Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Corona, hoe vergaat het jullie?

Featured Replies

Geplaatst:
39 minuten geleden, kustlijn zei:

Het is dat de medische wereld in Nederland de afgelopen week heeft lopen drammen , dat bijvoorbeeld de scholen dicht moeten

De scholen zijn dicht ja maar vervolgens wordt er in het nieuws doodleuk verkondigd dat je wel buiten mag spelen met je vriendjes en ook bij elkaar thuis. 
Echt schiet mij maar lek, dat gaat zijn hele doel toch voorbij??
Straks zitten we hier ook in een complete lockdown en mag niemand meer naar buiten. Terwijl buiten zijn zonder direct contact met anderen gewoon kan. 

Geplaatst:
  • Auteur

Het is allemaal wat, volhouden, gezond en wel blijven.

denk dat Duitsland ook niet zoveel durft omdat de geschiedenis zijn rol speelt, zodra ze wat doen krijgen ze de 1e en 2e wereld oorlog om hun oren geslagen. Begrijp me niet verkeerd van mijn Joodse familie heeft "niemand" overleefd, maar de beslissingen van de toekomst moeten toch eens los van de geschiedenis staan. Waarom mag ieder hun grens dicht gooien en als Duitsland het doet is het anders. Al gaat het om veel meer dan dit virus, de maatregelen zijn wel nodig. Maar om nu de bevolking voor de gek te houden dat "hamsteren" niet nodig is. Uh voorbereidingen zijn toch brood nodig? Natuurlijk moet je niet alles voor de neus van anderen weg jatten. Er zal hopelijk genoeg voor ieder zijn, als het enige maten gelijk verdeeld wordt. Maar niet een "noodvoorraad" aanleggen, voor het geval men niet normaal 1 x per week/maand of welke periode ook zou kunnen doen? Voor de hond en kips hebben we ook vooruit gehaald, gaat nog een bestelling uit. Maar dat is ook normaal door het broedseizoen en afmesten. 

Wil geen reclame maken, maar na wat overboeking (tja betalingen gaan gewoon door) de laatste boodschapjes gedaan. Dacht nu kan het nog en de laatste poging nog wat te krijgen. Aldi en lidl Duitsland niks nada, ja koekjes en snoep maar dat laten we maar voor lief. Aldi Nederland geen pasta, rijst en toiletpapier meer. Nog wel meer dingen niet, maar ook daar volop koekjes en snoep ow en chips lekker belangrijk. Laatste poging Jumbo en ja hoor daar nog wat kunnen krijgen zonder problemen, behalve toiletpapier (eten ze dat ook op of zo?). Gemma vertelde dat on line ook te bestellen is en dan mer dan in de winkel nog is. Gelukkig hebben we rozijntjes kunnen vinden, o zo belangrijke snack voor ons zoontje. Maar hij zei meteen mama zo weinig meer ajb ... IPV grote hand/cup krijgt hij nu kleine hand/cup, omdat het voorlopig onzeker is en geen idee wanneer weer normaal boodschappen doen.

Als er een zonnige warme zomer komt, zal het virus rusten en op de loer liggen en weer met de herfst en winter toeslaan. Dus maar zoveel mogelijk telen en slachten en wintervoorraad aanleggen. 

Hopelijk gaat Europa beter samenwerken ipv ieder voor zich en blijven de dieven met hun poten van andermans eigendom af, zeep en desinfectiemiddelen en maskers jatten te ziek voor woorden! 

Loes je hebt helemaal gelijk, wat dacht je van vorona party's ook zo gestoord. Wij blijven thuis, niet onnodig weg gaan en geen bezoek. Wat meer kunnen burgers nog doen?

aangepast door Jane Doe

Geplaatst:

Ik help het je hopen Jane Doe, maar ik denk dat het in de zomer (juni /augustus ) zijn piek berijkt.

Dit virus lijkt niet  onder warm weer te lijden.

Voor de overgrote deel van de bevolking zou het beter zijn als de klap de aankomende maanden komt.

Dan is zo`n 70% van de bevolking besmet geweest , en treed er  beetje een  zogenaamde  groepsimmuniteit op.

Dat wil zeggen dat 70 % imuum is.

Echte groepsimmuniteit treed echter meestal boven 80% op

Het grote probleem echter, de ziekenhuizen kunnen deze toestroom niet aan.

Ook zullen er bij vitale beroepen personeel gaan ontbreken, omdat hier ook 70% ziek zal zijn.

We zien in Duitsland , dat er nu bij de "weinige" patienten , er al grote problemen zijn bij de huisartsen.

Ze hebben geen mondkapjes, geen tests ,geen desinfectiemiddel, of weten niet waar heen met hun patienten.

Maar vervolgens verklaard de politiek dat alles onder controle is.

Ook Nederland weet niet waar ze mondkapjes vandaan moeten halen, kijk die ziekte is er zomaar natuurlijk.

De afgelopen 8 weken was totaal niet te voorzien dat het een  pandemie  zou ( kunnen) worden.

Nee natuurlijk niet.............. 

Nu ze het uiteindelijk toch aan zien komen , hebben ze geen mondkapjes.

En waar koop je nu nog mondkapjes!?

Een Duitse huisarts die van het Duitse beleid geen Spahn heel laat 

https://www.bild.de/video/clip/politik-inland/erschuettert-arzt-zerlegt-merkels-und-spahns-corona-aussagen-69329276-69333988.bild.html

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Ik werk zelf in de horeca, dus zit noodgedwongen thuis, alleen vandaag werd er een oproep gedaan om het hele restaurant schoon te maken en onderhoud te doen aan grillen en toasters en shake machines. Dit mag echter slechts met 3 personen in het gebouw.
Verder is hier sprake van absurd gedrag in de supermarkten, in de Lidl was er zelfs een vechtpartij vanwege de laatste pot pastasaus.
Toch wel handig die moestuin , want die pot pastasaus heb ik niet nodig, die maak ik zelf wel van verse ingredienten uit mijn tuin hehehe.
Chaos alom dus.

Geplaatst:

ik ben behoorlijk aangeslagen en bezorgd , en heb erg veel extra werk als complexbeheerder van de tuinvereniging

ik maak alle deurknoppen schoon (virus zou een paar uur kunnen overleven op deurklinken, kranen etc.),

zet zeepjes neer, waterkranen zijn aangesloten na de winter

tuinders staan hier gewoon gezellig te kletsen vlak bij elkaar, wisselen gereedschap uit, hoesten naast een ander....ik spreek ze niet meer aan

we hebben hier in Haarlem inmiddels 9 geteste besmettingen, dus ik denk 100 besmette personen minimaal

op straat ook veel close gesprekjes, groepjes spelende kinderen, veel mensen in de winkels, kassajuffen zonder handschoenen, dikke rijen voor de weedshop, dikke rijen in de winkels, geen wonder dat hier in NL de lijn steeds verder omhoog loopt https://www.worldometers.info/coronavirus/ 

verder wordt er toch wel steeds meer bekend over de narigheid van het virus, met name het gevaar voor de risicogroep (zie Italië) maar ook voor jongere ouderen

ik denk: we moeten er doorheen, allemaal een keer antistoffen opbouwen, liefst via een vaccin, en liefst snel een medicijn dat de koppeling van het virus aan je cellen verhindert (fingers crossed) en dan is het wachten tot er ergens op de wereld weer zo een virus gekweekt wordt helaas

in onze familie doen we gezond, weerstand verhogend, slaap, voeding, buiten in de zon, mijden groepen waar mogelijk, winkelen vroeg, hamsteren niks, doen veel achterstallig onderhoud en zorgen voor elkaar, zo moet t maar

fingers crossed voor jullie allemaal!

aangepast door RobO

Geplaatst:

Woon in Riga Letland. Hier zijn sinds vannacht de grenzen gesloten en alle vliegverkeer vanaf Riga airport gestopt. Mijn tuin ligt naast het vliegveld, zal dus wel rustig zijn straks. Al met al een angstwekkend scenario en de speech van Rutte gaf ook geen verbetering op korte termijn. Beangstigend.

Geplaatst:

Het sociale leven ligt in België ook volledig op zijn gat dus dat merk ik wel goed aangezien ik anders toch 2 keer ga duiken en eens op café ga.

Wij mogen hier ook van thuis werken, ben dus een stuk vroeger thuis waardoor de moestuin meer in orde zal zijn 😃.  We houden wel afstand van iedereen. Ik hoop dat de mensen nu beseffen dat het ernstig is en de opgelegde maatregelen beter volgen: de coronafeestjes hier op vrijdag voor de café's zouden sluiten en weekendje shoppen in Nederland,... zijn spijtige zaken en brengen ons hopelijk niet in lockdown. Lockdown zou een ramp zijn want dan mag ik niet meer naar de volkstuin.
In België toch wel wat hamstergedrag geweest de laatste paar dagen. Wij hebben een paar extra dingen gekocht maar niet zo veel, meeste zaken die lang bewaren zijn ook bijna op in de supermarkten. Ze kunnen momenteel niet volgen met alles aan te vullen en alle producten worden normaal ook maar geleverd volgens het just in time principe.
Mensen met een moestuin zullen over het algemeen wel over meer voorraden groenten beschikken. Nu valt ook mijn Frank waarom mensen toiletpapier hamsteren (hebben wij niet meegenomen), heb zelf nog een 30 kg aardperen liggen 😂

Geplaatst:

Zojuist boodschappen gedaan. Doen we normaal op maandagavond maar savonds kan je sowieso lege schappen verwachten dus daarom een dagje later sochtends. 
Viel hier heel erg mee. Het was heerlijk rustig en op een paar schappen na was alles ook prima aangevuld. 

Geplaatst:

Twijfels in Duitsland over de Nederlandse cijfers inzake corona.

Meerdere media in Duitsland twijvelen de Nederlandse cijfers aan.

De grens naar Nederland is nog steeds open, terwijl naar de meeste andere buurlanden de grens gesloten is.

Terwijl in Limburg en Brabant de besmettingen enorm hebben toe genomen.

De Duitse overheid baseert zich op cijfers van de Nederlandse overheid.

Maar zijn deze cijfers wel juist vraagt bijvoorbeeld " die Welt "

Nederland heeft sinds zondag geen actuele cijfers meer gepubliceerd - wat een groot verschil maakt gezien de dagelijks toenemende aantallen in alle Europese landen.

Aan de andere kant worden volgens berichten in de media door het ontbreken van tests in verschillende regio's alleen mensen boven de 70 jaar getest die ernstige ziektesymptomen hebben. Beide factoren leiden tot de redelijke veronderstelling dat het aantal coronagevallen in Nederland hoger is dan voorheen bekend.

Dit wordt ook bevestigd door de mail van Sjaak de Gouw, directeur Volksgezondheid van GGD Hollands-Midden, onderdeel van de regionale volksgezondheidsdienst, geciteerd door RTL Nederland: Volgens deze gegevens zijn of werden 6000 mensen in Nederland besmet met het coronavirus - dat is meer dan vijf keer het laatste officieel gemelde aantal.

Letterlijk  schreef de Gouw aan zijn collega's in het hele land: "Op basis van de piramidescenario's  kunnen we berekenen dat op dit moment zo'n 6000 mensen besmet zijn of waren met het coronavirus. Dit is 0,03 procent van de bevolking."

Nederland heeft momenteel 6,6 gevallen per 1000 inwoners (Duitsland 7,5) en 0,12 doden per 1000 inwoners (Duitsland 0,016).

Ook is de mortaliteit in Nederland hoger dan in de omliggende landen, en dat terwijl de Nederlandse ziekenhuizen in Duitsland hoog staan aangeschreven.

Duitse ziekenhuizen laten zich bijvoorbeeld door Nederlandse ziekenhuizen adviceren over hygiene.

De mortaliteitcijfers lijken er dus ook op te wijzen dat de werkelijke cijfers hoger moeten liggen

Tijdens zijn persconferentie  voegde minister  Seehofer ( Bundesminister des Innern, für Bau und Heimat)   eraan toe dat hij bereid was om - indien nodig - te praten over verdere grenscontroles.

_____________________________________________________________________________________________________________________________

Hebben we hier te maken met incomptentie van de Nederlandse overheid, of zijn ze bezig ( net als China ) zoveel mogelijk onder het kleed te vegen , malversatie dus.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

De Nederlandse cijfers zijn verre van juist.
Per huishouden wordt maar 1 persoon getest, ze gaan er vanuit dat de zieke huisgenoten ook besmet zijn maar worden niet getest en dus ook niet in de statistieken opgenomen.
Tevens worden mensen met lichte klachten niet meer getest.
Geven ze zelf toe...

Geplaatst:

Het helpt niet om paniek / complottheorieën of anderzinds hier te delen. De vraag van Jane vat ik meer persoonlijk op. Hoe gaat het met ons? Hoe gaan jullie om met de situatie? En wie weet zelfs elkaar helpen op onderdelen.

Hier gaat het goed. Net als de meeste mensen in NL werk ik thuis. ICT systemen houden zich goed, bijna alle vergaderingen gaan gewoon door via nieuwe manieren van werken. Positieve van deze crisis is dat we daar dus nu noodgedwongen mee moeten werken en hopelijk van leren voor als dit voorbij is (lees minder reizen). Ik merk wel steeds meer de behoefte bij collega's om contact te hebben met elkaar, dus 3 weken thuiswerken wordt echt wennen. Verder natuurlijk een onwerkelijke situatie. Verlaten straten, geen mens te zien in de trein, lege supermarkten, beurzen die onderuit gaan, geen sport, etc... Van het weekend wel lekker in de volkstuin gewerkt en vrijdag weer. Daar zijn max 5 mensen op ruime afstand van elkaar.

@kustlijnGoed om je weer te zien hier, heel lang geleden!

Geplaatst:

Klopt, in Nederland wordt niet iedereen getest, bij gebrek aan testen. Ik vind ook dat de Nederlandse regering er vrij laks mee omgaat.

Duitsland is ook niet al te snel geweest (en dat komt misschien inderdaad wel door het verleden, zoals Jane al aangaf, dat merk je met meer dingen), maar inmiddels neemt Duitsland het wel serieus. Alleen snap ik niet dat de grenzen met Nederland en Belgi"e nog open zijn. Zelf woon ik tegen de Franse grens aan, dus heb daar verder niks mee te maken, al is het wel lastig als je straks bv niet op familiebezoek kunt gaan mocht er een noodgeval zijn in Nederland (of omgekeerd).

Tot nu toe zijn er geen bevestigde besmettingen in het landkreis waar ik woon, maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn. Hier ontkomen maar weinig mensen aan, denk ik. Ik doe in ieder geval mijn best om het gevaar op besmettingen te reduceren. En hier in de omgeving doet men dat ook, wat ik zo zie.

Geplaatst:

Dank je wel Jorg laten we inderdaad dit topic gebruiken om voor elkaar te zorgen en naar elkaar te luisteren. Doem en ellende scenarios zijn er overal meer dan genoeg en daar heb ik ook genoeg van :thumbdown:.

Hier ging vandaag om 12 alles dicht. ( ik was eigenlijk een beetje hilair teleurgesteld dat er geen alarm afging :?)

We moeten een ingevuld formulier op zak hebben met de reden voor het naar buiten gaan áls we naar buiten gaan. Dat kan zijn boodschappen doen, apotheek bezoeken etc. Heb je geen goede reden dan zul je 135 euro boete betalen. Mensen van de gemeente brengen deze formulieren naar dorpsgenoten die geen internet hebben. 

Mijn vrienden van de tuinclub hier hebben gebeld en gemaild naar ons om te vragen of we het allemaal goed begrepen hebben. Andere vrienden halen brood voor ons vanavond. Voorlopig veel solidariteit hier, dat raakt me wel positief.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is wel heel mooi, die solidariteit. Zeker nu jullie alleen met formulier de deur uit mogen. Dat is wel heel extreem.

Hier is men ook solidair, maar het is nog niet zo extreem beperkt als bij jullie in Frankrijk. Hoe moeten mensen dan bijvoorbeeld hun hond uitlaten, als ze geen tuin hebben? Wat dat betreft boffen we met onze grote tuin en dat we op het platteland wonen, hier hoef je geen mensen tegen te komen als het niet hoeft.

Wat ik wel ontzettend jammer vind, is dat zo'n crisis de internetbestellingen toe laat nemen. Zelf koop ik liever lokaal, maar een bezoek aan een groot tuincentrum zit er bijvoorbeeld nu niet in. Maar planten heb ik wel nodig, dus die heb ik maar via internet besteld. En ik zal wel niet de enige zijn die zo handelt, ben ik bang.

Geplaatst:
Waarom lees je het dan, laat staan reageer je dan?  Of moeten anderen gewoon weg maar zwijgen?

Nou, ik denk vanwege de vraag waarom er hier zo weinig mensen op reageren. Ik ben ook een beetje Corona moe. Vandaar dat ik hier ook niet erop reageerde. Tuurlijk, iedereen heeft er direct of indirect last van. Maar vind het heel fijn hier alleen bezig te zijn met Moestuinieren.
Maar laat vooral iedereen doen waar hij behoefte aan heeft toch?! [emoji40][emoji1316][emoji1320]
Geplaatst:
  • Auteur

Maar je kon het toch niet laten Mellie 😉 Natuurlijk is ieder het nu al meer dan zat en dat wordt nog veel erger ... gelukkig kunnen er samen het van ons af schrijven en over van en nog wat ook betreft moestuin babbelen.

In dit topic is wat mij betreft alles on topic wat betref het virus en alles wat daar mee te maken heeft. Het is ieder vrij het te lezen en te reageren

De grenzen gaan hier aan de Nederlandse kant ook dicht, vandaag of morgen zegt men afwachten. Benieuwd of vrachtverkeer nog de grens over mag. Alleen supermarkten en apotheken mogen open blijven. Vraag wordt dan hoe aan voer te komen? Kleine voorraad hebben we, maar dan?

belangrijkste dat we te eten hebben, al kan het wat eenzijdig worden en zal ik op verschillende wijze verschillende gerechten moeten koken.  En rozijntje voor zoneman, erg belangrijke snack.

Een maand staat nu maar zal verlengt worden is mijn verwachting met een maand en dan is nog de vraag wanneer weer terug naar normaal. En of het virus dan weer in de herfst winter terug zal slaan.

vandaag bonen gezaaid met zoneman, wat een pret. Voor in de kas gezien het nog te vroeg is en kans op vorst. We gokken het er op en zien wel, of we geluk hebben.

Blij dat het ieder voor zo ver goed gaat en dat er behulpzaamheid is, al is die hier ver te zoeken.

aangepast door Jane Doe

Geplaatst:

Hier in Frankrijk is het land dus op slot zoals appelvrouw al zei.

Gisteren was het hier in Uzerche echt een gekkenhuis in de winkels.

Nu niet meer wandelen met de hond.gelukkig hebben wij een heel grote tuin,plus een super groot weiland er naast.

De vriezer is vol.vandaag zelf een brood gebakken.en er zullen er nog meerdere volgen denk.

Verder lekker binnen/ buiten blijven.het wordt morgen 21 graden met heel de dag zon.

Dus voorlopig niets te klagen.

Sterkte voor iedereen.

Geplaatst:

Van mij mag de grens tussen nederland en duitsland ook wel dicht. 
Als ik lees hoeveel mensen nog even in duitsland boodschappen doen. Of hoeveel duitsers er op de boot zitten richting de nederlandse waddeneilanden. Blijkbaar hebben die mensen een grenscontrole nodig om te snappen dat ze die dingen nu beter even kunnen laten. 

En de cijfers van nederland zijn inderdaad geen afspiegeling van de werkelijkheid maar dat zal in geen enkel land zijn want je kan onmogelijk elke week iedereen testen. Het belangrijkste is dat mensen die ernstig ziek zijn worden getest zodat ze de juiste behandeling krijgen. De rest van de cijfers kunnen ze achteraf wel berekenen, dat is voor nu helemaal niet belangrijk.

3 uren geleden, Jane Doe zei:

En of het virus dan weer in de herfst winter terug zal slaan.

Ik hoop heel hard dat tegen die tijd het medicijn met antistoffen op de markt is. Daarmee kan niet zoals bij een vaccinatie worden voorkomen dat mensen ziek worden maar als iemand ziek wordt kan daarmee wel worden voorkomen dat diegene ernstig ziek wordt. Dat zou al heel veel schelen voor de risicogroep.

aangepast door loes

Geplaatst:

Wat 'solidariteit' is, is wel eens wat lastig, als je wordt gevraagd contacten te vermijden. Zo vond ik een briefje van het rusthuis waar mijn ouders verblijven, "Eén van de maatregelen die de overheid heeft afgekondigd is om het bezoek aan kwetsbare mensen waar mogelijk te beperken."

Ook zonder dat uitdrukkelijke briefje is het advies wel duidelijk, want ons wordt om de haverklap duidelijk gemaakt contacten zoveel mogelijk te vermijden.

Ik geloof dat ik het sociale aspect nog het lastigst vind van deze epidemie. Contacten raken wat dubbel geladen in je hoofd.

De straat waar ik woon is even druk als anders, ik zie dat niet snel veranderen. De volkstuin is even leeg als anders. Buiten is er dus weinig veranderd.

Geplaatst:

Zal per omgeving verschillen hoeveel sociaal contact er nog mogelijk is. In een rusthuis lijkt het me nu erg eenzaam. 

Ik heb nu meer contact met buren dan anders, via het internet is dat geen enkel probleem. Ook lopen we smiddag even een rondje voor wat beweging en dan staat zoontje uitbundig te zwaaien naar de oudere buren waarmee er ook direct een stukje sociale controle plaatsvind of alles daar oké is. 

Geplaatst:

Ja, denk dat het ook heel verschillend is. Hier in de stad, zie ik mijn buren nu bijna dagelijks want verplicht thuiswerk of max 1 persoon per 10m² laten werken, anders verplicht te sluiten. Met de tuinafsluiting en beplanting ertussen sta je op een veilige afstand van elkaar. Ander sociaal contact valt nu wel zo goed als stil. 

Geplaatst:

En toch zijn er mensen die zich nog niet bewust zijn van de ernst.

Als je ziet wat er in Italië gebeurd ... verschrikkelijk gewoon, klinieken overvol en mensen sterven gewoon omdat er te weinig klinisch materiaal is.

Maatregelen die in België worden getroffen zijn draconisch maar ik denk ook nodig om deze crisis onder controle te krijgen.

Het startte als vergelijkbaar met een griepje tot enkel gevaarlijk voor bejaarde mensen met gezondheidsproblemen

Nu echter al gevaarlijk voor de groep 40-50 jarigen en ook al mensen serieus ziek met helse pijnen.

En idd als je dan de feestjes ziet op de vooravond van de sluitingen en je ziet de massa Belgen die de grens met Nederland oversteken om daar te shoppen en te dineren in de resto's ...  ongelooflijk...  Sluiten die grenzen en neen komt me ook niet uit maar zal toch samen moeten gebeuren.

Het werk bekijkt de mogelijkheden om ons 24/24 in quarantaine te stoppen om zeker te zijn dat de dienst blijft draaien, job is namelijk te specifiek.

Hoop echt dat dit niet zover komt want zit daar niet op te wachten

Geplaatst:

Dat is wel heel heftig Tom, 24/24 in quarantaine voor je werk. Hopelijk komt het niet zo ver.

Hier is het wel degelijk rustiger, al woon ik al heel erg rustig. De enige mensen die je op straat ziet zijn de boer die zijn veld aan het bemesten is en de paar mensen die hun hond uitlaten. Al zal pas in het weekend blijken of mensen zich echt houden aan het thuisblijfadvies, want in het weekend zie je hier wel veel weekendwandelaars.

Ik denk dat veel mensen nog niet de ernst van de situatie doorhebben. Het kan best zijn dat het voor de meeste mensen maar een griep+ is. Alleen zonder antistoffen is het al niet te vergelijken. Wat voor een gezond mens misschien makkelijk te doorstaan is, is dat voor heel veel mensen niet. En zonder antistoffen kunnen die mensen ook niks. Voor die mensen blijf je dus thuis, maar niet iedereen heeft dat besef. En welke mensen nu extra kwetsbaar zijn is ook niet altijd even duidelijk. Er liggen ook topsporters in het ziekenhuis met Corona, dus het treft niet alleen de oudere mensen.

Geplaatst:

tsja, heb ik overal zeepjes en alcohol neergezet, zegt een van de oude mannen dat dat "toch niet helpt" en zet zijn kruiwagen terug en zijn geleende snoeischaar, lekker dan!

zeg ik dat we zojuist een oudere vriend hebben verloren aan dat virus, die niet uit een risicogebied kwam

loopt ie schouderophalend weg en poets ik zijn spullen, zo gaat het dus!

Geplaatst:

Wat erg RobO!! 

Mijn oprechte deelneming!!!

Het besef groeit dus positief zeker?

Het is idd niet alleen voor onszelf dat we moeten thuisblijven maar gewoon ook om andere mensen te beschermen.

Ja klopt Flup is niet langer alleen de 'zwakke' mensen die ziek worden maar ook jongere die in topconditie waren.

Hoop ook dat het niet zover komt, ze hebben al wooncontainers en zijn volop bezig met de andere logistiek dus alleen al het idee ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.