Patrijs Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 https://zwammen.floraeuropa.eu/nl/zoekresultaat/paddestoel-of-zwam/geringde-vlekplaat-detail Bij mij groeien er vaak geringde vlekplaat paddenstoelen op. Maar ik ben geen paddo deskundige en weet dit niet zeker. Voor mij is het een teken dat het voor veel gebruikers nog te vers is. Maar ook dat is een aanname. Ik laat meestal de mest langer liggen voor de meeste planten. Behalve bij de veelvraten, maar daar frees ik het ruim van tevoren in de grond en verteerd het daar. Let even op je nitraat uitwas en inname via de plantenoogst. Quote De moestuin van Patrijs
Tanja65 Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 (aangepast) Mijn tuin staat hier vol mee. Ik zou zeggen: weegbree, maar de bladeren zijn overwegend bruingroen ipv groen. Is het toch weegbree? 23 mei 2020 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Het lijkt wel wat op de rode weegbree die ik van Jorieke heb gehad, die is alleen nog wel even wat roder. Het is zeker weegbree! Je zult het iig aan de bloem kunnen zien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 dank je Jet! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 Wat is dit. Waterplant die mijn gele lis lijkt te bedreigen / overwoekeren: Vlnr: de onbekende: blad / de onbekend: wortel / Riet / Gele lis, ouder en jong blad. Groeit (helaas) prima op dezelfde diepte als gele lis, en zelfs wat dieper. Heeft geen hekel van licht brak water. De "engerd?" is wel makkelijk (deels?) uit te trekken, heel anders dan bij riet of gele lis. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Pegges73 Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Ik heb vast een typische beginnersfout gemaakt. Met gewone stift op labels geschreven en de tekst verdwenen. Nu dus een heleboel onbekende dingen in de potten staan. Kunnen jullie mij helpen? Enkele dingen heb ik wel kunnen ontdekken maar de rest blijft een vraag ondanks dat het al best groot is geworden. Quote Groetjes Peggy
Amrutten Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 De laatste zou doorgeschoten spinazie kunnen zijn. De voorlaatste : rucola. Effe proeven. De tweede in ieder geval iets van kool. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 (aangepast) De eerste lijkt op een doorgeschoten radijs of raapsteeltje. En die rucola ken ik zo niet? De laatste was ooit spinazie. En ik denk een groene kool, maar kan ook een andere zijn want veel jonge kool lijkt op elkaar. Je ziet dat het nieuwe blad anders is, dat lijkt weer meer op bloemkool. 30 mei 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
zoniet Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Op 27-5-2020 om 15:38, henkg zei: Wat is dit. Waterplant die mijn gele lis lijkt te bedreigen / overwoekeren: Vlnr: de onbekende: blad / de onbekend: wortel / Riet / Gele lis, ouder en jong blad. Groeit (helaas) prima op dezelfde diepte als gele lis, en zelfs wat dieper. Heeft geen hekel van licht brak water. De "engerd?" is wel makkelijk (deels?) uit te trekken, heel anders dan bij riet of gele lis. lisdodde Quote
henkg Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Aha!, dank je wel. Lisdodde staat ook een honderd meter verderop. Wordt wel groot, en zal mijn gele lis gaan verdringen, denk ik. Misschien dat ik ga proberen om het riet (heb ik ook, een paar meter verderop) te laten verdringen door lisdodde, want mooier dan riet. Die ga ik dan uittrekken, en herplanten daar waar nu riet staat. 'God schiep de wereld, behalve Nederland. Dat liet hij over aan de Nederlanders zelf', schreef Voltaire in de achttiende eeuw. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 6 juni 2020 Geplaatst: 6 juni 2020 Iemand enig idee wat dit is? Heb dit nu op 2 plekken spontaan opkomen. Dacht eerst paniekerig dat het Japanse duizendknoop was. Is niet zo. Maar wat is het wel? Het ruikt ook alles behalve aangenaam overigens, maar ja, ik vind hondsdraf ook verschrikkelijk stinken. Reuk is dan weer niet zo’n exacte wetenschap. Quote
Flup Geplaatst: 6 juni 2020 Geplaatst: 6 juni 2020 Ziet eruit als valeriaan, Mellie. Japanse duizendknoop is het absoluut niet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Deze sla gekocht in zo ‘n bakkie waar er 12 inzitten. Wat een heerlijke knapperige sla met stevige bladeren die ietwat groen zijn in het hart. Het is een sla die ook niet snel doorschiet. Iemand een idee van de naam? Ik duf geen zaad te nemen, ik ben bang dat het een F1 is. Het gaat om de rode sla En als ik hier toch aan t vragen ben, een clematis waar ik het kaartje niet van kan vinden, en een plant waarvan ik even niet op de naam kan komen. Wie weet het? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Nee geen salvia het is per plantje enkele lange hoge stengels met fijn blad.. Ha volgens mij weet ik het weer, Linnaria😬🤗 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
weknow Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Van (krop-)sla zijn niet veel F1´s, Appelvrouw. Eigenlijk ken ik er ook geen een. Is een van de makkelijkste om zaad van te nemen en met goede kans op goede nakomelingen. Zou het dus zeker proberen als je er zo tevreden mee bent. 1 uur terug, appelvrouw zei: eze sla gekocht in zo ‘n bakkie waar er 12 inzitten. Wat een heerlijke knapperige sla met stevige bladeren die ietwat groen zijn in het hart. Het is een sla die ook niet snel doorschiet. Iemand een idee van de naam? Ik duf geen zaad te nemen, ik ben bang dat het een F1 is. Het gaat om de rode sla Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Patrijs Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 De foto is wat onduidelijk, maar het lijkt op een salanova variëteit. https://www.helza-hobbyzaden.nl/zaden/kropsla-seneca-salanova-vanaf-25-pillen/ Quote De moestuin van Patrijs
Bit Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 De Clematis zou een 'Hagley Hybrid' kunnen zijn. Je Linaria heet voluit : Linaria purpurea. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Dank @Bit inderdaad die lijkt er behoorlijk op. Ik zal nog even een foto van de bloem dichtbij maken voor de zekerheid. @Patrijs de kleur klopt maar niet de vorm van de bladeren, ook hier volgt foto. @weknow dank die gok kan ik dan inderdaad nemen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rorror Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Begin het voorjaar, had een muis een gekiemde ert geruild voor een stukje kaas in de muizenval. Ik vroeg toen al eens wat voor plant het zou worden. Werd aangegeven, misschien een ert of sierert. Is nu geworteld in puur kattenbakgrind, en staat in bloei nu! Misschien kan nu iemand zien wat voor soort het nu echt is! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 @simonvb Mijn dank! Die lijkt er zeker op. Waar worden die erwten voor gebruikt? Want ik vond deze ontkiemt op terras... En ik weet zo één twee drie niet iemand hier in de buurt die een moesttuin heeft. Wel iemand met een konijnen een paar appartementen verder. Kan dat in dat voer zitten? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Hier nog even de beloofde foto’s: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.