appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2020 Geplaatst: 3 februari 2020 Lekker Jeanne! Wij zijn begonnen aan de vriezer groente vandaag noodles met Veldvarken reepjes en asperges alles uit de wok. En ook nog courgettesoep van de gepureerde courgettes die we in yoghurtemmertjes hebben ingevroren. Beviel goed!> Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 4 februari 2020 Geplaatst: 4 februari 2020 Spruitenstamppot. Niet eerder gegeten nog. Had nog maar een klein beetje spruitjes, dus wat blad en losse spruitjes er bij gepakt. Alles ongeveer door de helft gedaan...was genoeg voor twee man.Receptje is van internet. We vonden het zeer smakelijk! Erbij hadden we een veldvarkenworst...ernstig lekker ook! Quote
Patrijs Geplaatst: 4 februari 2020 Geplaatst: 4 februari 2020 Boerenkool en courgette op olie en azijn. Alles verwerkt in een soort nasi. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 6 februari 2020 Geplaatst: 6 februari 2020 Tuinboontjes en mais uet met nog wat groen , garnalen en mie. Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 @ jootje: Leuk recept. Is ook goed op te variëren. Appeltje erbij en ipv nootmuskaat kerrie. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Ja dat lijkt me ook heerlijk. Goed idee het aan te vullen met blad, zo heb ik veel eeuwig moes dat ik wel kan gebruiken en weinig spruiten, nog anderhalve portie denk ik. Ik heb pompoensoep met kerrie gemaakt en dat eten we vanavond met een broodje en wat gehakte kruiden, kervel, peterselie en venkel van alles een minibeetje want het is nog niet erg aan de groei. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Doperwten, de vriezer wordt al leger. Er bij Texla's uit de oven en ketch-up uet. Quote De moestuin van Patrijs
Mylena Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Hutspot van onze eigen wortels met stoof van hertenvlees en ui. Hmmm Quote
Old Rose Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Net nog een krop sla uit de moestuin gehaald, samen met een radijsje, was wel een dikkerd geworden. Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2020 Geplaatst: 10 februari 2020 Gisteren: Heerlijke mozzarella van de Stoerderij in Brabant, met tomaatjes (niet uit eigen tuin) en met (berg)basilicum uit de vensterbank. En ik heb gestoomde broodjes gemaakt, maar ze willen nog niet zo goed open (om ze daarna te vullen), dus ik moet nog even oefenen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 bluekuripompoencurry, want die begon in te storten, deels uet, zó: Quote
Patrijs Geplaatst: 12 februari 2020 Geplaatst: 12 februari 2020 Erwtenspruiten of voor de hipsters pea sprouts. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2020 Geplaatst: 12 februari 2020 Broodjes eiersalade met tuinkers. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Rucolááááá Heeft zichzelf uitgezaaid en wegens afwezige winterse temperaturen nu al op oogstgrootte. Robo, Is het een soepje geworden? En wat ligt er in het schaaltje: Koriander, karwij, suiker (zout)?, komijn? Quote
Patrijs Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Pizza uit een hout gestookte oven, aangeblazen door Dennis.Met saus er op uet. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Heel veel uet gegeten, maar steeds niet aan toegekomen te posten. Gisteren aardappelsalade met waterkers en peterselie en heel veel eigen eitjes. De gerookte zalm was ook spectaculair en ging kaal op... 2,5 kilo! Wel met feestbezoek moet ik zeggen, anders was het wel erg veel van het goede. Ook nog goed gekomen met het ontzouten en drogen. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Dinsdag eet ik weer boerenkool.heb nog 3 zakken.op naar de volgende oogst Quote
Mellie Geplaatst: 22 februari 2020 Geplaatst: 22 februari 2020 Uit eigen kippenhok: eitjes met wat eigen kaas en chilivlokken. Het kleinste eitje ooit ging naar de dochter. Dag moest. Vanavond gaan we tr spinazie met ei eten. Met 3 eitjes per dag gaat het ineens weer hard. Quote
Patrijs Geplaatst: 26 februari 2020 Geplaatst: 26 februari 2020 Gisteren een stamppot van winterpostelein en Texla aardappels Vandaag de laatste pastinaken Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 Van eigen maak: Tarhana corbasi, een soep waarvan je de basis maakt met oa yoghurt, tomaat en bloem met gist en dat laat fermenteren. Vervolgens gebruik je de poeder voor soep. Ter illustratie: toen mijn ouders dit jaren geleden voor het eerst maakten, riep ik ze om te zoeken naar de dode rat in de garage 😂 🤣 Dat proces stinkt me toch een partijtje! Maar de soep is heerlijk. Lastig uit te leggen hoe dat smaakt. dat dus en een restje van een Turks bonengerecht. had gehoopt dat dat samen met een salade wel kon. Bleek toch minder dan ik dacht, dus ik ben nog pasta van Cupcakeje aan het maken. Het deeg is helaas zoutloos. Jammer. Daarnaast salade met de befaamde geroosterde paprika’s en heel veel dille in de yoghurt erbij. Mijn voorraad nadert zijn einde, dat staat wel op de inmaaklijst voor deze zomer. eet ze allen! Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 februari 2020 Geplaatst: 28 februari 2020 O die zalm! helaas zwemmen die niet in onze beek. Noodle soep met early purple sprouting topjes. Vanavond rode zuurkool in wijn en appelsap op de houtkachel gekookt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 29 februari 2020 Geplaatst: 29 februari 2020 Peter en Anna over de vloer gehad hier, en ze hadden een pompoen-quiche bij zich Peter heeft er nog een salade bij gemaakt met daarin o.a. onze gerookte kip en wat gekookte eitjes. Lekker eten en gezelligheid Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 29 februari 2020 Geplaatst: 29 februari 2020 Quiche met prei, peultjes en doperwten uit de tuin. Er bij salade met winterpostelein. Quote De moestuin van Patrijs
Knoffie Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 Ik had heel veel kleine pompoentjes en na het rooien van de planten bleek er buiten het hek een mega pompoen te groeien. Die is geslacht en al meerdere dagen pret van! Risotto met geroosterde pompoen met knoflookpasta gegeten, heel lekker! De selderij en peterselie ook trouwens uet. Gisteren met een helft pompoensoep gemaakt met gember en komijn. Ook heel lekker. Vandaag maak ik een hartige taart met geitenkaas en het restant van de pompoen. Wel voor morgen overigens. Had Petra ooit naar de moesdag meegenomen. Verrukkelijke quiche vind ik dat. Vandaag eten we pizza’s. Met geroosterde paprika en aubergine en gekochte mozzarella. Ook heel lekker! Ps: it is I, Mellie. Mijn Tapatalk naam was met registratie ooit lang geleden Knofje en kennelijk kan ik hier onder Mellie niet meer posten... heel bijzonder allemaal. Quote
Jorg Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 @Mellie@Knoffie ik heb je zojuist een PB gestuurd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.