Tobias Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 Als ik op internet ritnaalden opzoek krijg ik plaatjes die er niet op lijken. Bij de stengelaaltjes die ik dat die maar 1,2mm groot worden. Die op mijn plantje waren wel een stuk groter, dus ook die zijn het niet denk ik. Quote
redzebra Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 (aangepast) https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritnaald,, Ik kom af en toe wel eentje tegen, een pak dunner en langer als een made (1,5 /2 cm) en voelen hard aan. DIe op het plaatje hier lijken me al wat ouder, ze zijn meestal volledig wit/gelig met zwart kopje bij mij. Edit: ik zie dat er 76 soorten zijn, de witte zijn degene die ik tegenkom, die hebben ook een pak minder segmenteringen als bij jou op de knoflookfoto. Maar ik had nog niet gehoord dat die ook op knoflook zouden zitten, normaal boren ze gaten waarin ze zich verschuilen. Op de eerste foto lijkt de uiterst rechtse heel veel kleine pootjes te hebben, kan het misschien een miljoenpoot zijn, die leven van rottend gewas. 10 mei 2021 aangepast door redzebra Quote
Tobias Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 Oh ja met zoveel soorten is het natuurlijk lastig haha. Maar het is opzich best logisch dat de knoflook ging rotten door de regen en dat daarom er dit soort diertjes op af kwamen. Ik vertel het wel als er meer afsterven. Quote
acpronk Geplaatst: 10 mei 2021 Geplaatst: 10 mei 2021 Lijken mij inderdaad miljoenpoten, die eten planten afval. Niet verwarren met duizendpoten, die eten andere dieren (diertjes). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
EdelSpint Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Op 10-5-2021 om 16:38, appelvrouw zei: Mijn knoflook bedje vandaag, de eerste knoflook heb ik eruit gehaald om te eten, ik was geheel knoflook loos... Wauw appelvrouw, wat een mooie knollen al! Weet je wat dit voor ras is en wanneer had je ze gepoot? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 (aangepast) Dit is Chinese bio knoflook van de supermarkt...o en geplant half oktober. 12 mei 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Zo ver zijn de mijne nog niet. Geplant begin tweede helft december dacht ik. Ze kwamen laat op, maar groei is laatste maand hard. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Moonsparkle Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Ik had die van mij volgens mij half oktober uitgeplant Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Hier zijn ze ook goed op dreef. Gepoot in oktober. Quote
Flup Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Jee, hier groeien ze veel minder hard. De planten in de verhoogde bakken doen het ook nog eens slechter dan de knoflook in de volle grond. Dus dat doe ik niet nog een keer. Quote
Mellie Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Ik heb er 2 uitgegraven en beide stengels waren diep triest. Gewoon een verdikking. Kan het niet eens een teen noemen. Is knoflook gewoon te moeilijk voor mij? Of kan het nog wat worden? Ik dacht dat ik het dit jaar zo goed had aangepakt. Snuf... Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Ik denk gewoon nog even geduld. Ik heb twee soorten staan met al dikke stengels. De ene helft heeft al wel verdikking aan de onderkant, de ander helft nog niet. Ik ga er een beetje vanuit dat dat nog wel komt... Quote
Swa Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 T'is nog vroeg op het jaar hé en van de echte lente hebben we nog niet veel gezien. Gun die plantjes nog een maand of twee, minstens. Quote
Flup Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Op 14-5-2021 om 21:24, Mellie zei: Ik heb er 2 uitgegraven en beide stengels waren diep triest. Geduld, hier zijn de stengels ook wat verdikt, maar nog geen bollen. Het is nog vroeg, de echte groei begint nu pas te komen. Quote
RobN Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Geplaatst: 15 mei 2021 De bol vormt zich pas op het laatst, wat kali geven kan ook geen kwaad. Mijn spul staat er nu zo bij, tijd om onkruid en kweek en winde te lijf te gaan.... 1 Quote Onkruidmanager 1.0
Moonsparkle Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 (aangepast) Geduld inderdaad, vorig jaar had ik ze eind juni uit de grond gehaald, maar nu is het voorjaar volgens mij veel ongunstiger dus misschien wacht ik nog wel langer dan tot eind juni. Ik had twee jaar terug voor het eerst tenen van de supermarkt in de grond gestopt in oktober en eigenlijk doet de natuur de rest. Denk dat timing en geduld de goede ingrediënten zijn. 16 mei 2021 aangepast door Moonsparkle 1 Quote
Mellie Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Nou... nog even geduld dan maar. Ben toch wel enigszins gerustgesteld nu. Kali hadden ze al gehad, maar misschien kan een handje extra geen kwaad? Quote
Patrijs Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 De afgelopen 4 weken zijn de knofloken flink gegroeid: 18 april: 15 mei: 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Mooie knoflookjes patrijs. Wij hebben altijd meer gele strepen en vlekken. Misschie is zandgrond beter voor knoflook dan vette klei? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 En wat goed verteerde paardenmest, frisse zeewind en Chinese lichtklassieke muziek. Die zandgrond, zo kaal, warmt wel lekker op in het zonnetje. Er wordt gezegd dat de oorsprong van knoflook in de Hemelse Bergen ligt. (Tiensjan) Geen wonder dat ze het hier in het Hemelse Bergen goed naar hun zin hebben..... 3 Quote De moestuin van Patrijs
Swa Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Hier ook redelijk veel geel en dat komt waarschijnlijk door de vorst en het droge weer in april. Look wilt wat meer vocht hebben dan er uit de lucht gevallen is en ik heb het te laat opgemerkt. Gele bladeren kunnen ook wijzen op een tekort van voedingsstoffen of een te zure grond. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 mei 2021 Geplaatst: 16 mei 2021 Hier hebben ze i.i.g. niet te droog gestaan. Doordat ze diep gepoot zijn hadden ze ook genoeg vocht in de korte droge periode die we gehad hebben. Ook spit ik goed compost in om vocht vast te houden. Ook het slechtere blad van de paar dagen matige vorst die we gehad hebben is nu bijna verdwenen. Er is flink veel nieuw blad bijgekomen en tijdens de koude stonden ze nog laag. Quote De moestuin van Patrijs
Mauritis Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Ik heb veel beginnersgeluk geloof ik. Ergens eind oktober gepland en ze gaan als een dolle. Ik heb er nog geen uitgegraven dus weet nog niet of er al een bol aanhangt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.