Pink Lady Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Ik ben er ook bij. Denk er nog even over na wat voor lekkers ik meeneem. Misschien ook nog wat oefenen voor de bruiloft of even totaal wat anders. Wordt vervolgd... Quote
Claudy Geplaatst: 19 februari 2020 Geplaatst: 19 februari 2020 hallo, Ik doe weer mee, gezellig! Groetjes Claudia Quote
Wortel Geplaatst: 22 februari 2020 Geplaatst: 22 februari 2020 Wij kunnen ook!Vincent is wil best de tomaten zaailingen voor je vervoeren hoor! (En ander klein grut ook wel ) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 maart 2020 Auteur Geplaatst: 8 maart 2020 Kan iemand Kruidenvrouwtje bereiken ik denk dat ze het topic van de MTFD gemist heeft? Quote
Goldfish Geplaatst: 11 maart 2020 Geplaatst: 11 maart 2020 Hoi Wortel! Lief aanbod, maar inmiddels denk ik het te gaan redden met zelf zaaien. Als t Corona verder toeslaat zie ik overigens mijn operatie nog wel uitgesteld worden, dus je weet maar nooit of ik toch kan verschijnen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 @Goldfish, ik weet niet of in dat geval de mtfd doorgaat... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 Dat vrees ik het ergste voor de MTFD, Jorieke123. Nederland loopt ongeveer 3 weken achter op Italie. Dus op de dag van de MTFD is het dan in Nederland...……. De weersverbetering in het voorjaar zal te weinig effect hebben zegt mijn glazen bol. Quote
Ciska Geplaatst: 13 maart 2020 Geplaatst: 13 maart 2020 Laten we het gewoon even afwachten.....hier begint iedereen ook al in paniek te raken. Ik mag mij pas ziek melden als ik koorts heb, niet bij een kuchje of hoestje of zo.....werk in de zorg dus dan zal het alle hens aan dek zijn. Maar zover is het nog lang niet😊 Quote
Anna3 Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 (aangepast) Nou ik meld me gewoon nog aan, Peter komt ook 14 maart 2020 aangepast door Anna3 Quote
Goldfish Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 Oh ja .. bij deze nog mijn officiele "alsnog" aanmelding nu mijn operatie dankzij Corona uitgesteld gaat worden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 april 2020 Geplaatst: 20 april 2020 Goh, dat we dit gisteren zomaar voorbij hebben laten gaan...zoo zonde hè 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 april 2020 Auteur Geplaatst: 20 april 2020 We zouden wel mooi weer hebben gehad Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2020 Geplaatst: 20 april 2020 Wel een lekker zonnetje en temperatuur ja. Maar het waaide aardig, dus de plantjes hadden wat bescherming nodig gehad... Zeker jammer dat het niet door kon gaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 22 april 2020 Geplaatst: 22 april 2020 Kop op mensen...in september wordt het vast ook heeeeeeuuuul mooi weer. Krijgen we door al die vliegtuigen die niet meer vliegen nog een mooie nazomer😉 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Wat denken jullie... een moestuinforumdag dit najaar? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Ik denk van wel. Met maskertjes en anderhalve meter afstand en steriel klaargemaakt voedsel in eenhaps/persoons bakjes! (Misschien is 31 oktober een mooie dag?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Ik twijfel. Partner is risicogroep en daarom zijn we erg voorzichtig. Op dit moment doe ik alleen één op één afspraken, werk met beschermende maatregelen en houd afstand. Het is goed te doen, maar ik begin groepsdingen welnerg te missen. Maar kwa veiligheid voelt dat nu nog niet goed. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 41 minuten geleden, Arja zei: Partner is risicogroep Hier het zelfde. Zojuist enkele dagen in Nl geweest en Wel een beetje geschokt hoe gemakkelijk vooral jonge mensen omgaan met het risico voor anderen. Ja Jorieke ik zou heel graag willen, maar de kans dat we niet komen omdat we geen zekerheid hebben over het voor ons belangrijke op te volgen gedrag en zorgvuldigheid van anderen. We hebben hier één keer een bbq meegemaakt met afstand en iedereen zijn eigen spullen mee etc, alleen het vlees werd gedeeld. Dat ging gewoon al snel niet goed, ik heb foto’s gemaakt waarbij mensen binnen een halve meter van elkaar kwamen met de koppen..glaasje op maakt het nog lastiger😞 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Persoonlijk zou ik zeggen sla dit jaar over en ga voor het voorjaar. Zou het risico niet willen nemen dat er toch iemand besmet blijkt te zijn zonder klachten en er een aantal mensen echt ziek worden met alle gevaren van dien. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 juni 2020 Auteur Geplaatst: 27 juni 2020 Ik zou het wel aandurven. Quote
Charly Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Misschien in aangepaste versie?Korter, met alleen plantjes ruilen en wat bijkletsen op afstand. En ieder neemt voor zichzelf wat te eten mee. Denk aan dubbele boterham dus niet een pan soep. Dan hebben we ook geen bestek nodig of borden. Dan zou ik het wel durven hoor. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorg Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Op 26-6-2020 om 16:33, prettig gestoord zei: Persoonlijk zou ik zeggen sla dit jaar over en ga voor het voorjaar. Zou het risico niet willen nemen dat er toch iemand besmet blijkt te zijn zonder klachten en er een aantal mensen echt ziek worden met alle gevaren van dien. Eens - niet doen dit jaar, ook al lijken de eerste situaties waar groepen mensen bij elkaar zijn in de buitenlucht goed uit te pakken (binnen is een heel ander verhaal). 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Doorgaan in de vorm van Charly. Wel ruilen en kletsen, geen culinaire hoogstandjes waar 8 personen tegelijk zich aan staan te vergapen in de keuken. Extra grote weggeeftafel zodat er 2 personen tegelijk kunnen snuffelen zonder te veel gedoe. Op papier ben ik lid van een risicogroep, maar ik wil ook doorgaan met leven. Het voelt erg vreemd aan dat ik mij wel in een bedompte en smalle AH waag wekelijks voor een boodschap, maar dat ik een van de hoogtepunten van mijn tuinseizoen zou moeten missen. Daarnaast verwacht ik dat de virusdreiging in oktober 2020 niet veel anders zou zijn dan in april 2021, tenzij er een vaccin uitgerold is in de tussentijd onder een groot deel van de bevolking. Lokale uitbraken zullen zich blijven voortdoen, zo niet erger. Quote
Grork Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Misschien de datum een of twee weken naar voren halen? Na de 25ste begint vaak het herfstweer pas echt wat maakt dat je gaat schuilen. Dus dichter bij elkaar bent. Maar ik twijfel. Ik vind de nasleep van deze ziekte te ingrijpend en wil dat niet onderschatten. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
tuinLB Geplaatst: 29 juni 2020 Geplaatst: 29 juni 2020 Ik ben het eens met Charly en Goldfish, in afgeslankte vorm kan het in mijn ogen best doorgaan. Alleen ruilen en kletsen, alles buiten doen en zonder eten en drinken. Met een beetje gezond verstand van de deelnemers zou het dan volgens mij wel moeten kunnen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.