Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Ook hier geen regen. De bui die passeerde maakte de stoep nog net niet helemaal nat.

De dikke druppels die vielen zorgden voor een nat hemd en dat was alles.

De regenpijp richting riool heb ik geheel afgesloten zodat ALLES in de regenton

komt.

Maar dan moet er wel wat vallen natuurlijk.

Regenton is nog niet vol geweest dit seizoen.

Geplaatst:

Hier pikzwarte wolken, flinke windstoten..en die bliezen alles zo weer weg zonder een druppel te laten vallen Grrr

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Een buitje is lekker na die warmte. Maar windkracht 5 op de hoek van de flat, doet alles weer kappot waaien.

Geplaatst:

Hier trokken alle buien links en rechts om ons heen. Uiteindelijk 2.8 en o.8 mm gehad afgelopen weekend. Dat schiet dus weer niet heel erg op.

Geplaatst:

Wat een wind hier.. planten in de (moes)tuin hebben het er zwaar mee, veel gebroken takken.. 

Geplaatst:

@Vastone Het gaat hier ook aardig los met de wind. Gister de aalbes in pot vastgezet met twee ijzerdraden onder de betontegel door. Die was al zeker 15x omgewaaid in de afgelopen 2 jaar 😅.  Die komt niet meer van zijn plek! Nu waaien de bladeren uit de aalbes... 😑

Geplaatst:

Hier ook behoorlijk krachtige wind, derde keer in iets van 5-6 weken.
Tot nog toe valt de schade redelijk mee, slecht 1 plant bij de wortel kapot, maar dag 3 komt morgen.

Geplaatst:

Haha dat gevoel heb ik vaak ook wel als het regent in de zomer grork!

Maar eerlijk gezegd is het hier al heel de dag grijs en vooral heel nat.. vind het maar ongezellig en ben na het werk zelfs de tuin niet meer in geweest omdat het zo bleef regenen. Ik ben wel weer toe aan een zonnetje. 

Geplaatst:

...........en toen was hij vol!  #eindelijk

1151437862_20200701regentonvol.thumb.jpg.9f46326f82c64ac48cfdaf1e44ca52c7.jpg

Reverve-emmer 20 ltr vol #voor de handig

1269165834_20200701emmertjereserve20ltr.thumb.jpg.9eadfaad68b658e29b3d8b28d92e7c7a.jpg

De vermelde hoeveelheden zijn van dien aard dat er geen enkele gelijkenis getrokken mag- danwel kan worden. Plaats van blijdschap bedraagt  20 vierkant meter,en dit is te weinig voor een zwembad in warme dagen, te veel om 

te negeren edoch wederom te weinig om van te leven. Hier is sprake van Kneuterboertuinieren en zo dient u hier met uw oordeel, vooroordeel, commentaar positief danwel negatief, rekening mee te houden. Jaloezie is niet toegestaan.

Ondertussen waren de hoeveelheden regen welkom voor bladgroenten, gourgettes, komkommers en ander dorstig gewas. De enigen die niet blij zijn met de regen zijn de tomaten en de buren daar deze momenteel BBQ-en.

Geplaatst:

Hier uiteindelijk 23 mm! We hebben de regentonnen van de kas 2x geleegd in de vissenbak die IN de kas staat, das beter dan grondwater en nu kunnen de vissen het nog even lekker 'vies' maken en dan gaat het naar de tomaten en paprika's! 

Het water wat op het dak van ons huis loopt dat stroomt naar zelfgegraven putten bij de moestuin en druiven. En dat van het dak van de schuur stroomt naar de vijver en dus in/naar het grondwater. We kunnen nog veel meer hebben hoor! Maar zijn (voor nu) weer even heel tevreden. 

Geplaatst:

Het aankomend weekend gaat het weer flink waaien. Het waait vandaag al flink!
Dus het is opletten met extra water geven. Met de wind verdampen planten een hoop en droogt de toplaag snel uit!

Planten verbruiken met deze wind meer water dan een dag met 30graden in de volle zon!

Geplaatst:

Ah. Dat wist ik niet. Wel dat het uitdroogt, maar niet zo veel!
Weer wat geleerd.
Morgen moet het hier echter behoorlijk met bakken uit de lucht komen weer, dus hoop dat de plantjes het tot dan kunnen volhouden. :)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
7 uren geleden, rorror zei:

Het aankomend weekend gaat het weer flink waaien. Het waait vandaag al flink!
Dus het is opletten met extra water geven. Met de wind verdampen planten een hoop en droogt de toplaag snel uit!

Planten verbruiken met deze wind meer water dan een dag met 30graden in de volle zon!

Wat een goeie tip @Rorror, nooit aan gedacht dat het zo werkte bij veel wind.

Geplaatst:

@rorror Nadat ik dit had gelezen, maar direct mijn plantjes wat extra water gegeven gisteren. Vandaag hoeft dat daarentegen niet meer, er valt hier super veel regen!

Geplaatst:

Het is hier gloeiende gloeiende gewoon droog nu! Het zou de hele ochtend en dag gaan regenen. Er viel gisteren een kleine bui, het heeft de hele nacht zo af en toe gemiezert, er zit 1 mm in de meter :|

Nee... we moeten nog even wachten... mórgen gaat het regenen! Pff... Ik denk dat we maar weer gaan sproeien. Die 23 mm van begin deze maand lost echt niet al die opgelopen droogte op die we hier hebben.  

Geplaatst:

joh, naar! we moeten maar een buisje aanleggen naar Haarlem

al het beloofde water valt hier, nu, veel

Geplaatst:

Ik moest ook weer water geven, 32 graden vandaag , morgen een graadje meer.regen zit er voorlopig niet in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.