Grork Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 (aangepast) Wat ben je toch een braaf lid Alleen dat rechtdrukken.... ik weet niet of de jury dat tolereren gaat, slimmerd! Gelukkig behoor ik niet tot de jury. Voor het gebruik van een waterpas-met-meetlat krijg je van mij persoonlijk een punt extra 11 juli 2020 aangepast door Grork Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Beukwood Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 Ik citeer het wedstrijdregelement: alles is toegestaan de peper zo recht mogelijk te laten zijn i.v.m. opmeten, behalve breken, scheuren, insnijden. ik vrees dat ik ermee wegkom 😛 @rorror: registreer deze peper als 16.5 en ik ben tevreden voor het moment... jullie dachten toch niet dat ik genoegen nam met iets anders dan een eerste plaats in deze competitie Quote
HuubvG Geplaatst: 11 juli 2020 Auteur Geplaatst: 11 juli 2020 12 uren geleden, Beukwood zei: alles is toegestaan de peper zo recht mogelijk te laten zijn i.v.m. opmeten, behalve breken, scheuren, insnijden 15 uren geleden, Beukwood zei: 17 cm 12 uren geleden, Beukwood zei: ik vrees dat ik ermee wegkom @Beukwood, Ik vrees van niet... De peper zal toch echt hélemaal zichtbaar moeten zijn. Het staat nou net niet in het reglement, zo vanzelfsprekend eigenlijk. Onder je vingers kan er van alles met die peper aan de hand zijn. Daar kunnen een scheur, breuk, knik of zelfs de uiteinden van twee verschillende pepers onder verborgen zitten. De strijdlust is wel aanwezig, dus graag een foto maken met de hele peper goed zichtbaar. 🌶️ 1 Quote
Beukwood Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 @HuubvG Poeh strenge (maar rechtvaardige jury ) Had hem al bijna in de bami gestopt maar gelukkig las ik het berichtje van HuubvG op tijd Nog nooit zoveel foto's op een dag genomen maar bij deze heb ik geprobeerd 100% transparant te zijn... Mag ik nu wel officieel van de laatste plek af? Quote
Grork Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 @Beukwood, zelfs je lineaal is transparant, nu moet het goedkomen! #fingerscrossed 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
HuubvG Geplaatst: 12 juli 2020 Auteur Geplaatst: 12 juli 2020 @Beukwood, geweldig! 👍 Het lijkt wel of die intussen nog een paar mm gegroeid is. Quote
Beukwood Geplaatst: 12 juli 2020 Geplaatst: 12 juli 2020 Dankjewel HuubvG voor de wijziging en teveel eer om gedeeld eerste meteen bovenaan te staan (fijn om een Nickname te hebben beginnend met een letter B ) Ben er wel achter gekomen tijdens deze hele fotosessie met deze peper dat de foto op de juiste manier nemen ook een paar mm kan sprokkelen (a) ‘ik deed mezelf tekort’. blij met al deze zojuist opgedane ervaring 4 Quote
rorror Geplaatst: 13 juli 2020 Geplaatst: 13 juli 2020 Heb nog geen wedstrijd waardige pepers. Maar alles staat goed in bloei. 🤪 100pepers van het onderstaande struikje kan ik wel verwachten gok ik. Groot formaat, dat niet... 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 13 juli 2020 Geplaatst: 13 juli 2020 Nou ik vond het lastig te zien aan de plant, wat is nou lang🧐 ik heb absoluut geen timmermansoog. Dus ik heb maar eens een pepertje eraf gehaald..Valt nog wel tegen😐 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simonvb Geplaatst: 14 juli 2020 Geplaatst: 14 juli 2020 Enkele dagen niet geoogst, ze brengen toch veel op. Deze in de serre oogsten we later, waarschijnlijk dit weekend. De oogst van mijn buitenplant, dewelke iets langere pepers produceert, plant in de serre heeft wel veel meer pepers. 1 Quote
Vik Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 Een update over mijn planten: Ik heb ze beide buiten in pot gezet rond half mei. De rechtse plant heb ik vanaf dat moment gewoon zijn gang laten gaan. Hier kwam ook mijn eerste inzending van 15 cm vandaan. Intussen hangen er weer enkele bijna oogstbare pepers aan, hopelijk is er eentje wat langer dan mijn vorige inzending. Bij de linkse plant heb ik tot half juni alle bloemen verwijderd en deze heb ik begin juni ook nog eens verpot in een grotere pot. Hierdoor een grotere plant gekregen. Hier hangen intussen ook de eerste pepers aan. Hopelijk geeft deze grotere plant nu ook langere pepers... 2 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 (aangepast) Hier een voorlopige aanmelding van 18,3 cm. Nog niet de langste aan de plant. Die mogen nog even groeien. Maar toch goed voor de gele trui. En ja, Parijs is nog ver, zou Zoetemelk zeggen. 15 juli 2020 aangepast door Veldjesgraaf Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 Parijs is nog ver maar je kunt het wel ruiken. Maar de worst hangt bij de finish. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 16 juli 2020 Auteur Geplaatst: 16 juli 2020 🌶️ mededeling 🌶️ Update geplaatst in post 1, hopelijk wat meer duidelijkheid omtrent opmeten en foto's maken. https://www.moestuinforum.nl/topic/24502-teeltwedstrijd-2020-peper-wedstrijdtopic/#comments Quote
Vik Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Heb vandaag nog wat rijpe pepers geoogst, de langste was 16,3 cm Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Neeeee niet proberen dat puntje recht te m....oh chips🤭 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rorror Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Gratis tip, aangezien ik toch geen lange peper ga krijgen dit jaar Tip: Een paar dagen voordat je de peper wilt plukken. Doe je een lange satestok er naast, en met wat vuilniszakken dichtbindstrips spalk je die aan de peper. Dan kan je elke dag de vuilniszakken strips iets strakker aanspannen. In een keer buigen is knak, maar als je dit elke dag iets strakker spant, zal de pepper zich herstellen. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Ja je moest eens zien wat we met zijn allen aan de pepers hebben hangen en geplakt en gespalkt enzovoorts. Ik mocht bij iemand zien wat die had gedaan ik lag in een deuk een hele stellage rond een peper. Enfin, mijn best groeiende peper groeit al in een kuiltje, geen spalk nodig..ik ben wel al vrijwel op de wortels🧐 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Beukwood Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 (aangepast) Sfeerimpressie van mijn 3 peperplanten in de kas: 16 juli 2020 aangepast door Beukwood Extra foto Quote
Jorg Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Ik wacht met oogsten tot ze rood zijn. Zitten meerdere potentiële titelkandidaten aan de plant. De langste is niet zichtbaar op de foto 🤫 2 Quote
Vinky Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Best lekker hoor, deze peper, en ze worden best groot. Maar meetbaar? 3 Quote
HuubvG Geplaatst: 16 juli 2020 Auteur Geplaatst: 16 juli 2020 Meetbaar Eetbaar! Ga deze maar opeten, niet opmeten! Quote
Vinky Geplaatst: 16 juli 2020 Geplaatst: 16 juli 2020 Ooh zeker @HuubvG, zeker, zeker. Eetbaar. De helft van deze kronkel is inmiddels verteerd en het kontje ligt in de keuken te wachten op een volgende maaltijd. Doei 😋 1 Quote
Mellie Geplaatst: 21 juli 2020 Geplaatst: 21 juli 2020 Ik heb er nu 2 geproefd, want die lagen van de plant af... raadsel hoe en waarom. Ik was het niet. Anyways, ik heb die geproefd en het beginnetje was inderdaad mild. Let wel; het beginnetje! Voor een milde peper vond ik er 1 in elk gevalLoeiheet en die ander was minder heftig, maar ook die zou ik niet de benaming ‘mild’ geven. Bij een milde peper denk ik aan een peper die ik mijn kinderen kan geven. Beetje pit, want het is geen paprika, edoch vriendelijk voor tere smaakpapillen. Dat je een beetje wordt geprikkeld. Dat idee. Dat vond ik niet van die 2. Die prikkelden een boel zeg maar. Verder nog geen gegeten. Ze zitten braaf aan de plant uit te groeien tot winnaar. Maar Ehm... vinden jullie deze peper wel mild dan? Of heb ik toevallig de heetste van de plant te pakken? Quote
tuinLB Geplaatst: 21 juli 2020 Geplaatst: 21 juli 2020 Ik heb ondertussen ook de eerste pepers van de planten gehaald. Tot nu toe nog geen afmetingen die het vermelden waard zijn, maar ik heb nog hoop er hangen er nog genoeg. Ik moet ook maar eens gaan knutselen want ze groeien wel behoorlijk krom. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.