Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gefeliciteerd met de verhuizing. 🤠🎉

Vooralsnog krijg ik bij de Ongelezen Inhoud alleen berichten te zien die sinds de verhuizing geplaatst zijn.... 🤔

(En vind ik de emoji's nogal klein... 🧐 )

En inderdaad  @loes (vernoemmeldingstest... ) erg leuk dat de blogupdates nu ook gewoon meedraaien in het geheel. :P

(Ahaa... verder doorscrollen in de emojilijst levert onze oude exemplaren op. :mrgreen: )

P.S. Wel jammer van de Like 💓hartjes en de reputatie + plusjes. Die mogen wat mij betreft wel weg.

aangepast door Erny
Geplaatst:

'niet aangewezen op gedeelde computers' = google translate, bij de altijd ingelogd houden tickbox, die ik dus iedere keer moet uitschakelen. 

Eerste indruk, is zo onvertrouwd. Nu op zoek naar 'nieuwe berichten'.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Edit vorige bericht:

reputatie + plusjes

mag verwijderd worden, Maar ik mag maar 1x mijn bericht wijzigen blijkbaar... Dat mag wel gewijzigd worden (anders moet ik zo opletten voordat ik op Verstuur klik... ;) ).

En nu  maar wel op Reactie Toevoegen klikken om te zien wat de " Quote " tekens doen.

Geplaatst:

Blij verrast!

Heel veel doet het gewoon, en het ziet er prima uit.

Ben nog geen onwerkbare situatie tegengekomen.

Ja, hier en daar (en daar ...) zal nog wat aangepast moeten worden.

Zo gaat dat nu eenmaal.

Ik houd een lijstje bij, met vragen en opmerkingen.

Komt vast allemaal wel goed:

Ja, forumlid henkgg is henkg, maar dan zonder moderatorrechten.

Geplaatst:

Ik moet nog wel even wennen, het is zo allemaal wel heel flitsend met al die nieuwe balkjes en kaders en plaatjes enz. 🙄 Ik heb nog niet genoeg rondgekeken of er problemen zijn, maar zo te zien zijn daar ook al leuk wat mensen mee bezig 👍 (veel teveel emoji trouwens,  en mijn favoriete die een duimpje opsteekt is er niet :( ) (oh en als ik dus gewoon dubbele punt haakje doe dan komt er een emoji met andere opmaak? Nou ja, niet heel belangrijk eigenlijk.... )

Geplaatst:

Voor iedereen die de ongelezen berichten zoekt. Op de telefoon kan je boven in op het Velletje papier klikken en dan kom je bij ongelezen berichten.

Ik mis zelf verder nog mijn berichten. Waar ik nog wel eens op klikte. Maar verder geen problemen ondervonden op de telefoon. En leuk al die emoties.

20200226_082608.jpg.fe8b97ddf6d7ce13c8781150bce963be.jpg

Geplaatst:

Bedankt voor al het werk Jorg !  Gaat inderdaad wel even wennen worden en zoeken. Maar dat komt allemaal wel. 

Geplaatst:
7 hours ago, Erny said:

En inderdaad  @loes (vernoemmeldingstest... ) erg leuk dat de blogupdates nu ook gewoon meedraaien in het geheel. :P

Het werkt :D Ook een mooie aanvulling.

2 hours ago, Wims said:

Ik mis nog de rubriek "nieuwe berichten". Die loop ik elke dag even door.

Is de functie "activiteiten" wat je bedoelde? dat zijn niet alleen forumberichten maar ook blogposten, evenementen enzo. 
Anders via ongelezen berichten met dea filters de opties instellen zoals je deze wenst.

51 minutes ago, Cupcakeje said:

Ik mis zelf verder nog mijn berichten. Waar ik nog wel eens op klikte. 

Die zit op de pc onder activiteiten. Nog niet mobiel gekeken maar als ik je screenshot zo zie misschien onder het plusteken ?
Je kan ook bij ongelezen berichten filters instellen en daar bij "eigenaar" je eigen berichten selecteren. 

Geplaatst: (aangepast)

Je eigen berichten kun je terugvinden onder account - profile aanklikken en dan in de groene balk onder je naam het icoontje berichten selecteren. Je kunt ook naar onderen scrollen. Zijn wel enkel de berichten gepost vanaf de nieuwe lay-out. 

aangepast door simonvb
Geplaatst:

Hmmm... apart... bericht dat ik vannacht geplaatst heb is weg.... :problem:

Nog maar een x dan:

Footer title

This content can be configured within your theme settings in your ACP. You can add any HTML including images, paragraphs and lists.

Ik wil graag mijn onderschrift aanpassen... maar wat is mijn APC ? ... In mijn Profiel gezocht maar kan het daar niet vinden...

@loes weet jij het?

:thumbup::thumbup:@Jorieke123 :thumbup::thumbup:  Helemaal aan het eind van de emoticonlijst dus...

Geplaatst:

@Erny, je bericht van vannacht staat in het andere topic ;) 

4 hours ago, loes said:

De hele footer ziet er nog uit als een standaard tekstje. APC is denk ik Admin Control Panel dus dat zal dan iets voor jorg zijn. Heeft geen haast.

Je onderschrift. even zoeken. Je naam bovenaan > Account instellingen > handtekening ?? 

Geplaatst:

Het verwijzen naar een ander topic gaat ook mooi :D 
En het vermelden ook, al valt het dan wel extra op dat mijn naam niet met een hoofdletter is. 

Ziet er allemaal wel mooi uit en ik ben nog geen hele gekke dingen tegen gekomen.
Wel vind ik de accountinstellingen wat rommelig. Een gedeelte van de opties staat links en een deel rechts onder "andere instellingen"

• Thanks 1
Geplaatst:

Ahaa @loes Thanx. Dan was ik blijkbaar in de war geraakt tussen de topics door verwijzing van Donaldk. ;)

Onderschrift, handtekening dus, ook succesvol veranderd. Dáár had ik het zeker niet gezocht.

Loes, ik heb je nu een Thanx 🏆 gegeven ipv een 💓 Zie je daar dan ook verschil tussen qua melding naar jou?

Geplaatst:

Vraagje @Jorg e.a. :

Gezien de Moestuinseizoenenblogs nu weer deel uitmaken van het geheel en nieuwe updates gemakkelijk te vinden zijn.... wil ik eigenlijk al de abbonnementen die ik op al die Seizoenen heb wel uitzetten. (scheelt een heleboel Berichten in mn postvak)....

Kan dat ook ergens in 1x voor allemaal? 

Of zo nee, doe ik dat dan per Seizoen en waar?

(Geen haast mee trouwens.)

Geplaatst:

Thanx @Jorieke123 Alleen daar staat dat ik niets volg (behalve Appelvrouw als testsubject). Dus misschien houdt dat in dat de Abbonnementsmeldingen van vóór de verhuizing ook verleden tijd zijn? :classic_cool:

Geplaatst:

Ik denk ook dat die abonnementmeldingen van de blog's niet zijn meeverhuisd. Bij mij staat er ook niets in de lijst en van de nieuwe blog van appelvrouw en jorieke heb ik geen pb ontvangen. Scheelt weer afmelden want dat is nu inderdaad niet meer nodig. 

1 hour ago, Erny said:

Loes, ik heb je nu een Thanx 🏆 gegeven ipv een 💓 Zie je daar dan ook verschil tussen qua melding naar jou?

Nee dat lijkt hetzelfde te zijn bij beide meldingen staat "Erny reageerde op een bericht in een topic Forum succesvol omgezet"

Dat staat er wat raar want het is geen reactie. Ook de zin leest wat krom, bij andere meldingen staat er een dubbele punt achter het woord topic. 

Ik weet ook niet of dat hele like en thanks systeem een aanvulling vind voor het forum.

Geplaatst:

Ik (Jorg) heb dit bericht via de centrale admin account LucV geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties, blij mee, ik beantwoord de vragen en opmerkingen hieronder!

Blogs

Abonnement meldingen blogs

Die zijn denk ik inderdaad niet meeverhuisd.

Hoe abonneren op een blog?

Je kunt je abonneren op een blog of een blogpost. In de nieuwe forumsoftware gebruiken we daar de naam VOLGEN voor. Als je jezelf abonneert op een blog ontvang je een bericht wanneer er een nieuwe blogpost is gemaakt. Wanneer je een blogpost volgt krijg je een bericht bij nieuwe reacties.

Ik word er blij van   Seizoenen van Jorieke   Moestuin Forum.png

Hoe abonnementen op blog uitzetten?

Je kunt je meldingen voor topics, blogs of blogposts hier beheren:

https://www.moestuinforum.nl/followed/

Profiel

Hoe pas ik mijn onderschrift aan?

Je onderschrift pas je aan in je accountinstellingen > Handtekening.

Directe link: https://www.moestuinforum.nl/settings/signature/

Waar vind ik mijn eigen berichten of berichten van anderen terug ?

Die vind je via het profiel terug. Klik op de gebruikersnaam (evt je eigen naam) en vervolgens rechtsboven op “bekijk hun activiteit”. Aan de linkerkant kun je filteren. Je komt bij je eigen profiel door rechtsboven op je naam te klikken en in het dropdown menu profiel te selecteren.

Jorieke123   Moestuin Forum.png

Datum online / laatste berichten staan niet goed

Proces draait nog op de achtergrond (totaalproces nu op 68%) om alle waardes her te berekenen.

Geluidje nieuwe berichten uitzetten

Het geluidje van een nieuw bericht kun je uitzetten in je accoutninstellingen, meldingsinstellingen:

Directe link: https://www.moestuinforum.nl/notifications/options/

Nieuwe berichten bijhouden / overzicht

De lijst met nieuwe berichten kun je in deze forumsoftware vinden bij activiteit, Ongelezen inhoud

ongelezen.jpg

Topics / reply’s

Hoe wijzig ik mijn bericht?

Via het kopje wijzig linksonder in elk bericht. Ik loop zo de instellingen na, oude instelling dat je altijd je berichten kunt aanpassen wil ik graag terug zetten (ga er vanuit dat dit kan bij de instellingen).

Taptatalk mist

Kijk ik van het weekend naar, verwacht dat dit ook met deze forumsoftware ingesteld kan worden. Bericht volgt.

Like/thanks en reputatiesysteem

Dank voor jullie gedachten. Ik deel die – ik weet ook nog niet of het een aanvulling is. Laten we dat komende weken evalueren. Info over hoe het werkt volgt nog.

Veel pagina’s nog foutmelding

Proces draait nog op de achtergrond (totaalproces nu op 68%) om alle URLS juist te zetten.

Gedraaide foto’s van het oude forum zijn niet zichtbaar

Wie op het oude forum (noodgedwongen) de IMG-Rotate optie heeft gebruikt om zijn/haar foto’s recht te zetten constateert dat op het nieuwe forum deze foto’s niet meer zichtbaar zijn. Dat komt omdat de IMG tag niet bekend was bij de programmeur. Ik ga de programmeur vragen wat er mogelijk is.

Priveberichten

Inbox vol

Ik ga de instellingen nazoeken om te kijken wat daar voor berichtenlimiet staat, is dat anders dan de oude software, pas ik dat aan. 26/2: terug op 500 berichten gezet. Voor sommige mensen is dat te weinig om de oude inbox in kwijt te kunnen, het verzoek is om dan oude berichten waar je niks meer mee doet weg te gooien.

Vertaling aan te passen

-          Melding like/thanx

-          :: achter woord topic

-          Bekijk hun activiteit

-          niet aangewezen op gedeelde computers

Design

Zijbalk op homepage

Ik zoek uit of je die als gebruiker aan of uit kunt zetten, maar ik denk het niet.

Footer

Daar staat inderdaad nog standaard tekst. Van het weekend heb ik mogelijkheid daar aan te werken. Er komen een aantal handige linkjes te staan, zoals instructies foto plaatsen en berichten voor nieuwe leden die hun weg nog moeten vinden.

Onderwerp staat door titel heen bij moestuin seizoen heen

Gezien, dank, moeten daar nog wel meer kleine wijzigingen gedaan worden.

- Page up knopje mogelijk?
- zwarte / grijze balk quote te aanwezig
- Zijbalk hoofdpagina evalueren: wel of niet nuttig
- Fontsize zoekresultaten

- regel over post aangepast (laatst aangepast door xxx om xxx = te groot),

- klikbare icoontjes op GSM

- handtekening onoverzichtelijk

Overig

Moderatorrechten

Die ga ik na dit bericht direct instellen!

Traagheid wegschrijven bericht in database

Ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is vanwege grote hoeveelheid achtergrondtaken /berekeningen.

Van het weekend meer info / handleidingen, maar schroom niet om nu al vragen te stellen of feedback te delen!

• Like 1
  • Thanks 2
Geplaatst:

Ik krijg van elk bericht waar ik op heb gereageerd, nu een e-mail. Heel vervelend! Als ik mijn voorkeursinstellingen wil wijzigen via het betreffende mailtje, dan krijg ik dat de pagina onbekend is. In Tapatalk kan ik überhaupt niet meer bij het forum. 

al met al vind ik de verhuizing steeds irritanter... Is geen kritiek op de verhuizers.  iedereen werkt hard om het lopend te krijgen en dat er kinderziektes zijn, maar andersom snappen de harde werkers hopelijk ook dat er irritaties zijn. 

Geplaatst:

Overwegend vind ik het wel goed, is nog wat wennen. 

Wat ik wel mis van vroeger is om direct bij de unread messages te kunnen verderlezen waar je gebleven was. Nu moet je kiezen tussen het laatste bericht (op klokje of naam klikken) of eerste bericht van het topic. 

Ps: meestal met gsm op het forum.

Geplaatst:

Het is maar een hobbyforum, geen vreselijk belangrijk levensnoodzakelijk iets.

Ipv geirriteerd raken, kunnen we ook even rustig aan doen met posten.

Als de transitie op 100% is, zijn een hoop problemen beslist vanzelf opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...