Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Corona, hoe vergaat het jullie?

Featured Replies

Geplaatst:

Heftig, sterkte en beterschap voor je zwager, rorror! En Rob nog gecondoleerd, het is echt geen simpel griepje dit.

Wij hebben ons aangemeld voor het doen van boodschappen voor mensen die dat nu niet kunnen in het dorp. De buren hebben wij dat ook aangeboden, maar tot nu toe is het gelukkig niet nodig. Er is meer aanbod dan vraag nu, wel fijn dat mensen elkaar hier willen helpen.

Iedereen hier op het platteland heeft ook wel genoeg boodschappen in huis, de supermarkt is niet in de buurt, dus dagelijks boodschappen doen is niet handig. Hebben wij gelukkig ook.

Verder is het erg rustig, maar er is in huis en in de tuin genoeg te doen, dus dat leidt wel af.

Geplaatst:
  • Auteur

Goed bezig Flup! Hier heeft het gewoon geen zin boodschappen te doen, hoe ze ook hun best doen tekort blijft. Toiletpapier kost al 7 euro nog wat! Vroeg manlief wat heb je gezegt, maar goed dat de lente daar is en de blaadjes aan de boom komen? Tekort is al erg genoeg, maar als k en k supermarkt daar misbruik van te maken is pas klantvriendelijkheid en goede reclame! 

Zoneman blijven nog thuis in quarantaine en maken het beste er van. Veel eieren staan op het menu, op alle manieren en smaken. Nog even en dan verse groentjes, inmaken en doen. Positief blijven en het beste hopen, gelovig blijven en ons beste doen en geven.

Geplaatst:

Het bestuur van mijn volkstuinvereniging vond het nodig deze mededeling vandaag aan de poort te bevestigen:   Uitgangspunt van de overheid is : blijf zoveel mogelijk thuis.  Wil je toch op je tuin werken, kom dan alleen of maximaal met 1 huisgenoot naar de tuin.  Houd altijd minimaal 1.5 meter afstand op de paden en in je tuin. Ontvang geen andere mensen op je tuin.   Wanneer we ons niet aan deze regels houden, kan het complex op last van de burgemeester worden gesloten.  Hartelijk dank voor de medewerking. 

Mijn hart breekt, want dit betekent dat ik  A.  mijn twee kinderen niet tegelijk mag meenemen.  B.  een vrijwilliger die ik vorig maand gevonden heb om mij te helpen op de  (in ruil voor wat potjes jam etc. ) niet mag laten komen.     Maar ondertussen mag ik van de overheid wel een bijeenkomst in mijn eigen huis mag houden met maximaal 3 gasten, mits die 1.5 meter afstand houden.  Of dat ik met die vrijwilliger wel een wandeling mag maken door het rustige er naast gelegen park, mits we die 1.5 meter handhaven.  Dus aan mijn kant van het toegangshek mag dit niet,  30 meter verder op wel.    En voor wie nu denkt dat ik tuinier op een postzegel:  het perceel is 15 bij 21 meter.

Laat duidelijk zijn dat ik Corona niet wil bagatelliseren en ik het erg verstandig vind dat de vereniging al heel vroeg alle groepsactiviteiten (werkbeurten, koffieuurtje, klaverjassen) heeft stilgelegd.  Maar wat men vandaag gedaan heeft, stuit mij zeer tegen de borst.   

Update:  dit blijkt een eigen draai te zijn van de vereniging van een advies van de Algemene Verbond Van Volktuinders Verenigingen Nederland.  Zie : https://avvn.nl/coronavirus-en-de-tuinvereniging

Geplaatst:

Ik begrijp de maatregel wel. In België mag je sowieso enkel nog met gezinsleden of 1 andere persoon (op 1.5m) iets buiten doen. Bezoeken thuis zijn volledig verboden, dus ook niet naar jouw eigen ouders, kinderen,... 

Bij ons op de volkstuinen blijven er toch ook hardleerse mensen die de regels niet respecteren en gewoon dicht staan te praten met elkaar. 😔 Daarenboven zitten er veel ouderen op het complex en voor hun is corona veel gevaarlijker. Ik begrijp dus goed dat men enkel mensen van hetzelfde gezin op een perceel wilt omdat door bezig te zijn, men toch al vlug eens per ongeluk contact heeft.

Ik hoop echt dat het geen volledige lockdown wordt en we buiten mogen blijven gaan. 

Ik zit nu mijn 8ste dag in quarantaine aangezien ik corona heb. Ik ben al van de koorts vanaf en voor de rest maar milde symptomen. Toch begint het nu ook te wegen dat je niet eens naar buiten kunt om te bewegen. Ik heb me steeds aan de regels gehouden dus waarschijnlijk op het werk nog opgelopen aangezien ik daar verplicht sociale contacten had. 

Geplaatst:

Voedselvoorziening is een basisbehoefte waar uitzonderingen gelden op de strenge corona regels, dus dit beleid m.b.t. volkstuinen gaat wel degelijk tegen de algemene trend in. Als daar strengere regels gelden dan daarbuiten vind ik dat niet terecht. Het zou logischer zijn volkstuinen te behandelen in lijn met boeren en supermarkten; gelijke monniken, gelijke kappen.

Afstand houden, ja natuurlijk, maar dat is op de tuin makkelijker dan in de supermarkt. Ik houd in de supermarkt keurig afstand van degene die voor me in een schap wat aan het uitzoeken is, en betracht geduld als een mevrouw voor mij er minutenlang over doet om te bepalen welk pak wasmiddel ze nu eigenlijk wil, maar niet iedereen zal zo geduldig zijn, dus dit gaat niet overal werken.

Buiten blijft ook overal sprake van een echte coronadrukte, want iedereen gaat er op uit. Ik had pech dat mijn beide fietsen tegelijkertijd braken, en de fietsenmaker komt natuurlijk om in het werk, dus het is dus de vraag wanneer de fiets die ik al vorige week bracht klaar zal zijn.

Ik moet nu kilometers lopen naar de tuin, en loop meestal in de berm om afstand te bewaren tot het meeste volk, want behalve meer gefietst wordt er ook meer gewandeld. Met de roeiboot is het makkelijker om afstand te bewaren, en die gebruik ik ook veel, maar voor alleen 's avonds water geven kost de roeiboot te veel tijd.

aangepast door roeier

Geplaatst:
2 uren geleden, simonvb zei:

Ik begrijp de maatregel wel. In België mag je sowieso enkel nog met gezinsleden of 1 andere persoon (op 1.5m) iets buiten doen. Bezoeken thuis zijn volledig verboden, dus ook niet naar jouw eigen ouders, kinderen,... 

Je begrijpt de maatregel van de volkstuin?
Want wat je daarna omschrijft is precies wat in Nederland ook mag. Je mag met gezinsleden of met 1 ander persoon naar buiten. Dus volgens die regels mag Goldfish gewoon met zijn beide kinderen naar de volkstuin of met de vrijwilliger. Ik snap niet waarom de volkstuinen menen strengere regels te moeten hanteren dan de landelijke maatregelen.

Bezoek thuis is in Nederland iets ruimer (max 3 personen) dan in Belgie omdat dat toch niet valt te handhaven en omdat sommige mensen echt hulp nodig hebben dus dat zou levensgevaarlijk kunnen zijn om dat volledig te verbieden. 

Geplaatst:

Hier op straat is het wel erg rustig. Het beeld vertekend misschien ook omdat het dorp normaal bij mooi weer vol stroomt met toeristen en nu zijn het enkel de dorpsbewoners die op straat zijn. Er zijn wel mensen op straat hoor maar het is rustig genoeg om zonder moeite voldoende afstand te bewaren. 

Geplaatst:

Ik haakte als een van de eersten af als vrijwilliger bij NME natuurtuinen en kinderboerderij, omdat ik aan het snotteren en hoesten was. En dat laatste al maanden lang. Dat heb ik iedere winter. Ditmaal kwamen groene snot en ontstoken ogen erbij. Bij h.a. geweest en nu heb ik een  neusspray erbij tegen hooikoorts. Voor de longen had ik al een pufje. En ik moet stoppen met roken zegt h.a.

Nu ben een paar weken rustig in en om mijn huis bezig en heb ik besloten niet meer terug te gaan naar het vrw werk bij NME. Ik kom buiten het gevreesde virus om teveel in aanraking / nabijheid van pollen, dieren, kinderen, stress onderling tussen medewerkers. Tot rust komen, onthaasting, niksen, heerlijk.

Wel heel jammer van het stuk eigen moestuin aldaar, waarvan ik dan ook geen gebruik meer kan maken.

Pas 68 geworden, het mag ook wel een keer. Het is mooi geweest. Vreselijk afschuwelijk dat dat virus daar nou toe bijdraagt. Maar ik zal me vermaken met mijn hobby's en het gaat er nu eindelijk van komen dat ik die modelspoorbaan ga bouwen... O ja, voor die hobby had ik eens een doosje mondkapjes aangeschaft om op te zetten tijden het spuiten met de airbrush van modellen etc. Daar had ik er maar een paar van gebruikt. Nu komen ze goed uit en ik doe er een op als ik boodschappen doe.

Geplaatst:

Dat je in een volkstuincomplex niet zoveel mensen mee mag nemen, snap ik, maar dat je ook geen buitenstaander (geen familie) mee mag nemen is wel apart. In Duitsland beginnen ze op het gebied van de landbouw nu in te zien dat de grenzen dicht + gedeeltelijke Ausgangssperre niet handig is. Er zijn veel te weinig oogsthelpers voor de asperges, de aardbeien en de vroege groenten. En ook voor de druivenoogst voor de wijn straks in de nazomer, maakt men zich zorgen. Groente en fruit zal wel flink duurder worden. Dan mag je juist blij zijn met een moestuin. En dan is hulp van een vast persoon geen overbodige luxe. 

De rust vind ik wel heel fijn, ook al is het hier normaal ook al heel erg rustig. De mensen zijn hier erg gedisciplineerd en houden zich er wel heel goed aan de regels.

Al moet ik zeggen dat ik het bezoek van de schoorsteenveger voor de 2-jaarlijkse controle vandaag wel wat vreemd vond. Ik snap dat die man ook zijn inkomen moet houden, maar om juist nu de controles te doen is wat gek.

Verder straks weer even in de tuin werken, frisse lucht doet een mens altijd goed.

Geplaatst:

Of de winkels hier leeg zijn weet ik niet, we doen voorlopig geen boodschappen.

We hebben het ruim op tijd zien aankomen en hebben onze voorraden op tijd "aufgestockt".

Ik zag laatst een foto van een koelvitrine van een supermarkt in Dresden, waarbij stond geschreven; zo zag de vleesvitrine er gisteren uit ( voor de helft leeg)

Ik tegen mij vrouw; zo zien de vleesvitrines er bij ons altijd uit!

We zitten hier op het einde van de leveringsketen, en tegen de tijd dat men hier is, is van alles al op.

Bestellingen worden vaak niet ( compleet) geleverd.

Dat zal nu niet anders zijn.

Normaal doen we boodschappen in Tsjechie , niet omdat het daar zo goedkoop is, de meeste producten zijn daar juist ( flink ) duurder, maar omdat daar een aantal grote supermarkten zitten. ( zoals de Albert, ja inderdaad van die Albert H... )

Helaas is de grens dicht 

Wij wonen aan een lintbebouwing , naast ons woningen , achter ons natuur ( landschaftspark Zittauer Gebirge ).

Wat ons opvalt dat ondanks het hier nog koud is, erg veel mensen de natuur inlopen.

Zoveel mensen zie je zelfs zomers niet.

Waarschijnlijk voelen zij zich opgesloten.

Het is wel merkwaardig dat de landesregierung heeft besloten om de jacht stil te leggen, met als argument : das Ministerium meint, in Feld und Wald könne der Mindestabstand von 1,5 Metern nicht eingehalten werden.

..uhhh? 

Nou zo klein is dat landschaftspark nou ook weer niet. 😉

aangepast door kustlijn

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Wat ik verkeerd had begrepen, is dat Goldfish zijn kinderen bij hem thuis wonen en dan is de maatregel inderdaad belachelijk. Iedereen die in België onder hetzelfde dak woont, mag samen buiten en dus ook op de volkstuin = Dit lijkt me ook logisch want met hun heb je sowieso veel contact. Dat men niet toestaat dat er een buitenstaander komt, vind ik persoonlijk een zeer goede zaak want zo vermijdt men overbodige contacten zoals het doorgeven van een spade, zakje zaden, babbeltje van te dicht,...

De cijfers van Italië, Spanje,... liegen er niet om en als de overheid niet doortastend genoeg wil optreden, ben ik blij dat verenigingen dit zelf wel doen. Vooral als ik kijk naar ons complex: +60% van de tuinders is ouder dan 60 jaar. Voor de meeste van deze mensen is Corona een zware ziekte.

De maatregel waarom je nog wel met 1 iemand buiten het gezin op straat mag komen mits 1meter afstand, is er voornamelijk omdat er ook veel mensen alleen wonen en de mensen het psychologisch ook moeten uithouden. Mensen die afhangen van hulp buiten af, worden trouwens ook nog steeds verder geholpen.

Dat het in België verboden is bij mensen thuis op bezoek te gaan, is een goede zaak! Je neemt anders toch wel iets vast van de andere.

Ik vind dat de Nederlandse overheid te laat maatregelen heeft genomen, volgens mij gaan we dat vanaf volgende week ook merken in de statistieken van Nederland tegenover België.

aangepast door simonvb

Geplaatst:

Ik verbaas mij, dat men zowel in Nederland als in Duitsland al begint te speculeren over het binnenkort ( gedeeltelijk ) terug draaien van maatregelen.

In Nederland spreekt men al van een afvlakking van besmettingen na de genomen maatregelen.

Chapeau!....  ( maar niet heus )

Ook in Duitsland was er maandag een afvlakking te zien , helaas kwam dat omdat veel administraties in het weekend geen besmettingen en overlijden hadden door geven.

Een paar dagen geleden volgde ik een verhandeling van prof dr Christian_Drosten van de Charité, een viroloog gespecialiceerd op sars1 en nu sars2.

Deze vertelde dat de incubatietijd zo`n  14 dagen is, maar dat de patient al drie dagen voor optreden van covid 19 besmettelijk is.

Dus 14 dagen voor het optreden van covid 19 is diegene besmet.

Dat betekend dat je dan ook pas na 14 dagen kan zien of maatregelen helpen.

Overigens de langst gemeten incubatie tijd bij corona is 27 dagen geweest, vandaar dat veel maatregelen 30 dagen duren.

Ben je het Duits machtig, dan hier de podcast van de leider van de Charité,  prof dr Christian_Drosten https://www.ndr.de/nachrichten/info/Corona-Podcast-Alle-Folgen-in-der-Uebersicht,podcastcoronavirus134.html

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

2 uren geleden, simonvb zei:

Mensen die afhangen van hulp buiten af, worden trouwens ook nog steeds verder geholpen.

Helaas is dat niet helemaal waar.
Bij mijn oma die meerdere keren per dag thuiszorg kreeg wilden ze de zorg afschalen tot het minimale. Ze zou een ipad krijgen en dan zorg op afstand. Zie je het al voor je een complete digibeet die met een ipad moet gaan werken?
Gaat nu gelukkig eerst niet door omdat er geen wifi is maar voor de medicatie komen ze al niet meer langs terwijl dat juist een van de belangrijkste dingen was, dat is in het verleden al meerdere keren gigantisch fout is gegaan. Ook bijvoorbeeld hulp bij douchen mag mogelijk niet meer omdat dat extra besmettingsgevaar oplevert. Nog even en er komt dus helemaal niemand meer bij oma langs en dan zal er toch echt familie langs moeten gaan. Ik hoop dus niet dat dat hier verboden gaat worden want dan komen echt heel veel mensen in de problemen. 

Andere oma woont in een tehuis, daar mag geen bezoek komen maar ze krijgt daar tenminste nog wel alle zorg die nodig is en zal daardoor dagelijks mensen zien. 

aangepast door loes

Geplaatst:
  • Auteur

Hier huppelen ze de grens over, gaan gezellig winkelen in de stad en naar het tuincentrum. Het lijkt allemaal wel een leuk spelletje, maar weigermee te spelen en hoop dat al die idioten een rode kaart krijgen en quarantaine. Iedereen moet zijn best doen, met factor van 3 steeds besmetten hoe snel vele besmet zijn. Waarom zijn mensen zo dom (bezig), thuis blijven te moeilijk dan maarhet leven van vele op het spel zetten voor persoonlijk vermaak.

hier weer vermoeiend dagje thuis, zoneman is lief en vermaakt zich best. Maar het is toch anders pakt zijn rugzakje en gaat dan naar Kindergarten. Hup met beertje naar de slaapkamer, even weg van huis.

weer zoveel mogelijk gezaaid, droogbonen, breek en snijbonen, spinazie tussen de rijen. 

De info over het virus gaat steeds verder uit elkaad, de cijfers liegen er echter niet om. Minder besmettingen en wat genezingen, gaat de goede kant op. Uh ja serieus zo snel na een paar maatregelen die niet nageleefd worden ... en de cijfers vertellen een ander verhaal. 

Geplaatst:

Mensen zijn vreselijk koppig en denken dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Wel dus. Die mensen houden zich pas aan de regels als mensen in hun naaste omgeving corona krijgen. Gun ik niemand, ik hoop liever dat men gewoon heel streng optreedt tegen mensen die de regels overtreden. Het is voor veel mensen te vaag en onzichtbaar nog, waardoor je dat lakse gedrag krijgt. 

De buurvrouw heeft net gevraagd of ik gist kan bestellen. In de winkels is het overal uitverkocht, maar online ook. Ik kan wel gist uit bv China kopen (via A....n), maar dat wil ik niet. De buurvrouw kan dat niet lezen, ook al is het hetzelfde product. Lastig! Ineens wil iedereen zelf zijn brood bakken, terwijl de bakker hier ook gewoon voorbij komt. Meerdere keren per week. Heb zelf nog wel een paar pakjes gist, maar zie wel dat die een jaar over de houdbaarheidsdatum zijn.

De afvlakking van de curve in Duitsland zegt inderdaad nog niet zoveel. Je kan pas na 3 weken zeggen of de maatregelen invloed hebben of niet. Afwachten nog maar en hopen dat het meevalt.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Flup zei:

Mensen zijn vreselijk koppig en denken dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Wel dus. Die mensen houden zich pas aan de regels als mensen in hun naaste omgeving corona krijgen. Gun ik niemand, ik hoop liever dat men gewoon heel streng optreedt tegen mensen die de regels overtreden. Het is voor veel mensen te vaag en onzichtbaar nog, waardoor je dat lakse gedrag krijgt. 

Ik ben iemand die maar lastig stil zit, en dus graag elke dag even naar buiten toe. Ook cornona mensen in schoonfamilie, nu twee stuks. Maar ik ga wel naar buiten. Houdt mij zo ie zo aan de opgegeven regels. Maar die 1,5 meter regel... ik probeer dat 3meter te houden. Geen familie bezoeken tot eind april. We video bellen een stuk meer zo.

Toen ik bij het tuincentrum was, werden de karretjes gedesinfecteerd aangerijkt. Werden schoongemaakt waar je bij stond. Erg netjes. 

Het verbaasde mij trouwens echt, 90% van de bezoekers waren mensen boven de 60jaar... en afstand nemen ho maar, jonge mensen en personeel bewaarden hun afstand wel. Maar de oudjes, draaien om je heen, ik probeer afstand te nemen, lopen zo weer naar je toe... Ik heb het idee dat veel oudjes niet goed kunnen zien/horen. En daarom zo dicht bij komen staan. Misschien dat de teksten in de winkel groter en korter moeten, of met grote pictogrammen.

Vraag me wel af waarom gaat de risco groep naar buiten?

Geplaatst:
10 uren geleden, rorror zei:

en afstand nemen ho maar

Dat viel mij ook al op. Ik ben elke dag rond 06.00 in de veren ivm met een kleine die honger heeft en ga meestal om 7.15 boodschappen doen, dan is het nog vrij rustig. Ik houd netjes afstand maar tot nu toe echt een aantal bumperklevers gehad, ik snap echt niet dat mensen zo dom kunnen zijn om zich nu nog zo te gedragen. Daar komt bij, ik blijf niet alleen voor mijzelf binnen, ik heb een sociaal beroep dus ik zou zomaar een doorgeefluik kunnen zijn.

Geplaatst:
  • Auteur

Flup kun je geen deegstarter maken voor je buren of uitleggen hoe die het kan doen met natuurlijke gisten?

Geplaatst:

Jane Doe, daar dacht ik ook gelijk aan.

Nu houd niet iedereen van een zuurdesembrood , hoewel erg gezond.

Mijn op en top Duitse vrouw vind het ook niet so .....

Nu heb je ook nog roggenmeel nodig, of het ook met andere meelsoorten kan  weet ik zo net niet.

Maar als je eenmaal een sauerteig starter hebt, dan kan je hem onderhouden / kweken.

Een bakker hier in het dorp pocht dat zijn zuurdesem starter al 3 generaties mee gaat.

https://www.sonachgefuehl.de/sauerteig-ansetzen-ist-kinderleicht/#

https://kuechenchaotin.de/sauerteig-selber-machen/

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

ja, is easy te maken, ook van volkorenmeel

wij doen er in het allereerste mengsel een blad van een bio rode kool bij, daar zitten de goede bacteriën vast op

Geplaatst:
Op 25-3-2020 om 08:24, loes zei:

Als mensen zich niet aan de regels houden en iemand meldt het bij de gemeente is er zelfs kans dat de hele volkstuin wordt afgesloten.
Denk dat dat voor een volkstuin wel meevalt omdat het ook voedselvoorziening is maar je mag er best mee dreigen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit in België of de verplaatsing met de auto naar een volkstuin gezien word als noodzakelijke verplaatsing (omdat men gereedschap of zo moet meenemen) . 

De niet noodzakelijke winkels zijn hier verplicht gesloten . Aveve mogen hier wel nog open zijn maar mogen alleen noodzakelijke producten verkopen dus eten voor mens en dier . Groenten planten en zaden mogen ze niet verkopen dus word niet als levens noodzakelijke   middelen . Wat wel eten is binnen een bepaalde tijd eigenlijk net zo als een moestuin op een complex.

aangepast door Waaslander

Geplaatst:

In België is het vrij strikt en moet zeggen lijkt wel dat de opvolging goed zit, natuurlijk altijd mensen (bvb een café waar men tot 2x toe diende vast te stellen dat ie open was achter gesloten deuren) die denken dat het niet voor hen is.

Essentiële verplaatsingen? Politie heeft het zelf moeilijk want eigenlijk te open voor interpretatie.

Je mag buiten om te sporten of recreatief te wandelen, moet in de 'buurt' zijn van je woning maar wat is dat? 1km, 5, 10?

Zou makkelijker zijn als ze gewoon toezien op hoe je je verplaatst. Alleen in de wagen onderweg naar je (volks)tuin om daar dan alleen te werken in open lucht kan nooit problemen geven maar mag principieel niet. Waarom en wat het verschil is met bvb joggen??

Aannemers die naar een werf rijden mogen niet meer samen plaats nemen in een busje. OK klopt volgens de regels want niet voldoende afstand MAAR politie bvb, zitten ook met 2 in hun wagen op max 0.5 m van elkaar.

Wij houden ons alvast strikt aan de regels.

Natuurlijk ook makkelijk als je alles hebt, ruime tuin en woning enz.  Kan me inbeelden dat als je in een appartementje woont zonder tuin en 3 kinderen hebt ...

Mijn werkgever doet er alles aan om ons veilig te laten werken. Afdeling is afgesloten, enkel mensen uit shift aanwezig en strikte minimum om veilig te kunnen werken. Dagdiensten ed = homework, veel skypen ed.  Gelukkig is voorlopig nog geen sprake van ons in quarantaine te steken, woonunits ea logistiek (bedden, fitness toestellen, netflix, voeding etc) is klaar

Ik was een van die mensen die het initieel ook allemaal overdreven vond. Was natuurlijk ook de perceptie, werd hier eerst van de hand gedaan als een griepje dus ja...

Ondertsn zou het wel voor iedereen duidelijk moeten zijn dat het WEL ernstig te nemen is

Geplaatst:
21 uren geleden, simonvb zei:

Dat het in België verboden is bij mensen thuis op bezoek te gaan, is een goede zaak! Je neemt anders toch wel iets vast van de andere.

Ik vind dat de Nederlandse overheid te laat maatregelen heeft genomen, volgens mij gaan we dat vanaf volgende week ook merken in de statistieken van Nederland tegenover België.

Volgens minister president van Vlaamderen zou de poetshulp terug aan het werk moeten ? 

Per dag of halve dag bij een andere persoon/gezin die mogelijk besmet is gaan kuisen is dan geen risico . Ik denk dat vraag naar poetshulp ook veel lager is doordat mensen het een risico vinden en mensen die in economische werkloosheid zitten die het zelf doen .

Daar tegenover een mail gekregen vorige week van een groot/kleinhandel van ijzerwaren en elektriciteit dat ze hun winkels/magazijnen moesten sluiten voor de corona epidemie enkel noodbestellingen mogelijk via telefoon .  Waar ik in de bouw risico toch iets minder in schat dan in huis waar iemand in woont .  

Geplaatst:

Dank voor de tiips, dat ga ik zeker overleggen met de buurvrouw. 

Geplaatst:
  • Auteur

Deegstarter hoeft niet zuur te zijn, ik heb een recept die niet zuur is. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.