appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Heel lastig, ik heb de spruiten eerder gezien maar kan er even de vinger niet opleggen. Misschien even het blad goed afspoelen of een stuk wortel met spruit erboven in een fles water zetten zodat als het gaat groeien je kunt zien wat het is. Ik weet zeker dat ik het moet kennen maar kom er even niet op..zit volgens mij ergens in de hoek van st Jans kruid/ agastache of misschien zelfs smeerwortel . Wat stond er op die plek? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
veldkers Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Hallo Appelvrouw,Er stonden wilde bloemen van Natuurmonumenten. Die deden het niet geweldig, dus heb ik het maar gelaten. Zou er iets onbetrouwbaars tussen gezeten hebben, dan was me dat wel opgevallen (denk ik ) De wortels suggereren ook dat het iets 'enorms' geweest is, maar dat was niet het geval. Ik wil gewoon weten in hoeverre ik heel zorgvuldig te werk moet gaan met verwijderen. Quote
veldkers Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Oh ja, de wortels ruiken best zoet! Quote
roeier Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Ik gok op wilde peen; http://www.moestuintips.nl/groenten/bol_knol_gewassen/peen/wilde_peen.php, dat zit vaak in wilde bloemenmengels en komt ook vaak op.Dan zou ik de wortels zoveel mogelijk laten zitten: grondverbetering. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Ik denk heemst, al komen die ook nog wel eens roodpaars boven de grond geloof ik. De 1e puntjes zeg maar. Ik zal eens naar mijn planten kijken... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 (aangepast) Ik heb de foto door zoekmachine search gedaan. Nee niet de 'google afbeeldingen zoeken', want daarvan is bekend dat die niet werkt. Yandex.ru , zoekt plaatjes 100x beter. De eerste 2 resultaten welke yandex.ru geeft; (https://yandex.ru/images/ <-- plaatje in de zoek balk slepen) https://www.altheaprovence.com/guimauve-preparation-racine/ -> Heemst / marshmallowwortel https://sadogorodsad.ru/catalog/pasternak-(pastinaca-sativa) -> volgens mij is dit een familie van de peen? Als je google chrome gebruikt, kan je rechts klikken op achtergrond, en dan vertalen naar jouw gewenste taal. 31 januari 2020 aangepast door Gast Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Heemst zou kunnen maar die geven aan hun spruiten toch eerst iets puntigs en afwijkende. Ik zou graag een foto van de gewassen bovenkant zien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
veldkers Geplaatst: 31 januari 2020 Geplaatst: 31 januari 2020 Super zeg, dat jullie zo goed meedenken!Heemst is een goede kanshebber, want ik heb iets zien bloeien waarvan ik dacht dat het Groot Kaasjeskruid was. Heemst is, naar ik van jullie begrijp, daar aan verwant. Ik heb in 2019 groot kaasjeskruid in de tuin gehad, maar kan me dergelijke wortels niet herinneren... Hm, toevallig is op de plek waar ik deze eerder gezaaid had, 1 groot kaasjeskruidplant spontaan opgekomen. Ik ga die morgen uitgraven en dan kan ik de wortels vergelijken.Wilde peen klinkt ook goed trouwens! Wie wil dat niet in z'n tuin! Ik laat het jullie weten! Vooralsnog ben ik door jullie berichten gerustgesteld omdat ik nu weet dat het geen hardnekkig onkruid is wat coute-que-coute verwijderd hoeft te worden. Quote
veldkers Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 Dit is een foto van de mysterieuze wortels en Groot Kaasjeskruid naast elkaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2020 Geplaatst: 1 februari 2020 Geen kaasjeskruid dus in ieder geval. ik keek gisteren even in mijn tuin op speur naar de plant die ik in mijn hoofd heb, hier is de natuur helaas niet zo ver als bij jullie, dikke winterrust nog in dat perk. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 februari 2020 Geplaatst: 2 februari 2020 Is het geen stokroos? Quote
Patrijs Geplaatst: 2 februari 2020 Geplaatst: 2 februari 2020 Daar moest ik ook aan denken.... Quote De moestuin van Patrijs
Ineke G. Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Ik vind regelmatig raar glibberig groen spul in mijn tuin, ook in deze tijd van het jaar. Het lijkt wel zeewier. Iemand een idee wat dit is? Het spul op de foto is een centimeter of 8 a 10. Quote
Patrijs Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Dat lijkt een soort trilzwam. Quote De moestuin van Patrijs
Ineke G. Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Bedankt, ik ga me eens verdiepen in de trilzwam! Quote
ADOPEG Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Het zou ook Nostoc kunnen zijn. Dat is geen zwam maar een soort bacteriën. Wel gaaf eigenlijk. Quote ~ Vita rosa est ~
paddestoelengek Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Trilzwammen groeien op hout en dat lijkt op de foto niet het geval.Gezien de kleur groen en de plaats lijkt me Nostoc een betere verklaring. Een stukje onder de microscoop en we weten het!De microscoop heb ik, nu het stukje nog Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
rorror Geplaatst: 3 maart 2020 Geplaatst: 3 maart 2020 Van het weekend deze zaden gevonden. Weet iemand van welke boom dit is? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 3 maart 2020 Geplaatst: 3 maart 2020 Heb uiteindelijk via de yandex zoekmachine gevonden welke soort het is. Liriodendron tulipifera https://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenboomfamilie 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
henkg Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 Wie weet wat dit is. Groeit in mijn voortuin tussen/over tegels. Hele plakkaten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 Ik ken het als touwtjesmos volgens google zou dat dan Anomodon viticulosus kunnen zijn? Quote
rorror Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 of uit de familie van Brachythecium b.v. https://www.verspreidingsatlas.nl/2729 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
veldkers Geplaatst: 13 maart 2020 Geplaatst: 13 maart 2020 Op 31-1-2020 om 11:39, veldkers zei: Beste moestuiniers, Vorig jaar heb ik op een verloren stukje, wilde bloemen van Natuurmonumenten gezaaid. Deze week kwam ik tijdens het spitten op datzelfde stukje, deze wortels tegen. Het is dus iets wat in het zakje gezeten heeft, of wat kans gezien heeft om zich tussen de bloemen verdekt op te stellen. Wie herkent het? De wortels zijn echt vinger-dik. En belangrijker: heb ik een probleem als er een stukje van de wortel achterblijft. Dank vast! Jolanda De mysterieuze wortels hebben nu blaadjes gekregen. Opmerkelijk, de wortels liggen gewoon los op de grond... Iemand die weet wat het is? Quote
Liekie Geplaatst: 13 maart 2020 Geplaatst: 13 maart 2020 zou het misschien draadklaver kunnen zijn? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.