Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok succes daarmee, ik weet dat spambots er lastig kunnen zijn. (zelf werkzaam geweest bij hosting partij)

De lastigeste bots zijn botnetwerken met 1000den ip adressen, welke allemaal maar 1x of 2x max een wachtwoord proberen, waardoor ze niet automatisch geblokkeerd worden door de meeste firewalls/iptables/htacces files etc. Makkelijkst is om b.v. moestuinforum achter cloudflare.com te zetten. Die kennen bijna alle botnets al, en blokkeren dan de ip adressen al voordat ze bij de server aankomen.

Geplaatst:

Nou we zijn er weer. Heel de nacht nog slecht bereikbaar geweest. Cloudflare zit er sinds gistermiddag op, maar nog weinig profijt van gehad. De webhost gaat ook nog even graven vandaag. Het kan toeval zijn, maar bedrijf is pasgeleden overgenomen en sindsdien hebben we last.

Edit: het kan zijn dat je je cookies even moet legen om weer in te loggen / ingelogd te blijven / te posten.

Geplaatst:

helaas vanochtend ook weer problemen met inloggen (bereikbaarheid)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Regelmatig krijg ik een beveiligingswaarschuwing die ik actief moet passeren om op t forum te komen. Een paar dagen geleden lukt t helemaal niet om het forum te bezoeken.

Soms lijkt t ook uit te maken welk apparaat / welke browser ik gebruik. Maar vandaag is er niks aan de hand

Bedankt Jorg.

Geplaatst:

Zou heel goed kunnen jorg. Waar de virtual machine opstaat kan overbelast zijn.

Zou zelfs kunnen dat bv in het weekens full backups worden gemaakt, dat daardoor de boel traag wordt.

Dit kan je via de console merken, als de cpu in virtual machine op rare momenten naar 100% gaat en er in de weblogs maar weinig acties van bezoekers bevatten. (stel je hebt 3ghz cpu tot beschrikking, onder water wordt cpu gedeelt door andere vm. Als andere vm 50%cpu gebruikt, heeft bv de jouwe nog maar 50% over, cpu heeft dan 1,5ghz over, maar linux console zie je dan 100% gebruik hent staan, terwijl je eigenlijk nog capaciteit overhebt, maar dat wordt opgebruikt door een andere machine). Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Voor de andere mensen zal dit adacradaba zijn.

Geplaatst:

nieuw probleem:

Na een minuutje of 5 lezen ben ik uitgelogd.....

vooral heel vervelend als je een bericht wilt plaatsen en blijkt dat je opnieuw moet inloggen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
helaas vanochtend ook weer problemen met inloggen (bereikbaarheid)

Dat kan kloppen, tot ongeveer 14.15 uur nog af en toe wat hoge pieken gehad vanochtend.

Regelmatig krijg ik een beveiligingswaarschuwing die ik actief moet passeren om op t forum te komen. Een paar dagen geleden lukt t helemaal niet om het forum te bezoeken.

Nu ook nog steeds? Laat het even hier weten als je er de komende tijd nog last van hebt.

@rorror: ik begrijp je. Ik wacht onderzoek van hoster even af. Zelf vond ik de error 522 die cloudflare gisteravond bleef teruggeven zorgelijk.

Na een minuutje of 5 lezen ben ik uitgelogd.....

Had ik ook, heel irritant. Wat bij mij hielp is de cookies verwijderen uit mijn browser.

Geplaatst:

"rorror: ik begrijp je. Ik wacht onderzoek van hoster even af. Zelf vond ik de error 522 die cloudflare gisteravond bleef teruggeven zorgelijk."

Ik had het gister avond gezien, en ik moest ook even nadenken.

Kan zijn dat de domainnaam wijzigen naar cloudflare nog niet over heel de wereld was doorgevoerd. b.v. de name servers in china, etc, die bleven waarschijnlijk nog wel even de oude dns instellen vasthouden nadat jij ze had doorgevoerd. (ook al heb je een ttl van bijvoorbeeld 1min ingesteld staan (Grote hosting partijen willen geen 1min ttl voor buitelandse domainen, die zetten ze op 1, 4 of 8uu of incremtal daarvan). Dus botsnets kunnen er nog gebruik van maken.

Is het sharedhosting, of een eigen virtualmachine?

Op de webserver moet je instellen, dat alleen IP adressen van cloudflare naar de vm mogen verbinden voor poort 443. (Dan ben je alvast zeker, dat bots die de server benaderen op ip adress, en daarna via domainnameheader de site opvragen, er geen verbinding meer op kunnen maken ) , ip addressen lijst.https://www.cloudflare.com/ips/

Gister avond had je in de cloudflare portal, ook alle verbindingen voorbij hebben zien komen naar de server, heb je daar ook bots in gezien?

Voordeeltje, ik vind de site nu wel wat sneller reageren dan eerst.

Geplaatst:

Het lijkt er op dat de problemen zich toch vooral op server niveau afspelen. De webhost heeft aangegeven dat te onderzoeken, maar is niet erg snel in de uitvoering daarvan. Ik heb vandaag weer contact gezocht.

Geplaatst:
Edit: het kan zijn dat je je cookies even moet legen om weer in te loggen / ingelogd te blijven / te posten.

Hier ook steeds snel uitgelogd. Zojuist de cookies leeggegooid en de browser (Firefox) opnieuw opgestart, maar helaas nog steeds.

Voor het schrijven van dit bericht kreeg ik ook de melding dat ik opnieuw moest inloggen ("je moet ingelogd zijn om te kunnen citeren"), terwijl ik net 1 minuut daarvoor was ingelogd omdat ik eruit was gegooid.

En inderdaad gisteravond kon ik helemaal niet op het forum komen. De al eerder genoemde error 522.

Hopen dat het snel is opgelost, en vooral BEDANKT JORG dat je dit wilt doen voor 'ons' forum!

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Vanochtend werd ik er ook uit geknikkerd toen ik wilde posten. Een kort berichtje gaat wel goed.

Als je er lang over doet om te posten is een kopie in t geheugen voor ‘verstuur’ wel zo handig.

Ik kom overigens wel gewoon op t forum zonder beveiligingswaarschuwing.

p.s. ben er net weer uitgegooid. Er worden ook gekke dingen gemeld onderaan de pagina; Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Geplaatst:

het gaat vandaag weer

Geplaatst:

vergeet het vorige bericht maar

net een heel bericht ingetypt ..... weg

opnieuw inloggen

Geplaatst:

Deze week enkele keren in moeten loggen, normaal word ik altijd automatisch ingelogd.

Ik zie dat anderen uitgelogd worden na een tijdje, dat heb ik nog niet meegemaakt. Ben ik ingelogd dan kan ik ook van alles doen.

Nu weer 10 minuten geleden 522 en nu net weer alles in orde, ingelogd en wel.

Geplaatst:

Oke, we hebben uit Hong Kong een groot aantal 'bezoekers' die graag mee willen praten op het forum. Maar ze zijn de Nederlandse taal niet machtig en snappen niet hoe in te loggen. Volhardend zijn ze wel, zo hadden op het moment van schrijven van dit bericht (10 uur tot 10:15) zo'n 15 ip adressen vanuit Hong Kong ieder al meer dan 2000 keer geprobeerd in te loggen. En dat slechts in een kwartier. Het is niet gek dat de server er dan uit klapt... Alle adressen uit Hong Kong worden nu geblokkeerd. En we zijn weer bereikbaar.

Ik laat nu de recaptha checken op ons registratieformulier, want die zou dit soort pogingen (na 5x proberen) normaal moeten tegenhouden

Geplaatst:

Ik hoop dat het goed gaat, Jorg. Want gisterenavond baalde ik toch wel omdat ik meer dan een uur bezig was met een uitleg/reactie op vragen. Toen ik die postte was de website weer weg en ik was alles kwijt. ( Zal volgende keer maar in Word schrijven en dan naar het forum kopiëren en plakken).

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...