Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag begonnen met gieten.

15 gieters bij de peulen, ze staan nog mooi maar moeten nu gaan geven.

In mei net aan 10 mm regen gehad en vaak een droge straffe wind.

Geplaatst:

Vond het wel interessant om te kijken hoeveel water er bij mij gevallen is in Mei.

Volgens https://neerslagkaart.nl/archief/?dm=maand zou er bij Boskoop 27mm en Bij Leiden 21mm gevallen zijn.

Die aantal mm vind ik nogal veel, voor die paar miezerbuien die over Alphen a/d Rijn zijn getrokken.

Patrijs, meet jij zelf de regen? Of kijk je ook ergens op een kaartje?

Geplaatst:

Ik heb een amateur hier niet te ver vandaan zitten die ik volg voor het weer.

Maar er zijn lokale verschillen.

Ook zijn het buitjes/ uit schuierende wolken geweest die alleen de toplaag van het zand op mijn tuin nat maken.

Met de harde wind is dat vocht in die toplaag zo weer verdampt.

Ik heb dieper nog kwelwater uit de duinen, maar ook daar is het droog. Je ziet stukken heide afsterven en bomen met beperkt blad.

Mijn redding tot nu is het vroege beginnen dat ik heb gedaan, maar veel vruchten gaan zich nu zetten en de aardappeltjes komen aan de planten. Dat heeft allemaal veel water nodig. De spinazie en radijs is al slecht door de droogte, verder valt de schade mee.

Geplaatst:

Zou het dan toch gebeuren?

Volgens buienradar komt er een goede bui vanavond:

buienradar55581558876610.jpg

Geplaatst:

Vanmorgen vroeg een kort buitje gehad, paar min.

De 24uur verwachting ziet er meer belovend uit om regen te krijgen. De 3 uurs weer verwachting geeft al heel wat minder regen af. Voor mij tussen de 2-5mm tussen 8:20 en 8:50.. Ben erg benieuwd.

Komende week is hopelijk wat meer buitjes.

Geplaatst:

Het is weer bijgesteld. Tot nu toe een paar spetters, naar het noorden zag ik wel buien hangen.

buienradar-II28521558888793.jpg

Geplaatst:

Hier nog geen drupje, de wind is sinds 10min wel een stuk heviger geworden. Zojuist nog naar buiten geweest om sommige planten bakken uit de wind te zetten.

Geplaatst:

We hebben maar goed gesproeid vandaag, alles lijkt hier voorbij te gaan en ons zandgrond is echt gort droog.

Geplaatst:

Deze week gaan we nog een nacht tegemoet met +4 a +5 op normale hoogte. Nu duren de nachten wel erg kort , maar wie heel veel pech heeft kan nog lichte grondvorst ondervinden vrees ik.

Geplaatst:

Nu regent het al een tijdje in alphen aan den rijn, hoopvol dat dit nog een tijdje doorgaat

Geplaatst:

In Veendam regent het ook al een aantal uren gestaag door, erg blij mee omdat de tuin kurkdroog was. Gelukkig wel de tomaten, paprika/peper en komkommer onder de afdak gezet. Ben benieuwd hoeveel slakken er tevoorschijn komen morgen laatste jaar vrijwel geen last gehad.

Geplaatst:

neerslagsom-26-5-201968721558948464.png

Jammer, Jorieke123.

Dit keer was het noorden aan de beurt, al viel het meeste ten noorden van Texel.

Hier toch een mm of 10 wat gelijk een verdubbeling van de maandsom gaf. En met wat geluk valt er nog een buitje.

Ik zag gisteren dat het voor veel van mijn uien net te laat was, ze gaan schieten. Maar voor de aardappels en ander spul net op tijd.

We kunnen weer een week of twee verder.

Geplaatst:

Komende nacht kans op grondvorst! Uw komkommers, tomaten, pompoenen zijn gewaarschuwd!

Geplaatst:

Vanochtend ging het hier best hard. 15 mm binnen een half uur.

Geplaatst:
Komende nacht kans op grondvorst! Uw komkommers, tomaten, pompoenen zijn gewaarschuwd!

Dank Goldfish, bericht over vorst was me ontgaan.

Ben druk geweest elke regendruppel op te vangen. Resultaat is een halfvolle regenton en twee gieters van elk 5 liter ook half vol.

Alle beetjes helpen

DSC0151413111559058024.JPGDSC0151517771559058037.JPG

Gedeelte tomaten staat in een kasje en onder plu's

2019-05-27-explosie-van-groei37261558993735.jpg

Geplaatst:

Hier ook een prachtige slok regen gehad, prima voor de tuin

Geplaatst:

vorst aan de grond...

Geplaatst:

Jussus, RobO! Je hebt gelijk.

addad5cc76ccead055910a1a50b44566.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hier in de Alblasserwaard heeft het fiks geregend tussen maandagavond en dinsdagmiddag.

Ruim 20 mm

IMG2019052817053677983821559206986.jpg

Geplaatst:

Wat... vorst aan de grond??? Hellup... daar kan de mais dus echt niet tegen en die staat sinds vorige week net in de grond... Nou spannend, misschien is alles wel weg.

Heb ik gelijk ruimte voor andere dingen...

Maar hoop dat het het overleefd heeft... duim duim duim.

Geplaatst:

Hopelijk heeft iedereen de afgelopen dagen voldoende regen gehad. Hopelijk voldoende om het warme weer van het weekend te doorstaan.

A.s. Zondag

weersverwachting-zondag39521559230267.PNG

Dat wordt voor mij op het terras met potten slepen, aangezien het daar net een bakplaat wordt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.