze er bij mij bij:

Suikermais-07061984661559927202.jpg

Suikermais2-07061947201559927219.jpg

Staan die van jou binnen in een serre Jorieke? Of is dit maar gezichtsbedrog?

Geplaatst:

Nee, ze staan niet in een serre/kas. Ik heb er gaas omheen staan, tegen de konijnen. Dat zijn panelen die we ook gebruiken om kippen te huisvesten. Zie hier op de achtergrond:

Ze staan er maar tijdelijk, daarna blijven ze er wel vanaf..

IMG793851801559978301.JPG

Geplaatst:

Ah ok

leuk die konijnen maar idd in de moestuin ...

Raar, zit hier temidden van de velden en maar konijnen zie ik nooit op mijn tuin/weide

Geplaatst:

Jullie hebben de mais wel dichter tegen elkaar aan geplant dan ik. Weet ik dat voor een volgende keer. Foto zal ik zo maken, hier groeit het niet zo snel, maar het groeit.

Het grootste gevaar voor mijn moestuin zijn niet de woelmuizen, maar mijn eigen honden. Zodra die denken dat er ergens een muis, slang of wat dan ook is, dan wordt dan moet dat heel grondig onderzocht worden. Van de 13 plantjes, heb ik er daarom nu nog maar 12 over.

Geplaatst:

Mijn 13 plantjes leven nog ondanks alle storm

2019060818022354511560067731.jpg

Geplaatst:

Mijn plantjes gaan niet zo top. Er zijn er 3 dood gegaan. Ze groeien ook voor geen meter....

Even geen foto. Ben nu thuis. Zal een foto maken als ik weer op de tuin ben

Geplaatst:

Hier waren 18 van de 20 zaden ontkiemd, maar na het uitplanten zijn er nog 13 over - tot nu toe,

mais73001560241996.jpg

In plaats van in de rijke moestuingrond bij NME heb ik ze in mijn arme nieuwbouwhuistuintje uitgeplant. Ik verwacht er niet veel van maar ze doen het.

Geplaatst:

Ik had 10 plantjes in de grond gezet.

Na de gigantische regenbuien van de laatste 2 weken vrees ik voor mijn plantjes

Het lijkt of ze totaal verzopen zijn.

Ik hoop dat met de komende warme dagen er nog herstel optreedt.

Geplaatst:
  • Auteur

Extra zoete suikermais kan, doordat de omzetting van suiker naar zetmeel genetisch geblokkeerd is, wel tot 20% suiker bevatten. De genetische blokkade bij extra zoete mais berust op een ander gen dan dat van normaal zoete mais. Daarom mogen extra zoete mais en normale suikermais niet bij elkaar staan en ook niet in de buurt van snijmais, omdat bij bestuiving de blokkade van suiker naar zetmeel wordt opgeheven.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Mais

Voor de wedstrijd zal dat niet uitmaken, alleen het gewicht telt.

Voor de smaak maakt het wel uit.

Helaas staat er bij mij in de buurt snijmais, ruim drie hectare. Gisteren stonden ze er zo bij:

2019061813450973481560920911.jpg

Hemelsbreed op slechts 61 meter van mijn suikermaisbedje:

2019snijmais96701560920923.png

Uitsluitend wind uit het zuiden, tijdens de gehele bloeiperiode, die kans lijkt me erg klein..

Geplaatst:

Ik heb op 25 april de maiskorrels direct in de grond gedaan. Helaas is er nog maar 1 opgekomen, de rest verwacht ik niet meer. Dus bestuiving door de andere plantjes zal niet gaan en de wedstrijd zal ik niet winnen.

Moestuinforum-592796781560969402.jpg

Geplaatst:

Auw das wel heel sneu

Geplaatst:

Zeker sneu. Dan heb ik het wel beter, bij mij is er een kruiwagen stammen van een meter op het bed gedonderd. Ik heb er nog vier over, die staan in een mooi vierkantje, foto volgt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic