Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de tuin de frambozenstruiken leeg staan eten, mmm die herfst frambozen komen goed op gang! En twee Alkmene appeltjes die zijn klaar voor de pluk.

Aan tafel aardappeltjes Maris Peer en worteltjes met peterselie en venkel en heerlijk veldvarkens snitzeltje erbij.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren keek ik chefs table op Netflix. Het is de barbecue reeks en ik kreeg me toch zin in gepofte knoflook. Dat hoort bij barbecue vind ik. Dus in de open haard een bol knoflook gelegd voor ik naar bed ging. Vanochtend gekeken en jawel. Perfect gepoft! Geen harde stukjes, maar rondom zacht.

Voor de lunch een teentje op mijn net uit de oven gekomen broodje gesmeerd en met een verse peper en tomaten gegeten superlekker! De rest was voor de tomatensoep. Nomnomnom, wat is dat belachelijk lekker zeg. Veel basilicum, rode en groene en een scheutje room.

Vervolgens gövec met een mini aubergine uit de tuin. Ik kweek gewoon alleen maar mini groente en fruit

fea83922bdb7343fe5d1db21d1c43908.jpg

Hij weigerde verder te groeien, dus nu maar in het eten gedaan. Hoop dat de rest nog een spurtje maakt. Veel aardbeien op vandaag en 1 vijg. Aardbeien naar de kinders zodat ik zonder schuldgevoel een heerlijke vijg alleen kon eten.

Zo dan.

Geplaatst:

maiskolf, Stowell's Evergreen, lekker ondanks zijn hoge leeftijd (soort is uit 1848, zaad uit 2014 )

en geroosterde courgetteschijf op de grillpan, oven-rosevalletjes, balletje Sjonnie Boer

niet verherbouwd met allerlei sterren-eten-spul maar alleen beetje boter en P&Z 👨‍🍳

• Like 1
Geplaatst:

Niet geheel duurzaam eigen tomaten 400 km verderop meegenomen en tot pastasaus verwerkt. Smaakt even lekker of zelfs lekkerder door de complimenten van het stadsvolk. Met de tweede portie lekkere curry gemaakt. Morgen nog een derde portie dan is het echt op. 
Ook eigen druiven meegenomen, mitzurinski, die heerlijk waren en ook druiven gegeten die ik ooit met @geedee heb geruild op een mtfd, Het zouden Boskoops blauwe ( of vroege?) moeten zijn maar ze hebben een heel vreemd smaakje..Jammer hoor, die struik gaat waarschijnlijk vervangen worden👎🏻

Als laatste de pêche de vigne, heerlijk zoet en net rijp, de boom hangt hier in het Gooi weer boordevol. Trots ben ik op mijn eigen zaailing!

• Like 2

Geplaatst:

Pastasaus gemaakt en toen had de man trek in pasta. Grote salade erbij uet.
Gisteren tortilla’s met eigen tomaten, saus, komkommer en mais. Ook heel goed binnen te houden.

Geplaatst:

Gekochte Pizza (niet lekker) met een salade uet (wel lekker). De peruaanse postelein doet het zo waanzinnig dit jaar. Elke dag eten we dit knapperige blaadje en ik noem hem zelden. Bij deze dus, want o zo lekker.

Net als brunch 2 pepers. 1 aji de pineapple en 1 lemon drop. De pineapple is zo venijnig pittig. Ik ben aan het nablussen met tomaatjes. Indigo blue Pitts en pink pondorossa

Geplaatst:

uitgesloofd voor goede vrienden

curry dagje

lamsstoof met pruimen, aardappelcurry met room, koolcurry met tomaat, raita met komkommer, rijst, naan, jummiedepumie!

😎

• Like 4
Geplaatst:

Vleesveldkip of veldvleeskip met aardappeltjes en ratatouille van courgette paprika wortels tomaten en kruiden alles uit eigen en Joriekes tuin.

• Like 1

Geplaatst:

Kippensoep van eigen horrorkip. Smaakte heel lekker en was precies wat ik nodig had!
De horrorkip is mede mogelijk gemaakt door @PrettigGestoord dank daarvoor

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...