Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal,

Ik zag  dat het indentificeer topic gesloten is voor reacties en kon geen nieuwe vinden. Dus maar even een eigen  topic. Wie weet zéker dat dit de zaailingen zijn van mijn guldenroede ?

Ik vermoed het maar weet het  niet zeker en heb mijn gulderoeden vorig jaar groot gekregen. Dus ben niet bekend met de zaailingen.  Wie weet het wel? 20200316_123526.jpg.66c0f07dba4ff8f99e9aaa89b4baf141.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Denk dat je het oude topic te pakken had @Cupcakeje

Deze moet je hebben.

(Edit: bericht staat nu in het Identificatietopic dus de link hierboven werkt niet meer en is dus ook niet meer nodig.)

En lijkt wel op wat er bij mij in het Guldenroede gebied opkomt...

aangepast door Erny
Geplaatst:

Guldenroede kan een aardig wortelcomplex aanleggen en dan ineens omhoog komen is mijn ervaring. Daarom heb ik het weggedaan. Want ook via uitzaaien gaat ie snel.

[*]

Geplaatst:

Het ziet er wel héél erg uit als Gulden roede ja. Maar zaailingen? Als je vorig jaar volwassen planten had komen die ieder jaar gewoon opnieuw op, net als bv. Aster. Ze maken een klomp, van daaruit komen ze op, zoals WillemGN ook aangeeft. Vanuit zaad zouden ze niet direct zo groot zijn.

Geplaatst:

Ow dan zouden het ook wortel stekjed kunnen zijn.  Ze staan inderdaad ook in mijn guldenroeden gebied.

Bij de oude stokken van vorig  jaar staat niks wat opnieuw opkomt zoals bij een dahlia. Maar allemaal dat soort kleine plantjes erom heen. Bedankt allemaal. Ik ga een van die plantjes laten staan 😁 en bedankt  voor het nieuwe topic. Ik kreeg hem niet  te voorschijn met de zoekfunctie

Geplaatst:

Wilgenroosje komt vaak her en der een beetje op, Gulden roede meer als klomp.

Wilgenroosje staat hier overal wel een beetje in de walkanten, en het ziet er precies zo uit als op Cupcakejes foto. Het is ook vreselijk algemeen spul. Helaas weet ik zo even geen Gulden roede te staan, dus ik kan niet vergelijken.

Geplaatst:

Wie weet wat dit voor plant is? Ik zie dat onderin het groen al uitloopt dus ik neem aan de gedroogde bloemen met stelen wegknippen? 

(Een hele nieuwe ervaring zo'n nieuwe tuin waarvan je geen idee hebt wat er allemaal in staat en nog op gaat komen, iedere dag weer op ontdekkingstocht!)

20200318_162713.jpg

20200318_162718.jpg

20200318_162724.jpg

Geplaatst:

Hemelsleutel inderdaad. Bloeit mooi in het najaar en is dan voor de bijen een mooie plant. De dorre, bruine bloemstengels weghalen en je hebt er een mooi fris groen plantenbed bij. Ook makkelijk te verplaatsen gelukkig.

Geplaatst:
Op 16-3-2020 om 20:12, roeier zei:

Wilgenroosje komt vaak her en der een beetje op, Gulden roede meer als klomp.

Wilgenroosje staat hier overal wel een beetje in de walkanten, en het ziet er precies zo uit als op Cupcakejes foto. Het is ook vreselijk algemeen spul. Helaas weet ik zo even geen Gulden roede te staan, dus ik kan niet vergelijken.

Wilgenroosje staan hier niet in de buurt. En alle plantjes staan rondom de guldenroede van vorig jaar 😉 gulden roede dus 😁

Geplaatst:

Dat zou heel goed kunnen, alleen vraag ik mij af waar die vandaan komt. 

Het hele verhaal:

Paar weken terug toen ik op muizen jacht was, was de kaas uit de val weg, maar lag er naast de val een rond zaadje van zeg 4a5mm, wat al een paar cm was uitgelopen. Vond het wel grappig dat de muis het achter liet, en heb hem toen tussen de andere zaailingen gezet. Alleen heb ik nog nooit erten of peulen geteeld. en hier bij onze flat, ben ik de enige die iets eetsbaars laat groeien. Daarom dus benieuwd wat het is. 

Zolang het geen woeker plant is, mag die blijven staan. Maar toch raar 🧐 

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Een week of 3 geleden een aantal kruidenplantjes in een kasje gezaaid, maar er zitten nogal veel verstekelingen in het kasje. Ik vraag mij af wat het zijn, en ook erg nieuwsgierig hoe dit kan? Zou dit gewoon slechte grond zijn met veel onkruid (ik heb gewoon universele potgrond gebruikt)?

Even voor de duidelijkheid, de groene zaailingen is wat ik daadwerkelijk heb gezaaid, de rare knoppen zijn de verstekelingen. De 2e foto is van een paar dagen later waar er enkele van die knoppen open zijn gegaan.

IMG_20200410_181851.jpg.c614964c58e45943601c266c7507890e.jpgIMG_20200413_094620.jpg.36d23ae3db463c8980d4a5d4f42d0e0c.jpg?

Geplaatst:

@Saalk86  Maar dan kunnen wij niet meer meeraden en meegenieten en meeleren van alle vragen hier. Dus vooral hier je vragen blijven stellen zou ik zo zeggen. :cool:

#AntiApp (oeps.... of gaat dat nu stiekem ergens anders over... kuch... :mrgreen: )

@Cupcakeje

Wilgenroosje staan hier niet in de buurt. En alle plantjes staan rondom de guldenroede van vorig jaar 😉 gulden roede dus 😁

Ik heb mij mijn Guldenroedestukje nog eens gekeken afgelopen week en inderdaad lijken ze perfect daarop. Wilgeroosje groeit met ietwat "wilder" blad.

• Like 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, Saalk86 zei:

PlantSnap

Vaak werkt dit goed, maar niet altijd. Ik denk dat ik bovenstaande vraag al met 5+ foto's via zo'n app heb geprobeerd. Die kwamen nog niet eens in de buurt van een oplossing. Terwijl @Bit al snel met een goed antwoord kwam (het lijkt er tenminste op, dus het klopt wel, de app kwam met allerlei onzin, of "dit is geen plant").

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...