Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aanbiedingen voor de (moes)tuin 2020

Recommended Posts

Bij de Welkoop 50% korting op Wolf tuingereedschap.

Sla je slag, ik heb mezelf wat cadeau gegeven en van deze kans gebruik gemaakt.

Na het laten vallen van wat zaaibakken en 3 in een keer kapot, moet ik maar wat nieuwe bij de action halen.

Bedankt Jorieke voor het aanmaken van een nieuw topic voor dit jaar

Vandaag stond er bij de LIDL weer een carrousel met zaadjes.

Foto is van het WWW , ik weet niet of de getoonde prijzen kloppen.

De getoonde prijzen kloppen.

Vandaag bij de Lidl geweest en het rek stond dit jaar bom vol (vorig jaar was ik te laat).

Het grootste voordeel is de prijs, het nadeel is dat er maar weinig in zo'n zakje zit.

Maar wil je wat proberen of heb je een klein tuintje dan is dit ideaal.

Het minder in een zakje stoppen wordt veel gedaan, ook door tuincentra of kleine internetaanbieders, waar vaak niet eens de hoeveelheid zaad bij staat.

Ik zelf koop liever bij een echt zaadhuis, maar ik kan ook nooit langs zaadjes lopen zonder wat te kopen.

Vorig jaar o.a. pronkbonen stamboontjes en spinazie gekocht. De pronkbonen zaten met ongeveer 25 boontjes in het zakje. Maar prima voor drie stokken en ik heb er een leuke oogst van gehad.

De plantuitjes zijn wel altijd een flink stuk kleiner dan die van het zaadhuis, en zou ik B kwaliteit noemen.

Evengoed kan je voor heel weinig toch een leuke oogst verwachten.

Het grootste voordeel is de prijs, het nadeel is dat er maar weinig in zo'n zakje zit.

Maar wil je wat proberen of heb je een klein tuintje dan is dit ideaal.

Dat is zeker zo. Zoals ik die een paar plantjes in potten stopt, is de verhouding in het tuincentrum voor wat zaadjes te duur.

Wees er wel snel bij, ik verwacht dat de coco peat enkel voor de weekaanbieding beschikbaar zal zijn net als twee jaar geleden. In ieder geval heb ik zo'n beetje de winkel leeg gekocht. Actie schap was onvindbaar klein. In het gewone schap lag wat meer. Dat heb ik leeg gehaald en in het actie schap lagen er nadat ik was geweest nog iets van tien stuks. Kortom ik denk dat ze één doos binnen hebben gekregen en geen idee of er nog bij komt. Dus ik heb 35 blokjes en nog een paar oude liggen. Ook nog een grote kweektafel en kleine kweekkas gekocht alsook 40cm plantenstokjes voor 0.76 per 50 stuks en ik was meer dan volgeladen. Dus ik kon niet meer naar Lidl om te kijken naar zaadjes, en dergelijke.

En ik zag ook nog twee van die muurkasjes liggen voor 9,95 euro, zoals iemand elders op het forum meldde.

Er zal vast wat interessants hebben gelegen dat ik over het hoofd heb gezien, maar ik heb geen vrachtwagen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Vandaag stond er bij de LIDL weer een carrousel met zaadjes.

Foto is van het WWW , ik weet niet of de getoonde prijzen kloppen.

De getoonde prijzen kloppen.

Vandaag bij de Lidl geweest en het rek stond dit jaar bom vol (vorig jaar was ik te laat).

Dan ben ik vast te laat. Vandaag was ik al volgeladen, dus ik kon niet meer naar de Lidl, want ik laat niet alles buiten staan, voor de grijp.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Mijn ervaring is dat die rekken er vaak wel weken staan en tussentijds worden bijgevuld. Bijgevoegd voor de geïnteresseerden wat foto's, maar ik mis dus twee kanten van het rek.

Ik kan eventueel wel iets meenemen voor iemand als daar behoefte aan is. Ik verwacht dat het hier in Den Haag niet met zo'n vaart zal gaan haha

8e05d80c2c784dd519d7de82ad471afa.jpgd2cfacae591f661f9c2785787a8436d6.jpg

• 2 weeks later...