Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Hier de “enorme” hoeveelheid van 1mm gehad over beide dagen verspreid. 1 tak uit de boom gewaaid en wat mais weer moeten rechtop zetten. Vanavond nieuwe kansen, nieuwe prijzen?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

nou, die waaltjes wachten nog even...

hier weer nat gefietst, eigen schuld dikke bult

tuin =blij!

Geplaatst:

Voor mijn tuin heb ik liever nu even geen regen; ik heb nogal wat knoflook en St Jans-ui wat beter in de grond alvast wat kan uitdrogen voordat het geoogst wordt. Er wordt ook weinig nattigheid verwacht voor hier. Wel onweer.

Ik vind het wel wat merkwaardig dat we al dat onweer hebben zonder dat het warm is geweest. Tomaten- en pompoenplantjes zit totaal geen schot in hier in het noorden, maar dan wel van die donder en bliksem toestanden die ik eigenlijk zou verwachten na een tijdje warm, broeierig weer. Ik snap het dus niet helemaal.

Voor de mensen die denken dat we nu in een regenperiode zitten: eergisteren is nog een beregeningsverbod afgekondigd voor Gelderland en Overijssel. Sinds April is er zo'n 100 mm meer verdampt dan er is bijgekomen. De meeste waterschappen kunnen dat nog wel bijfietsen, maar sommige ietsje hoger gelegen provincies zien dus wel reden voor maatregelen.

Geplaatst:

Van woensdag op donderdag hier een enorme ples. Helaas ook gedeeltelijk in huis omdat de afvoer van het dakkapelletje het niet aan kon. Schade valt helukkig wel mee, lang leve een pvc vloer. Toch maar eens een dakdekker bellen voor een extra afvoer....

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, net weer buien en harde wind enz. Maar we werden alleen geschampt dus er viel nog geen halve mm regen. Ik had al de hele dag NIET naar buienradar gekeken, omdat ik het gevoel had dat de regen oploste elke keer dat ik keek. Maar dat heeft dus ook niet geholpen...

Geplaatst:

Idem hier

gisteren zag het zwart, harde wind maar bijna geen druppel regen

Net druif gaan snoeien in serre, ramen en deur toch maar dicht laten vandaag, waait als gek, storm kan je het nog niet noemen maar scheelt niet veel

Geplaatst:

Hier ook veeeeel wind. Maar ook 5 mm regen. Toch weer mooi meegenomen. Maar niet erg eerlijk al met al.

Dat wij in zo’n klein kikkerlandje zulke grote verschillen in neerslag kunnen hebben steeds. Ik blijf me erover verbazen hoor.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hier vandaag 10mmen en deze maand (afgelopen dagen) 70mm. We kunnen er weer even tegen en je ziet alles opzwellen als een spons.

Geplaatst:

Ene J. te Z. piept regelmatig dat het daar altijd zo waait.

Nou, vandaag is Z. een oase van windstilte:

20190608wind28331559994270.png

Hier al sinds middernacht 7 - 8 Bft. Dat is in windsnelheid 2x zoveel als 5 Bft. Vanavond of morgen maar eens gaan kijken of er schade is.

Geplaatst:

Hier vandaag ook heel veel wind. De planten op het dakterras hebben het zwaar. De Aalbes in pot, is keihard omgewaaid. Hoop takken hebben veel schade. Aardbeien plantjes hebben het zwaar, deze kregen de aalbes op hun kop. De fuchsia hebben een hoop windschade, hopelijk herstellen deze zich netjes, ben zo trots op deze mooie bloeiers.

Gelukkig is dit keer is de tuintafel niet weggewaaid, had hem van de week gelukkig nog vastgesnoerd. In februari dit jaar was de vorige tafel van het dakterras gewaaid. (Ook nooit meer die tafel gevonden...)

De bonsai's hebben het ook zwaar, lagen er een paar om ver, ook met schade. Als de wind gaat liggen, heb ik weer een hoop te doen,zo blijven we bezig.

Geplaatst:

Hier vanmorgen windkracht 8, bij het ijsselmeer. Er vallen takken, en wat bomen,verder valt t mee. Het valt me op dat de plantanen erg slecht in het blad zitten dit jaar.

Geplaatst:

Ja sorry Jorieke. Wij zijn net terug na twee week fietsen ( nauwelijks regen in die tijd, niet waar we fietsten en niet in mijn tuintje) en vanmiddag dacht ik eindelijk weer even in mijn tuin te kunnen werken, niet dus. Vijf liter water per m2 is er gevallen en ik ben er uiteraard erg blij mee. Ik stuur het door!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier mislukkende oogsten vanwege onwelgevoeglijke hoeveelheden regen - de knoflookbollen en sjalotten verrotten op het veld.

Sinds de weerprofeten droog weer zijn gaan voorspellen regent het.

Zonet het eerste adres waar ik post bezorg vroeg me binnen, want het kwam met bakken uit de hemel. Nu zit ik bij de grootgrutter aan een bakje koffie, hopend dat de regen ietsje minder wordt. Ik ben dit niet meer gewend, de laatste keer dat ik post bezorgde bij regen was in December.

Geplaatst:

Heb jij eigenlijk een regenmeter hangen op je tuin Roeier ?

Geplaatst:

Nee. Hoeveel water ik uit mijn bootje moet hozen vertelt mij hoeveel regen er is gevallen. Op het moment moet ik om de paar straten hozen. De riolen krijgen het ook niet zo snel weg, dus ik loop hier en daar om de plassen heen.

Voor mezelf vind ik dit prima, ook de tuin kan dit prima hebben, veel meer zelfs, alleen de timing is helemaal verkeerd voor de knoflook, die had nog even 1 - 2 weken mogen staan, maar met al gele bladeren heb je zo de schimmel er in.

Geplaatst:

Nou Jorieke ... je smeekbedes worden gehoord hoor. Valt nu al uren met bakken naar beneden hier ( ik zit op mn klus te schuilen voor de regen ) en zie net dat het nú ook bij jullie gaat beginnen ...

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, het is nog steeds droog, afgelopen nacht ook niets gevallen ook al stonden er meerdere mm in het overzicht op buienradar. En als ik diezelfde buienradar nu 3 uur vooruit spoel, krijgen wij precies een 'gat' over ons heen, met hooguit wat miezerregen.

Geplaatst:

Er komt nog meer aan hoor Jorieke het eerste uur hou jij het niet droog Dezelfde bui is hier nu richting Zelhem en verder weggetrokken. 18 liter water m2 in 2 dagen ik ben best tevreden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

tsja, wij hebben wel weer genoeg 12 cm in 1 week

kan iemand even appen naar boven?

Geplaatst:

Hier 12 mm. Dus ik klaag dit keer niet.

Geplaatst:
Nou Jorieke ... je smeekbedes worden gehoord hoor. Valt nu al uren met bakken naar beneden hier ( ik zit op mn klus te schuilen voor de regen ) en zie net dat het nú ook bij jullie gaat beginnen ...

Wat leuk, ook ik moest aan Jorieke denken toen het hier flink doorregende.Maar Jorieke heeft ook een portie gehad,lees ik.

Anders had ik graag een gietertje vol gebracht.

Alle beetjes helpen

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hier 42mm op een week!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.